והעיקר לא לפחד כלל? לא תופס מול שרלרואה

שרלרואה תוקפת. מתבסס על לחץ ומהירות
שרלרואה תוקפת. מתבסס על לחץ ומהירות | שרלרואה, האתר הרשמי

גם אם יריבת בית"ר פחות מוכרת, היא משחקת בליגה טובה יותר ויש לה כלים קטלניים (20:30 בספורט1 HD)

(גודל טקסט)

רובכם לא מכירים את שרלרואה, והיא בטח לא נשמעת כמו שם מאיים במיוחד, בעיקר בגלל שבשנים האחרונות נחשפנו בעיקר לקלאב ברוז' של ליאור רפאלוב, גנק של אליניב ברדה, סטאנדרד ליאז' של גיא לוזון ואנדרלכט המעוטרת. השנה גם גנט עלתה לכותרות בזכות הבלם רמי גרשון, אבל מי זו בדיוק הקבוצה שמכונה הזברות, אלה שהפסים שלהם זהים לאלה של יובנטוס? יש ממה לפחד?

 

נחשפנו רבות לליגה הבלגית בשנים האחרונות וראינו שהליגה שם הרבה יותר חזקה משלנו, אחרי ההופעה המביכה של מכבי תל אביב, אסור לנו לזלזל באף אחד.

 

 

שרלרואה קבוצה יותר צרפתית מבלגית, וזה משפיע גם על סגנון המשחק שלה. אם נהגנו להתפאר שהכדורגלן הישראלי הוא קודם כל טכני, תגלו הערב שלבלגים יש הרבה מה למכור בתחום, בעיקר בזכות שני פרמטרים, שלבית"ר יהיה קשה מאוד להתמודד איתם, ואני בספק גדול אם היא בכלל מסוגלת.

 

למרות שחלק משחקני בית"ר ירושלים כבר לא צעירים, לרובם אין ניסיון אירופי, ואחד הכלים החזקים של הזברות הוא הלחץ על מובילי הכדור, והלחץ הזה צפוי להתחיל כבר דרך שחקני ההגנה של בית"ר, שיפגשו חבורה לוחצת מאוד. ואז מתחילה הדילמה: אם יבחרו לשחק בכדורים ארוכים ימצאו עצמם מאבדים המון כדורים ויזמינו לחץ בלתי פוסק על השער של קליימן. שחקני הקישור יצטרכו לרדת נמוך מאוד ולעזור בהנעת הכדור, אחרת תהיה בית"ר בצרות.

 

פולט. חזר לקדנציה שנייה להוכיח את עצמו (Gettyimages)

 

סוגייה נוספת קריטית היא המהירות. שחקני ההתקפה של הבלגים, בראשותו של קבאנו, הם מהירים זריזים וטכניים. תוסיפו לזה את דויד פולה, שחוזר לשרלרואה אחרי שנתיים לא טובות עם רצון עז לשחזר את ההצלחה בקדנציה הקודמת, ותקבלו קבוצה מאוד מאיימת.

 

כמעט בכל שנה יש בליגה הבלגית קבוצה שמשתחלת לפליאוף האליפות ומשמשת כבשר תותחים לגדולות. שרלרואה הייתה אחרת בעונה החולפת – היא ניצחה בפלייאוף גם את סטנדארד ליאז' וגם את האלופה גנט. הבעיה של בית"ר ירושלים היא ששרלרואה, להבדיל מקודמותיה בליגה הבלגית, לא מתכוונת להיות אפיזודה חולפת בפלייאוף האליפות. היא הגיעה לשם ומתכוונת להישאר. היא התחזקה וחולמת על הליגה האירופית שתשפר את מצבה הכלכלי ותעניק לה דחיפה כדי להפוך לחברה קבועה בצמרת הכדורגל הבלגי.

 

אני מאוד רוצה שהמשחק בטדי יהיה משמעותי לבית"ר, אבל קשה לי לראות את זה קורה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי