"הרכש בפרמיירליג מפתח את הכדורגל בגרמניה"

יוגי לב. מרוויח מהפרמיירליג
יוגי לב. מרוויח מהפרמיירליג | צילום: Gettyimages

יוגי לב עקץ: "הכסף מוזרם לבונדסליגה". וגם: קיין ישבור בצורת?

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת גרמניה, יואכים לב, יצא בהתקפה חריפה נגד הכסף הגדול בפרמיירליג שמושך אליו זרים רבים, אבל גם ציין שזה עוזר מאוד לכדורגל הגרמני. דבריו נשמעים כמו לגלוג על ראשי הפרמיירליג. "כמה שהפרמיירליג חזקה יותר עם זרים טובים יותר ככה הנבחרת האנגלית תלך ותדרדר". הפרמיירליג שברה בחלון ההעברות הנוכחי את שיאה כשרכשה ב-900 מיליון ליש"ט.

 

לאב הוסיף: "הפרמיירליג מזניחה את השחקנים הצעירים של אנגליה ומונעת מהם להתקדם בגלל שבמקומם מגיעים זרים בכסף גדול. הקבוצות בפרמיירליג משלמות פי שלוש מאשר שילמו קודם לכן על שחקן".

 

 

מאמן גרמניה הבהיר: "מבחינתי זה מצוין כל מה שקורה בפרמיירליג, כי הכסף מוזרם עכשיו גם לבונדסליגה. זה גורם לנבחרת גרמניה להיות חזקה יותר, כי בשנים קודמות 100 מיליון ליש"ט מכספים של העברות הושקעו בפיתוח הנוער של גרמניה". לאב צודק בניתוח שלו. 146 מיליון ליש"ט הושקעו הקיץ בשחקנים מהבונדסליגה באנגליה.

 

ההתאחדות האנגלית מנסה בכל הכח לשנות את המצב. היו"ר, גרג דייק, הציע להעלות את מספר שחקני הבית מ-8 ל-12 בכל קבוצה, אבל ההצעה נדחתה על ידי הנהלת הפרמיירליג.

 

אחד מהשחקנים שגדלו באנגליה והפכו לכוכבים הוא חלוץ טוטנהאם, הארי קיין שכבש בעונה שעברה 21 שערים בליגה, אבל בשבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות לא כבש אפילו שער אחד.

 


קיין. ישבור בצורת? (Gettyimages)

 

אנגליה תתמודד מחר (שבת, ישיר בספורט2 החל מ-18:50) נגד סן מרינו וזו הזדמנות מצוינת לקיין להבקיע: "אני יודע שפרצתי פתאום בעונה שעברה ואנשים כל הזמן שאלו 'האם הוא באמת מסוגל לעשות את זה?". קיין הוסיף: "שאלו אם אוכל לכבוש עשרה שערים בארבעת המשחקים הראשונים של העונה. אולי זה לא קרה, אבל אני משחק כל שבוע ומאמין שזה יגיע. גם אם אני לא כובש אני עוזר לשאר השחקנים לידי להבקיע. אני יודע שיש חלוצים שעוברים תקופה רעה ומאבדים את הביטחון, אבל אני בטוח לחלוטין בעצמי שהשערים יגיעו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי