אוברמרס: "שוק גדול", דה בור: "יוהאן הוא אייקון"

קרויף. מתפללים לבריאותו
קרויף. מתפללים לבריאותו | צילום: Gettyimages

עולם הכדורגל מתגייס לאחל לקרויף בריאות, כולל סלבישה יוקאנוביץ'

(גודל טקסט)

יוהאן קרויף, שבגופו התגלתה מחלת סרטן הריאות ממנה מחלימים לפי הסטטיסטיקות רק 17 אחוז, היה אתמול (חמישי) ריאלי מאוד לגבי מחלתו. בשיחות עם עיתונאי הולנדי קרוב אליו אמר: "המצב לא טוב". ה"דה טלחראף" שבו פרסם טור אישי מדי שבוע הקדיש למצבו עמודים שלמים.

 

נכתב שקרויף שמר אתמול על איפוק ואחרי ששוחח מעט על מצבו מיד דיבר על כדורגל. "כך היה גם לפני 24 שנה. בעוד כל העולם היה סביבו כמרקחה כאשר התגלו בעיות בליבו, הוא שמר על קור רוח ועבר ניתוח מעקפים". הכתב ציין שכמה ימים אחרי הניתוח ההוא קרויף כבר התראיין לטלוויזיה הספרדית ובעוד אישתו, דני, דאגה לסלק את האוכל השמן מהבית, כי לדבריה בעוד הרופאים הורו לאכול רק דגים, הוא התעקש לאכול חמאה ותמיד שמר על מצב רוח אופטימי שליווה אותו כל השנים.

 

 

משפחת קרויף לא אהבה את העובדה שרק 24 שעות אחרי שהתגלה הסרטן, הידיעה כבר דלפה לעיתונות. הסיבה היא גם שהיה מדובר באיבחון ראשוני ואין עדיין תשובות לכל השאלות ועדיין לא נקבעו דרכי הטיפול במחלה. המשפחה ידעה שיש לו בעיות רפואיות וזו הייתה גם אחת הסיבות שהוא עקב אחרי אייאקס אמסטרדם בשלט רחוק ופחות היה מעורב בעשייה למרות שהנהיג את המהפכה במועדון. בחודשים האחרונים הוא האט את קצב המעורבות שלו בפרויקטים שונים בעיקר באקדמיה שהקים באמסטרדם. הוא גם איבד ממשקלו ונראה לא בריא, אך לא הראה כלום לעולם החיצון.

 

רק בשבועות הקרובים תתברר חומרת המחלה לרופאים בקאטלוניה אחרי כל הבדיקות. בהולנד מנסים לעקוב אחרי המצב, אבל אחד מראשי המחלקה למלחמה בסרטן, רנה ברנרדס מאוניברסיטת אמסטרדם, הדגיש שאין להם קשר עם הרופאים בקאטלוניה. לדבריו: "הוכח ש-17 אחוז מהחולים במחלה נותרו בחיים בחמש השנים הראשונים אחרי שהתגלתה בגופם, אבל מדובר בממוצע וכל אדם שונה".

 

המומחה הסביר: "יש גידול ריאות ראשוני, יש מחלת ריאות הנובעת מגרורות ממקום אחר. כל זה יש לבדוק. בדרך כלל 90 אחוז מהסיבות למלחה הן בגלל עישון. קרויף היה מעשן כבד עד 1991 והפסיק לפי דרישת הרופאים, אבל יש כאלה שחולים בלי שעישנו יום אחד בחייהם".

 

קרויף. היה מעשן כבד בעברו (GettyImages)

 

מאז שפורסמה אתמול בבוקר הידיעה על מחלתו של קרויף פורסמו מיליונים של איחולי החלמה בפייסבוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות של אוהדי כדורגל ברחבי העולם שאיחלו לו החלמה. המשפחה הודתה להם. עבור אוהדי איאיקס וברצלונה הוותיקים הידיעה באה כמו פצצה.

 

מארק אוברמרס שחקן אייאקס, ארסנל וברצלונה בעברו והיום בהנהלת אייאקס אמר: "אנחנו לא יודעים בדיוק מה מצב הסרטן בריאות. זה קורה למיליונים, אבל קרויף אדם מפורסם מאוד ואהוב בהולנד ובכל העולם. הידיעה הייתה שוק גדול עבורנו. אנחנו יודעים שהיום יש דרכים טובות יותר להילחם במחלה ומתפללים שהוא יתגבר עליה".

 

שוער מנצ'סטר יונייטד לשעבר, אדווין ואן דר סאר, האחראי על המרקטינג באייאקס אמר: "התקשרנו לסוכנת שלו אחרי פרסום הידיעה והיא אישרה לנו את החדשות הנוראיות. ההרגשה הייתה שאנחנו ליד פצצה מתקתקת. משנה שעברה אנחנו יודעים שלקרויף יש בעיות בריאות, אבל סרטן בריאות? לא חשבנו על זה".

מ

גם איינדהובן ופיינורד הצטרפו להבעת המישאלות שקרויף ינצח במאבק. שגריר אייאקס ושחקן ברצלונה לשעבר, רונאלד דה בור אמר: "זה שוק. לכל אדם שחולה במחלה זה דבר נוראי, אבל יוהאן עבורנו זה אייקון. אני יכול רק לעודד אותו. אמא שלי עברה את המחלה וניצחה אותה".

 

פיפ"א איחלה לקרויף החלמה מהירה, ההתאחדות האיטלקית מיהרה לצייץ: "פורצה יוהאן". וגם מאמן מכבי ת"א, סלבישה יוקאנוביץ', איחל לאגדה בריאות וחיזק את ידיו של בנו (והבוס שלו) ג'ורדי.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי