עובד הכי קשה וגדל בענף: הדור החדש של ישראל

פרץ. העתיד נראה מבטיח
פרץ. העתיד נראה מבטיח | צילום: עדי אבישי

פרץ צפוי לערוך הערב בכורה בנבחרת, וזו רק ההתחלה של הקשר המבטיח

(גודל טקסט)

אם הייתם פוגשים בתחילת הקיץ הנוכחי את קשרה הצעיר של מכבי תל אביב דור פרץ (20) ומספרים לו שאחרי עונת בכורה כמחליף בעמדת הבלם בבוגרים הוא יהפוך לבאנקר בהרכב עמוס הכוכבים והליגיונרים של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב, יקבל דקות משמעותיות בליגת האלופות ויזכה בזימון הנכסף לנבחרת ישראל שעליו חולם כל ילד, סביר להניח שהוא היה צוחק לכם בפנים.

 

אלופת ישראל בשלוש השנים האחרונות מחזיקה קישור עמוס כוכבים שכלל את איגיבור, מיטרוביץ', אלברמן, שלומי אזולאי וטל בן חיים שהצטרפו לסגל העמוס במרכז ההגנה והקישור, אך רצה הגורל, שחקנים כמו ראדי, איינבינדר ורייכרט עזבו והמאמן החדש, סלבישה יוקאנוביץ', התלהב מפרץ הצעיר ונתן לו את המפתחות לסירוגין בתפקידו הטבעי בקישור.

 

 

אך לאלו שמכירים את השחקן המוכשר מקרוב, אין שמץ של הפתעה על הקפיצה האדירה. פרץ הצעיר הוא בדיוק ההפך מהכדורגלן הישראלי הטיפוסי. הוא נראה אירופאי במידותיו, גדול מרשים וחזק, מגיע תמיד ראשון לאימון ועוזב אחרון, מנהיג אמיתי מבטן ומלידה על המגרש. כרגע נראה כי העבודה הקשה אכן משתלמת.


פרץ מגיע ממשפחת כדורגלנים: האב יעקב שיחק במדי מכבי ת''א בתחילת שנות השמונים כמגן עיקש. האח הגדול, ריף, היה אחד מההבטחות של מחלקת הנוער הצהובה ובן מחזורם של דור מיכה, מונאס דאבור וברק לוי, אך סדרה של פציעות פגעה בהתפתחות הקריירה שלו. האח הקטן, רוי, מככב בקבוצות הילדים של המועדון.

 

פרץ גבה הקומה, שמזכיר מעט את מרסל דסאי האגדי מנבחרת צרפת ומארסיי, הוא הגרסה החדשה והמשופרת לקשר האחורי בכדורגל הישראלי. יש לו מעט מגל אלברמן, קצת בירם כיאל וסגנון המשחק שלו מזכיר לא מעט מקשרי הגרזן המובילים באירופה. פרץ התנסה כבלם וקשר אחורי ובעמדת ה-50-50, והוכיח שהוא שחקן חרוץ שיכול לשחק בכל עמדה. התכונות הדומיננטיות שלו הן פיזיות, מהירות, ניידות ומסירה טובה, הוא בעל משחק ראש משובח ולא חסרים לו הרבה כשרון וניסיון כדי להיות מושלם בתפקידו.

 


פרץ (ימין). חרוץ שיכול לשחק בכל עמדה (עדי אבישי)

 

כולם מספרים עליו שהוא בעל אופי מיוחד, אישיות מדהימה ומאמניו בנוער מעידים עליו כי הוא שחקן גדול שיגיע הכי רחוק שאפשר ובמכבי תל אביב פשוט זכו. פרץ, שכבר כיכב בכל נבחרות הצעירות של ישראל חתם את זימונו לנבחרת הבוגרת במילים: "חלום של כל ילד".

 

כשהנבחרת תעלה הערב למפגש החשוב מול קפריסין (21:45) לאלי גוטמן יהיו לא מעט דאגות. הוא חסר את ביברס נאתכו, בירם כיאל ואפילו את שרן ייני שיכל לאייש את העמדה של הקשר שיפתח לצידו של ניר ביטון. אך גוטמן ידע לזהות את הכושר המצוין של הילד מהוד השרון. קשר מכבי ת''א יקבע עוד היסטוריה קטנה כאשר כבר בזימון הראשון שלו לסגל הלאומי הוא יערוך הופעת בכורה בהרכב. שיתוף הפעולה עם ביטון הטכני והפיזי, יחד עם התוספת השקטה והסוחפת של פרץ, יעזור לגוטמן לנשום לרווחה ולהיות בטוח ממרכז המגרש שלו. 


 

במכבי תל אביב כבר נוכחו לדעת כי יש להם ביד מניה בטוחה. קשר ברמה אירופאית, שחקן בית של המועדון, מחובר אל האוהדים ואוהב את הקבוצה שכבר מסומן כשחקן העתיד שיוביל את הקבוצה לדרגים חדשים. הופעת בכורה מוצלחת ומשכנעת בנבחרת תוסיף עוד וי גדול לגבי פרץ שמצפים ממנו גם להנהיג את הנבחרת הלאומית בעתיד. אם נזכה עוד קצת ליהנות מהאיכויות של הקשר הצעיר כאן בליגה שלנו לפני שייחטף לאירופה ויהפוך לליגיונר הבכיר – הרווחנו. בינתיים, הדרך לשם נראית סלולה.

עוד באותו נושא: דור פרץ, סלבישה יוקאנוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי