בלאט: "מכבי יכולה לסיים בפלייאוף, אבל זה לא יהיה פשוט"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | אודי ציטיאט

אקס הצהובים ומאמן אולימפיאקוס בהווה ניתח את הסיכוי: "שבעה או שמונה ניצחונות יבטיחו להם העפלה. ספרופולוס עושה עבודה טובה". על באסקוניה, היריבה של מכבי מחר: "אם מגבילים את שנגליה יהיה להם קשה לשחק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תגיע מחר (חמישי) לספרד למשחק קשה נגד באסקוניה, במטרה להשיג ניצחון יורוליג חמישי ברציפות ולסמן את מעמדה כמתמודדת רצינית על המקום בפלייאוף. לקראת המשחק דיבר מאמן הצהובים לשעבר ואולימפיאקוס בהווה דייויד בלאט בתכנית הספורט של רדיו 103FM ודיבר על סיכוייה של הקבוצה איתה זכה בתואר ב-2014 לסיים בין שמונה הגדולות.

כמאמן אולימפיאקוס, בלאט ניצח את באסקוניה פעמיים במסגרת הירוליג העונה, ופתח בלתת עצות מקצועיות כיצד לעצור את כוכב הספרדים טורניקה שנגליה: "אנחנו ניצחנו בחוץ כשהם היו עם שנגליה, כשניצחנו אותם בבית זה היה בלעדיו. מה שמעניין זה שהוא משחק למעלה מ-30 דקות בכל משחק, תופס את מקומו מבחינת השימוש בכדור. לדעתי הוא קצת עייף, כי כבר כמה וכמה משחקים שהוא פועל ככה ואני לא יודע כמה הוא יחזיק. אם מגבילים או עוצרים אותו יהיה להם מאוד קשה לשחק".

השינוי במכבי תחת המאמן החדש ספרופולוס: "כחבר של נבן ספאחיה, קשה לבוא ולהגיד שהוא לא היה טוב אבל לפעמים השינוי בעמדה הזאת יכול להביא תועלת. השינוי הזה היה יותר חשוב מבחינת השחקנים מאשר למאמן בטווח הקצר, וספרופולוס עושה עבודה טובה. מכבי השתפרה מאוד ובזה אין שום ספק. משתפרים ממשחק למשחק. בליגה לעומת זאת הם היו זקוקים לשתי הארכות נגד אשדוד. ביורוליג מכבי משחקת בצורה הרבה יותר טובה".

בלאט.
בלאט. "השינוי היה חשוב לשחקנים" (אודי ציטיאט)

הסיכוי למקום בשמינייה: "לא חסר סיכוי, עשרה משחקים נותרו ושבעה ניצחונות מתוכם יכולים להבטיח להם את הטופ שמונה. לנצח שמונה מהם יכניס אותם לפלייאוף בטוח. האם הם יכולים? לא משימה פשוטה, אבל הם יכולים".

על ג'רמי פארגו: "אם הוא יתרום את היכולות שלו ואת הניסיון שלו, מי כמוני מכיר אותו ויודע כמה הוא יכול לעזור למכבי".

החוויה כמאמן ביוון: "בעוד שבוע נגיע לתל אביב למשחק נגד מכבי. הספורט פה, הכדורגל ובמיוחד הכדורסל זה עניין מאוד חשוב עבור האוהד הממוצע במדינה הזאת. היום לשמחתי יש כבר בכמה וכמה מקומות בישראל הרבה מאוד עניין בכדורסל, ואני מקווה שזה ימשיך, אבל פה הספורט הוא בדי.אן.איי של האנשים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי