מבזקי ספורט: הספורטיאדה באילת יצאה לדרך

ח"כ סימון דוידסון ומנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין | ניר שועלי

נפתחה עם 9000 ספורטאים שיתחרו במשך שלושה ימים, לאחר שהמפעל הושבת במשך שנתיים בגלל הקורונה. אירוע אתנה הולכות רחוק יוצא לדרך, אליפות ישראל ברכיבה מערבית תתקיים בסוף השבוע

(גודל טקסט)
ח"כ סימון דוידסון ומנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין
ח"כ סימון דוידסון ומנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין | ניר שועלי

המהדורה ה-40 של ארוע הספורט הגדול בישראל ובין הגדולים בעולם כולו, הספורטיאדה של הפועל, נפתחה הבוקר באילת עם 9000 ספורטאים שיתחרו במשך שלושה ימים לאחר שהמפעל הושבת במשך שנתיים בגלל הקורונה.

ה"אולימפיאדה" לספורט מקומות עבודה" על 15 ענפיה, כולל לבעלי מוגבלויות, הוזנקה הבוקר באופן מסורתי עם המרוץ ל-5 קמ בשטח, כשהחידוש הוא תו התקן הרשמי של איגוד האתלטיקה, שניתן לראשונה לתחרות זו. גיזצ'ו פנטה ניצח עבור נבחרת בנק לאומי ועדי גלבוע השלימה דאבל בנשים בריצה בה השתתפו 500 רצות ורצים.

את המרוץ הזניק מנכל מרכז הפועל יורם ארנשטיין, שאמר אמש בטקס הפתיחה החגיגי: "שלוש שנים אנחנו כבר מחכים כדי להראות שוב שספורט מקומות העבודה הוא ארוע הספורט החזק בישראל ושאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. אני מבקש מיור ועדת הספורט בכנסת שנמצא כאן, חכ סימון דוידסון, לדאוג שלא רק המפעלים יתמכו במפעל החשוב הזה אלא גם המדינה".

ח"כ סימון דוידסון שהגיע לברך את הספורטאים, אמר: "ככל שיהיו יותר מסגרות ספורט בישראל כך יגיעו פחות ילדים אל הפשע. מרכז הפועל הציל את מועדוני הספורט מקריסה במשבר הקורונה והוכיח שיחד עם ההסתדרות אפשר לעשות מהפך בספורט בישראל".

יור ההסתדרות ארנון בר דוד, שהכריז רשמית על פתיחת הספורטיאדה ה-40, אמר בטקס: "ההסתדרות עושה ותמשיך לעשות רבות למען הנחלת אורח חיים בריא לעובדים בישראל, ואנחנו נמשיך להעצים את המפעל האדיר הזה של הפועל, מרכז הספורט שמוביל את הספורט הישראלי כולו".

זינוק גדול במספר הנשים המשתתפות בספורטיאדה חל בזכות ענף הכדורשת, ויור דירקטוריון הפועל, פרוספר בן חמו, ציין זאת בדבריו: "יותר ויותר ספורטאיות מצטרפות לספורט מקומות העבודה, וגם בהפסקת הקורונה הוכח שכלום לא יכול לשבור את הספורט".

יור ההתאחדות האירופית לספורט מקומות עבודה הגיע לאילת יחד עם בכירים נוספים מהיבשת כדי להתרשם מהמפעל. הזמר איתי לוי הופיע בטקס הפתיחה אליו שלח ראש עיריית אילת אלי לנקרי, השוהה בחו"ל, סרטון ברכה, ואורחת הכבוד היתה האלופה האולימפית בהתעמלות, לינוי אשרם מהפועל ראשון לציון.

עדי געש והסוס אקסטרה סטפ באלו ממשתתפי אליפות ישראל בריינינג
עדי געש והסוס אקסטרה סטפ באלו ממשתתפי אליפות ישראל בריינינג | יח"צ – חד פעמי, נועם שושני

בסוף השבוע הקרוב, ה-27-29.10.2022, תתקיים תחרות אליפות ישראל ברכיבה מערבית – רכיבת ריינינג. טובי הרוכבים וסוסיהם, יגיעו לחוות גרין פילדס שבראשון לציון ויתחרו על תואר אלוף ישראל.
כיום מתחרים בישראל במקצעות הרכיבה המערבית כ-500 רוכבים מתוכם כ-20 רוכבים דרך קבע בתחרויות בינלאומיות בארה"ב ובאירופה

בין המתמודדים שיתחרו על התואר הם אלופי ישראל היוצאים: דודי מרדכי אלוף הארץ ריינינג פתוח NRHA, עוז דניאל אלוף הארץ לשנת 2022 ריינינג נון פרו NRHA.

ריינינג הינו הרכיבה ענף הרכיבה המרכזי בישראל אשר במקורו מגיע מארה"ב. המילה ריינינג באה מהמילה מושכות באנגלית כי על הרוכב להדגים שליטה בכל תנועה של הסוס במינימום שימוש בעזרים. על הסוס להיענות ברצון להוראות הרוכב, מבלי להראות התנגדות. במהלך תחרות הריינינג כל הרוכבים עוברים במסלול מוכתב מראש. כשכל כל סטיה מהמסלול וכל תנועה עצמאית של הסוס נחשבת כחוסר שליטה. הרוכבים מקבלים נקודות בונוס אם המסלול מבוצע בצורה חלקה ומעודנת ובמהירות מבוקרת המעלה את דרגת הקושי של הביצוע.

אורי חכם מנכ"ל ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים: "מדובר בסגנון רכיבה מרהיב ומרתק ואני מזמין את הקהל הרחב לבוא ולצפות בתחרויות ולהנות מחוויה משפחתית מהנה במיוחד. ענף הרכיבה בישראל צובר תאוצה ויותר ויותר רוכבים מצטרפים ומתחרים בסגנונות הרכיבה השונים כולל ריינינג שהוא אחד מהסגנונות הפופולריים ביותר".

התחרות מתקיימת בחוות גרין פילדס – רחוב התעשיין 10 ראשון לציון בתאריכים 29.10-27.10 החל משעה ועד 20:00-09:00. הכניסה חופשית לקהל הרחב.

אירוע אתנה הולכות רחוק
אירוע אתנה הולכות רחוק | יח"צ – חד פעמי, רימון

אירוע "אתנה הולכות רחוק" של משרד התרבות והספורט והיחידה לספורט נשים אתנה, כבר הפך מזמן למסורת. השנה, בשיתוף עם עיריית הרצליה והתאחדות הספורט לבתי-הספר, ממשיכים את המסורת ומקיימים יחדיו את אירוע הדגל של ספורט הנשים בישראל – אתנה הולכות רחוק 2022.

האירוע יכלול מתחם ענק ועשיר בתכנים עבור המשתתפות: במה אקטיבית, מגוון מתחמי פעילות ספורטיביים, פארק חבלים, פעילויות במסגרת "אפשרי בריא", דוכני מזון ומכירה, ואירוע הצעדה המסורתי באורך 3 ק"מ בפארק במסגרת יום ההליכה הבין-לאומי. האירוע ללא עלות, יש להירשם מראש באתר העירוני, בקישור הזה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אנו שמחים לארח גם השנה את "אתנה הולכות רחוק", שהוא אירוע מעצים המאפשר לנשים לתת ביטוי ליכולותיהן. הרצליה היא עיר שוחרת בריאות וספורט שמקיימת במהלך כל השנה פעילויות ואירועים המעודדים אורח חיים בריא. העירייה משקיעה משאבים רבים לטובת הקמת מגרשי ספורט, אולמות, מתחמים וחוגים, במגוון רחב של ענפים וקטגוריות."

מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק הנשים, איה פרישקולניק, ציינה: "בהרצליה אנו מקיימים מגוון רחב של אירועים, יוזמות ותוכנית לקידום מעמד האישה ואורח חיים בריא בקרב תושבות ותושבי העיר. אני מזמינה את כל הציבור להצטרף לאירוע הספורט החשוב ולהתחיל את בוקר יום השישי בפארק יחד אתנו."

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק הספורט, עופר לוי, אמר: "הרצליה ממשיכה להוביל בספורט והשנה אנו מפיקים בפעם השנייה את "אתנה הולכות רחוק", אירוע הספורט הגדול בארץ עבור נשים ונערות. תחום הספורט והפעילות הגופנית מקדם אורח חיים בריא ונמצא בסדרי העדיפויות במדיניות העירונית. אני קורא לנשים ולנערות מכל רחבי העיר להגיע לפארק הרצליה וליהנות מאירוע חשוב ומיוחד זה".

עיסוק בפעילות גופנית קבועה כבר הוכח מדעית כמשפר בריאות כוללת. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 300 דקות פעילות גופנית בשבוע בעצימות מתונה, כלומר באופן הגורם לעלייה קלה אך ניכרת בקצב הנשימה והדופק. פעילות גופנית וספורט חשובה לכל אדם בכל גיל, מינקות ועד לגיל השלישי. היא משפיעה לטובה על הבריאות הפיזית והנפשית, תורמת לאיכות החיים, ומפחיתה את הסיכון למחלות כגון סרטן, לב, שבץ מוחי, לחץ דם, סכרת מסוג 2 והשמנה.

יום ההליכה העולמי בישראל יתקיים במשך יום אחד, בתאריך 28/10/2022 ויתפרס על פני מספר מתחמים ברשויות השונות. במהלך היום יתקיימו בכל רחבי הארץ מהבוקר פעילויות הליכה במסגרות שונות: רשויות מקומיות, בתי ספר וגני ילדים, צה"ל, אוניברסיטאות, אתנה הולכות נכון, מקומות עבודה ועוד

עוד באותו נושא: ספורט