העונה שאמורה להבליט את הכישרון של דור פרץ

דור פרץ בפעולה. בדרך להיות כוכב
דור פרץ בפעולה. בדרך להיות כוכב | צילום: עדי אבישי

וורקוהוליק, בשיפור מתמיד ו"מקשרי העתיד". על הדבר הבא של מכבי

(גודל טקסט)

דור פרץ הוא ההיפך מהכדורגלן הישראלי הטיפוסי. אחרי שפתח את העונה וסמן כמי שעשוי לעזוב את מכבי ת"א, נדמה שיוקאנוביץ' התאהב ומצא בילד הצהוב את מי שעשוי להיות פריצת העונה.

 

בניגוד לכדורגלן הישראלי הנחשב לעצלן, מחפף, מעגל פינות ומה לא? פרץ הוא בדיוק הפוך. הוא נראה אירופאי במידותיו, גדול מרשים וחזק, מגיע תמיד ראשון לאימון ועוזב אחרון את מגרש האימונים מנהיג אמיתי ומלידה על המגרש.

 

 

כולן רצו, מכבי זכו

 

דור פרץ החל את דרכו בגיל 7 בקבוצת הילדים בהוד השרון, כיכב שם עד גיל נערים ג' שכבר אז הבינו במועדון שאי אפשר למנוע מהילד המוכשר להתקדם והשלימו עם העובדה שהוא עובר למכבי ת"א.

 


פרץ מול בוזגלו. יהפוך לבאנקר בהרכב? (אסף קליגר)

 

"מכבי ועוד קבוצות גדולות רצו אותו אבל לדור היה אופי מיוחד. הוא האמין בדרך שלו ובשקט שלו בנוסף למקצועיות שלו הייתה לו אישיות מדהימה" ,אמר חברו לקבוצה דאז, ים בלומברג.

 

"הוא השחקן הכי גדול שאימנתי ואני מאמין שיגיע הכי רחוק שאפשר", העיד מאמנו לשעבר המאמן, גיא צוקרמן, והאיש שליווה אותו מגיל שבע. "יש מנהיגים שצועקים ומנסים שכולם ילכו אחריהם ויש את דור שהוא ההיפך מזה. הוא פשוט מזן אחר. כשהוא עולה על המגרש הוא סוחף את כולם. מנהיג מלידה", הוסיף.

 

כבר בתחילת הדרך במכבי ת"א זה היה סיפור אהבה. הילד מהוד השרון פשוט התחבר והיה אהוב על כולם. "בחור שקט מופנם וצנוע בצורה בלתי רגילה קלאסה אמיתית", החמיאו במועדון. מהרגע הראשון הבינו שיש כאן מציאה.

 

קשר 50-50, בלם, שחקן חרוץ שיכול לשחק בכל עמדה. פרץ שחף את קבוצות הנערים שעבר לתארים בקצב מסחרר. הוא היה שותף לשלוש אליפויות רצופות עם קבוצות אלו. "זה היה יתרון בשבילנו שיש לנו שחקן כמו דור", אמר עליו אחד ממאמני מכבי.

 


פרץ מחייך. חלק קבוע מהבוגרים (אודי ציטיאט)

 

בשנה הראשונה בנוער תחת עמיר תורג'מן הוא המשיך להתפתח כאחד השחקנים שמיועדים להגיע להרכב של הבוגרים ואף הרשים את הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת.

 

לא מפסיק להשתפר: הדרך לנבחרת בטוחה

בפתיחת העונה השנייה שלו בקבוצת הנוער נפצע בשרירי הבטן בעקבות עומס אימונים והחמיץ כמעט את כל העונה.  אשתקד כשהיה חריג נוער כבר, פרץ עלה לבוגרים באופן רשמי ולא ירד יותר לקבוצת הנוער. בגביע הטוטו נגד הפועל פ"ת הוא כבש שער בכורה ב-0:6 של הצהובים ולאט לאט נדמה כי פאקו התרשם הוא הרבה לתפקדו בעיקר כבלם, אך גם בקישור לעיתים. לראייה הנתונים – 28 משחקים, 21 מהם בהרכב.

 

"מבחינה פיזית הוא חזק מאוד,  מהיר, כוח מתפרץ נהדר, יכולת מסירה ונגיחה טובות מאוד", העיד גורם בכיר במכבי ת"א שהעיד על מה שהקשר עוד צריך לשפר: "צריך עדיין לעבוד על טכניקה ויכולת דיוק תחת לחץ".

 

את פתיחת העונה הנוכחית הוא כבר עשה כשחקן מוכר, אבל כשזה שהצליח להרשים את יוקאנוביץ'. המאמן אמנם הביא את שלומי אזולאי כדי לעבות את הקישור, אך דווקא הילד קיבל קרדיט מול באזל כמחליף ולא איכזב. גם בליגה עושה הרושם שלאור העומס, פרץ יקבל לא מעט דקות.

 


יוקאנוביץ'. יהנה ממה שפאקו השאיר (מני בן ארי)

 

אותו גורם הוסיף: "דור הוא ילד מאוד מיוחד. על פניו מופנם ושקט אבל מנהיג לחלוטין. מקצוען ברמות הכי גבוהות. שקט, סוחף אנשים אחריו ומאוד אהוד". זה בדיוק מה שעשוי להפוך אותו לאחד הכוכבים במכונה של ג'ורדי את גולדהאר.

 

מנהיג שמתאים לאופי הצהוב החדש. לא מפחד מעבודה קשה, צנוע ומעל הכל לא מפסיק להשתפר. "הוא לפעמים מופנם מדי מול הצוות המקצועי, אבל ללא ספק פרץ הוא מקשרי העתיד של מכבי ת"א ונבחרת ישראל".

 

מגיל צעיר השתייך לכל הנבחרות ועתה גם נמנה על סגל האולימפית של אריק בנאדו. לכולם ברורה שאם ימשיך ביכולת הזו במכבי ת"א ללא ספק יגיע גם הזימון מהנבחרת הבוגרת.

 


פרץ חוגג ולא רק תארים (עדי אבישי)

 

אוהדי מכבי הספיקו להתאהב, יוקאנוביץ' גם נשבה בקסמו והמקצוענות עשויה להוביל אותו בהחלט רחוק. אם אשתקד הוא היה על אחד מתגליות העונה, כעת זה הזמן להתחיל לפרוח. פרץ שמחה.

עוד באותו נושא: דור פרץ, סלבישה יוקאנוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי