לאן אלך? דילמות העתיד של דייויד בלאט בעונה הבאה

בלאט הערב על הקווים
בלאט הערב על הקווים | צילום: אתר היורוליג

תקציב עתק ומעמד ברוסיה, יוקרה בקטאלוניה או אוטונומיה בצהוב. ואולי בכלל לשוב לליגה הטובה בעולם, אבל מה עם היחסים עם לברון? הקיץ של המאמן הישראלי הבכיר מלא בשאלות. הצביעו בסקר

(גודל טקסט)

דייויד בלאט לא יישאר בדרושפאקה, זה ברור. הקבוצה הטורקית לא תהיה בעונה הבאה ביורוליג וגם איבדה את הספונסר הראשי, חברת "דוגוש", לפנרבחצ'ה והמאמן יחפש מקום אטרקטיבי יותר. בתקופה האחרונה נראה שבלאט הוא המאמן המבוקש ביבשת, אנסה לנתח את היתרונות והחסרונות של הקבוצות אליהן הוזכר.

 



צסק"א מוסקבה
יתרונות: 1. תקציב שחקנים גבוה שיאפשר לו, בפעם הראשונה בקריירה, להוביל קבוצה שתהיה פייבוריטית לזכייה ביורוליג.

2. המעמד ממנו נהנה בלאט בכדורסל הרוסי דומה לזה שהיה לחוס הידינק בכדורגל. צסק"א מחזרת אחריו כבר זמן רב ותהיה מוכנה לעשות הרבה בשבילו. כשאומרים הרבה בצסק"א, מתכוונים לזה באמת. 



חסרונות:
1. בצסק"א כל דבר פחות מזכייה ביורוליג הוא כישלון (תראו את דימטריס איטודיס). וכשריאל מדריד ופנרבחצ'ה מחכות בפיינל פור הסיכוי לכישלון קיים.

2. לקבוצה הרוסית חסר קהל תומך. זה אחד הפרמטרים המונעים מצסק"א להפוך את התקציב האסטרונומי לקבוצה זוללת תארים. עבור מאמנים ושחקנים מדובר בחסרון משמעותי.

3. בסגל ניתן למצוא לא מעט שחקנים מבוגרים/שבעים. לבלאט מחכה משימה לא פשוטה – לעשות שם ריענון משמעותי. לאחרון שניסה לעשות את זה קראו דושקו וויושביץ', הוא לא סיים את העונה ולא חזר מאז לרמות הגבוהות.

דייויד בלאט. לאן ילך? (טוויטר)
דייויד בלאט. לאן ילך? (טוויטר)

ברצלונה
יתרונות: 1. גם בעולם הציני של ימינו, לאמן במועדון כמו ברצלונה זה כבוד.

2. בקטאלוניה יש סבלנות. תראו את צ'אבי פסקוואל שסחב שם שמונה עונות וחצי למרות זכייה אחת בלבד ביורוליג ואת יורגוס ברצוקאס שסיים עונה שלמה למרות שנכשל בענק.

3. בעקבות סדרת הכישלונות בשנים האחרונות, הדרישות הראשוניות לא יהיו גבוהות (באופן יחסי, כן?). קבוצה לוחמת ואטרקטיבית שתגיע לפיינל פור היורוליג ותתמודד בצורה אמיתית עם ריאל על האליפות בספרד כבר תהיה סוג של הצלחה. 

חסרונות:
1. ההגמוניה עברה בשנים האחרונות לריאל מדריד (שלוש אליפויות בארבע עונות). יהיה קשה מאוד להחזיר את השליטה מול חבורת הכוכבים של פבלו לאסו.

2. ההתנהלות המקצועית הבעייתית בעונות הקודמות גרמה לכך שיש לבלאוגרנה סגל לא מספיק ראוי ובלאט יצטרך לבנות הכל כמעט מחדש.

יורגוס ברצוקאס. סמל לסבלנות של בארסה (gettyimages)
יורגוס ברצוקאס. סמל לסבלנות של בארסה (gettyimages)

מכבי תל אביב
יתרונות: 1. על אף חוסר האמון הטבעי בהצהרות שיוצאות מראשי המועדון, נראה שהפעם בלאט ייהנה מאוטונומיה מקצועית כמעט מוחלטת, אולי יותר מכל מאמן אחר בהיסטוריה של הקבוצה. מדובר במתכון להצלחה.

2. נדמה שבשום מקום אחר הוא לא יקבל אהבה והערצה כמו מאוהדי מכבי ת"א שצמאים למאמן דומיננטי ואיכותי שיחזיר את המועדון המדרדר למסלול הנכון.

3. שמעון מזרחי רוצה אותו חזרה וניקולה וויצ'יץ' תמיד היה מתומכיו. עכשיו גם הפדרמנים מבינים שצריך שינוי משמעותי וזה המצב האידיאלי לחזור לישראל.

שמעון מזרחי וניקולה וויצ'יץ'. שניהם רוצים (עדי אבישי)
שמעון מזרחי וניקולה וויצ'יץ'. שניהם רוצים (עדי אבישי)

חסרונות: 1. בעיות המס, ככל הנראה, מהוות את המכשול הגדול לאיחוד מחדש בין בלאט לצהובים. קשה לראות את הצדדים מוצאים פתרון למצב.

2. שאלו פעם את אנתוני פארקר למה הוא לא חוזר למכבי ת"א. "השארתי זיכרונות טובים, למה להרוס אותם", הוא ענה. בלאט עזב ב-2014 עם גביע אירופה, במצב הנתון נראה שיהיה לו קשה מאוד לשחזר את ההישג.

3. את הקריסה הטוטאלית של שלוש העונות האחרונות יהיה קשה מאוד לתקן, בטח כשהאנשים שאחראים לה עדיין נמצאים במערכת. למה להכניס את הראש למיטה חולה?

4. לפי דיווחים המצב הכלכלי במועדון הצהוב לא פשוט בכלל, בטח לנוכח הירידה הצפויה ברכישת המנויים והחסויות. לא ברור מה תקציב השחקנים שיצליחו ראשי הקבוצה להעמיד.

אוהדי מכבי ת
אוהדי מכבי ת"א. הערצה ללא גבולות (אודי ציטיאט)

מילאנו
יתרונות: 1. אין הרבה ציפיות. שליטה בליגה האיטלקית החלשה והגעה לרבע גמר היורוליג ירצו את אנשי הקבוצה מעיר האופנה מעל ומעבר.

2. באיטליה אוהבים כדורסל. התנהלות נכונה, שחקנים רעבים וקבוצה מצליחה יעוררו הייפ גדול סביב מילאנו ובלאט וידחפו אותם להצלחה. זוכרים את סיינה?

חסרונות:
1. שרשרת הכישלונות בשנים האחרונות תקשה לגייס שחקנים בכירים.

2. אחרי העונה בדרושפאקה, בלאט צריך הצלחה במועדון בכיר ומסוקר כדי להשאיר לעצמו סיכוי לחזור מתישהו ל-NBA.

לברון ג'יימס וקווין לאב. סיפרו לכולם (AFP)
לברון ג'יימס וקווין לאב. סיפרו לכולם (AFP)

חזרה ל-NBA
אם תעלה אפשרות להתמנות למאמן ראשי באחת הקבוצות בליגה הטובה בעולם זו תהיה האופציה הטובה ביותר מכל אלו שהוזכרו למעלה. לעומת זאת הצעה לשמש כעוזר מאמן בכיר באחת מ-4-5 הקבוצות הטובות בליגה תעורר התלבטויות.

יתרונות
: 1. עבודה לצד סטיב קר בגולדן סטייט או גרג פופוביץ' בסן אנטוניו היא כשלעצמה אחד הדברים האטרקטיביים שיכול לבקש מאמן כדורסל. תשאלו את אטורה מסינה.

2. עמדת עוזר ראשון בקבוצה גדולה היא אחת המקפצות הטובות ביותר לתפקיד מאמן ראשי בקבוצה אחרת. 

חסרונות
: 1. אחרי התקופה בקליבלנד בלאט לא יכול להרשות לעצמו לסגת לעמדת עוזר מאמן. יש רק 2-3 מאמנים שלשמש עוזר שלהם לא יהיה עבורו פחיתות כבוד.

2. השחקנים בליגה חברים אחד של השני, והיחסים הבעייתיים עם לברון מוכרים לכולם. בלאט יצטרך לעבוד קשה כדי לשנות את ההסתכלות של השחקנים איתם יעבוד. לזכותו יש לציין שלדבר הוא יודע כמעט יותר טוב מכל אחד אחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי