הסיבה ששויינשטייגר עבר: 13 מיליון ליש"ט בשנה

שוויינשטייגר. לא רחוק מליאו מסי
שוויינשטייגר. לא רחוק מליאו מסי | צילום: מנצ'סטר יונייטד - האתר הרשמי

הרכש החדש של מנ' יונייטד כבר ערך אימון בכורה. קבאני במקום די מאריה?

(גודל טקסט)

כאשר באסטירן שוויינשטייגר הצהיר שמנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה היחידה למענה היה עוזב את באיירן מינכן, היו רבים שהנידו בראשם בהשתאות ואמרו "בוודאי, אולד טראפורד זה תיאטרון החלומות", אבל מתברר שלא ההצלחה של היונייטד בעבר עם סר אלכס פרגוסון ולא העובדה שלואיס ואן חאל מכיר את שווייני מבאיירן מינכן הם שקבעו.

 

מה ששיכנע את הקשר הגרמני לנטוש את האליאנץ ארינה היה בסופו של דבר חוזה כספי מדהים שהוצע לו. ביום שישי הוא עשוי לשחק לראשונה במדי יונייטד נגד קלאב אמריקה המכסיקנית (חי בספורט1), ועוד לפני כן מדווח ה'דיילי סטאר' הבוקר כי שוויינשטייגר ירוויח את אחת המשכורות הגבוהות בעולם ויהיה לפחות הקשר הכי מתוגמל בפרמיירליג עם משכורת של 13 מיליון ליש"ט לעונה (18 מיליון יורו), משמע משכורת שבועית של 275 אלף ליש"ט.

 

 

ליאו מסי לפי ההערכות מרוויח כ-20 מיליון יורו לשנה ושווייני לא יהיה רחוק ממנו. הקשר הגרמני יעלה למנצ'סטר יונייטד 40 מיליון ליש"ט במשכורות בלבד אחרי שחתם לשלוש שנים.

 

 

כבר במאי האחרון החליט ואן חאל ששוויינשטייגר הוא ההעברה של הקיץ מבחינתו ואמר לראשי הקבוצה "לשבור את הבנק" כפי שאומרים באנגלית במטרה להביאו. הקשר הגיע לשיחות בלונדון עם ראשי יונייטד מוקדם יותר השנה וידע מראש שההעברה הזאת עומדת להתבצע. הוא ביקש מראשי באיירן לשחררו ב-14.4 מיליון ליש"ט והם הסכימו למרות שלא היו מוכרים אותו אם לא היה מבקש. 

 

שווייני אמר אתמול: "אני רוצה כבר לעבוד שוב עם ואן חאל במה שאני מחשיב כליגה הכי תחרותית בעולם. יונייטד רגילה לזכות בתארים ולכן הגעתי לכאן וגם צבא האוהדים שלהם שיכנע אותי. האווירה כאן מדהימה. בכל פעם ששיחקתי ב'אולד טראפורד' הרגשתי שסיימתי שני משחקים בגלל האווירה וההיכרות שלי עם ואם חאל כמובן עשתה זאת קל יותר עבורי". אגב, שווייני עבר שלושה ניתוחים בשנים האחרונות והחמיץ חלק גדול בעונה שעברה. השאלה איך הבדיקות עברו בקלות כזאת נשארת פתוחה. 

 

 

יונייטד מקווה באמצעות רכישתו ששיכנעה את דויד דה חאה להישאר בקבוצה לפחות עד הקיץ הבא בו מסתיים החוזה שלו, אז הוא יוכל לעזוב ללא תמורה וסביר שיבח בריאל מדריד. העובדה שהוא הצטרף למסע המשחקים של היונייטד בגביע האלופות מעודדת את הקבוצה. אם יישאר ביונייטד לפחות לעוד עונה, זו תהיה זריקת מרץ אדירה למועדון. 

 

בתוך כך מפרסם 'הסאן' שהמטרה הבאה של ואן חאל היא לרכוש את אדינסון קבאני, חלוץ פ.ס.ז'. באולד טראפורד רוצים לעשות ממנו הרכש החמישי הגדול שלהם. פ.ס.ז' דורשת לרכוש את אנחל די מאריה ואז תשקול אם לשחרר את קבאני לצד השני.

 

קבאני. יכול להיות טרייד מענין (Gettyimages)

 

יונייטד מוכנה לשחרר את די מאריה שלא הסתדר בקבוצה ולא היתה לו כימיה עם ואן חאל. לעומת זאת הקשר עצמו עדיין לא החליט אם להישאר ולהילחם על מקומו או לעזוב לפאריס. ליונייטד חסר חלוץ נוסף ואפילו שניים לאחר שווין רוני נותר היחיד בחוד יחד עם ג'יימס ווילסון שעתידו לא ברור. יונייטד רוצה גם את כריסטיאן בנטקה מאסטון וילה שמחירו 32.5 מיליון ליש"ט. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי