הדרך בה הגולשים הישראליים ידביקו את הפער מיריביהם בחו"ל

גלישה
גלישה | צילום: Gettyimages

הגולש דודו ביטון עומד היום בראשות חברת Seadny Surfboards ומייצר גלשנים שיסייעו לגולשים הישראליים האיכותיים להדביק את הפער מהרמה הבינלאומית

(גודל טקסט)

במרבית ענפי הספורט קיימת הפרדה ברורה בין הספורטאים לבין האמנים המעצבים את הכלים שמאפשרים להם להצליח. לרוב הספורטאים, שגם כך חייהם עמוסים וראשם טרוד בעיסוק הספורטיבי, אינם מהרהרים כיצד נוצרו אביזרי הספורט או באיזו צורה נצבעו.

 

לא כך הוא המקרה של דודו ביטון. ביטון, שלאורך מרבית חייו עוסק בגלישה, חלם להיות גולש מקצוען והשקיע את מירב מאמציו לצורך מטרה זו, יום אחר יום לאורך כל עונות השנה. לבסוף, הבין ביטון כי התנאים בארץ אינם מאפשרים לשמור על רמת גלישה גבוהה ואף להשתפר, וזאת למרות שהגולש הישראלי לא נופל ברמתו מהגולשים אחרים בעולם, מה שבא לידי ביטוי בעיקר כאשר הגולשים הישראליים מתאמנים בתנאים גבוהים בחו"ל.

 

 

ביטון החליט אפוא לחצות את הקווים ולהגשים את חלומו מגיל קטן: עיצוב גלשנים מקצועני. מבחינתו היה זה מעבר טבעי, לאור העובדה שמגיל צעיר הוא עסק ביצירה ועבודה בתחומים כגון ציור, פיסול, עבודות בעץ, מתכת ועוד. עיצוב גלשנים לא היה זר לביטון, שעשה זאת עוד מגיל צעיר, לאחר שהרגיש בשנות ה-80 שהגלשנים הינם גדולים מדי ולא מתאימים לילדים. בזמנו, הוא לקח גלשן ישן ועיצב אותו מחדש, ובכך הצליח "לרסק" איתו את המים. כיום חברת Seadny Surfboards שבראשה הוא עומד מייצרת גלשנים ברמה גבוהה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי