"האתגר יהיה למנוע קריסה כמו בקמפיינים קודמים"

אדלשטיין. אנחנו לא אוהבים להפסיד
אדלשטיין. אנחנו לא אוהבים להפסיד | צילום: עדי אבישי

ארז אדלשטיין ב-103FM: "עומס? אפילו קובלסקי אמר לי ללכת עד הסוף"

(גודל טקסט)

"עוד לא עיכלתי את ההפסד לבוסניה, זה היה אחד מהימים האכזריים האלה, אבל אין מה לעשות", כך סיכם אמש (שלישי) מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין ל-FM103, "יכולת ההתאוששות תהיה האתגר הבא שלנו. אני מקווה שיכולת תהיה טובה, כי אחת מאבני הנגף בקמפיינים קודמים היתה קריסה".

 

הביקורת העיקרית נגד אדלשטיין אחרי בוסניה (86:84 בהארכה) היתה על עומס של השחקנים הבכירים – עמרי כספי, ליאור אליהו, גל מקל ויוגב אוחיון, שפשוט נפלו מהרגליים. "המשחק נגד בוסניה של משחק של 'הכל להוציא החוצה' כי ידענו שיש יום חופש למחרת. אפילו אבי קובלסקי, מאמן הכושר, שמסתובב כל הזמן עם דף ורושם את הדקות, אמר לי הפעם לדחוף עד הסוף. ואגב, מדברים על העומס ושוכחים שבפתיחת ההארכה פתחנו שבע הפרש עם אותם שחקנים שהיו עייפים שתי דקות קודם לכן".

 

גם 24 שעות אחרי התקשה אדלשטיין להתאושש מההפסד: "קיבלנו שלשה משחקן שעוד לא קלע 3 לזכות הנבחרת שלו, שקולע שלשה אחת למשחק בקבוצה הרוסית שלו", קיטר המאמן הלאומי, "אבל אנחנו לא הקבוצה הראשונה שמאבדת יתרון של 17 נקודות הפרש. זה קורה בכל המקומות, ב-NBA, ביורוליג. אפשר להגיד יכולתי לעשות כך או כך, אבל מה לעשות זה קורה".

 

"אנחנו לא הראשונים שמאבדים 17 נקודות יתרון" (AFP)

 

מכאן עבר המאמן הלאומי לדבר על המשחק הערב מול פולין. "ליאור אליהו ישחק הערב. הקרסול שלו בסדר. הוא גם אמר לי 'ארז, אל תדאג, אני אשחק'", אמר אדלשטיין, "אנחנו לא יותר טובים מאף נבחרת באליפות. אנחנו באים לכל משחק כמו לקרב, למלחמה. ואנחנו לא אוהבים להפסיד, ולא מיהירות. אם אנחנו נשחק כקבוצה, אנחנו יכולים לכל אחד. יש פה סקאוטים מה-NBA שמחמיאים לדרך של הנבחרת".

 

אדלשטיין נשאל איך עוצרים את גורטאט ובחר להדגיש שפולין היא לא רק הכוכב שלה. "מחליף של גורטאט הוא  ילד ממכללת גונזגה שאמרו לי עליו שהוא יהיה בחירת דראפט או יורוליג גבוה, אז בוא לא נזלזל ביריבה", אמר המאמן הלאומי, "נצטרך לעשות הגנה גדולה, ובעיקר להיות מרוכזים ומאוששים ממה שעברנו".

 

המאמן שבכה בסיום המשחק מול בוסניה, נשאל אם קיבל טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו גם בתום ההפסד לבוסניה. "שמעתי את הביקורת על הטלפונים האלה ובעיניי זה לא מכובד", אמר אדלשטיין, "להפך, זה כבוד גדול שאישיות כמוהו מתעניינת ובכלל כולם אוהבים את הנבחרת ואת הכדורסל הישראלי. קראנו באימון מסרון שקיבלתי ממיקי ברקוביץ'. עדי גורדון גם שלח. וטל בורשטיין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי