"קטאר הציעה לשחקני אקוודור מיליונים כדי להפסיד במשחק הפתיחה"

play
גביע העולם עם דגל קטאר | GettyImages, Matthew Ashton - AMA
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 17.11 05:11

שערוריה ראשונה בדרך? העיתונאי אמג'ד טאהא טוען: בכירים בקטאר פנו לשמונה משחקני היריבה והציעו להם שוחד בסך 7.4 מיליון דולר כדי שהם יפסידו בכוונה ביום ראשון, במשחק שיוציא לדרך את המונדיאל

(גודל טקסט)

שלושה ימים לשריקת פתיחת הגביע העולמי בקטאר, העיתונאי אמג'ד טאהא הצליח להרעיד את עולם הכדורגל כשדיווח הערב (חמישי) על כך שהקטארים ניסו לשחד מספר שחקני נבחרת אקוודור במטרה לנצח במשחק שיוציא לדרך את המונדיאל ביום ראשון בערב.

על פי הדיווח, הקטארים פנו לשמונה שחקני נבחרת אקוודור והציעו להם בסך הכל 7.4 מיליון דולר בתמורה לכך ש"ימכרו" להם את משחק הפתיחה. טאהא, עיתונאי שמתגורר בלונדון, טען כי חמישה בכירים באקוודור ובקטאר אישרו לו את הפרטים.

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ
ניסו לשחד גם את האקוודורים? נשיא פיפ"א אינפנטינו עם אמיר קטאר | רויטרס

הדיווח שמסעיר את העולם

על פי הדיווח, הקטארים הציעו לאקוודורים שהם יתנו להם לנצח 0:1 משער במחצית השנייה בתמורה לסכום העתק. קשה להתעלם מפרסומים שכאלה אם לוקחים בחשבון שהמונדיאל נערך בקטאר מלכתחילה אחרי שזו שיחדה במיליוני דולרים בכירים בפיפ"א כדי שאלו יבחרו בה לארח את המונדיאל ועבורה גם הזיזו אותו לחודשי החורף לראשונה אי פעם.

נבחרת אקוודור כמובן כבר הגיעה לקטאר והיא בעיצומן של ההכנות למשחק הפתיחה. התייחסות רשמית לדיווח טרם נשמעה מהקטארים או מהנבחרת הדרום אמריקאית, אבל החלוץ האקוודורי אנחל מנה אמר עוד לפני הפרסום של טאהא: "עלינו לא לשנות שום דבר ולשחק כמו במוקדמות. היינו נבחרת התקפית ואנחנו מתמקדים לעשות את הטוב ביותר. כמובן שאנחנו לחוצים כי מדובר במשחק הפתיחה של המונדיאל, אבל אנחנו מודעים לגודל המעמד ועלינו לעשות הכל כדי לנצח ולא לחשוב על שום דבר אחר".

נבחרות קטאר ואקוודור הוגרלו לבית א' יחד עם הולנד וסנגל. משחק הפתיחה ייערך ביום ראשון ב-18:00 ולמחרת ייערך המשחק השני בבית כאשר סנגל תתמודד נגד הולנד (שני, 18:00). במחזור השני בבית א' תשחק קטאר נגד סנגל (שישי, 15:00) ובאותו יום הולנד תפגוש את אקוודור בשעה 18:00. במחזור האחרון והמכריע ביום שלישי 29 בנובמבר, אקוודור תתמודד מול סנגל ובמקביל קטאר תיאבק בהולנד.

עוד באותו נושא: מונדיאל 2022