המספרים מספרים: מכבי ת"א עוד רחוקה מצמרת היורוליג

פראחוסקי
פראחוסקי | עדי אבישי

יעקב מאיר אסף את נתוני 16 הקבוצות מהסיבוב הראשון וגילה שהצהובים מובילים בריבאונד וכמעט לא מאבדים כדורים, אבל רעים בקליעה וסופגים יותר מדי. וגם: מה ספאחיה צריך כדי להגיע לרבע הגמר

(גודל טקסט)

סיבוב אחד כבר חלף ביורוליג, וזהו זמן מספיק טוב כדי לראות איפה מכבי תל אביב עומדת מבחינה סטטיסטית ביחס לשאר היריבות במפעל ואף לנתח את סיכוייה להעפיל לרבע הגמר.


נקודות מדד: מקום שישי

מכבי ת"א מדורגת במקום השישי בין 16 קבוצות היורוליג עם 90.4 נקודות מדד קבוצתיות. השחקן המוביל של הצהובים בתחום הזה הוא פייר ג'קסון עם 13.53 בממוצע (מקום 21).


ג'קסון. מוביל בנקודות מדד אבל מאבד סדרתי (אתר היורוליג)

נקודות למשחק: מקום שביעי
הצהובים מדורגים במקום השביעי עם 79.73 נקודות בממוצע למשחק. גם כאן המוביל הוא פייר ג'קסון עם 14.4 נקודות, ששמים אותו במקום השמיני במפעל. נוריס קול מדורג 11 עם 14 נקודות.


אחוזים מהעונשין: מקום אחרון

מכבי ת"א מדורגת במקום ה-16 והאחרון באחוזים מקו העונשין (66.67). גם באחוזים ל-3 מצבה לא מזהיר עם 33.96 אחוזים שמציבים אותה במקום ה-13. באחוזים ל-2 אפשר למצוא את הצהובים במקום העשירי עם 51.45.

יחס אסיסטים-איבודים: מקום שמיני
מכבי ת"א שמינית ביוורליג עם 17.47. לצהובים אין אף שחקן בעשירייה הראשונה במפעל בפרמטר הזה והמוביל הוא נוריס קול עם 4.07, שמביאים אותו למקום ה-15. לעומת זאת הקבוצה של נבן ספאחיה ממעטת לאבד כדורים (10.87, מקום 13). המאבד "המוביל" הוא פייר ג'קסון עם 2.4 איבודים בממוצע (מקום שישי ביורוליג).


ההגנה רביעית מהסוף. מפתיע לא? (עדי אבישי)

הגנה: מקום 12
למרות המחמאות ההגנתיות בפתיחת העונה, מכבי ת"א סופגת 80.87 נקודות בממוצע למשחק. רק ארבע קבוצות סופגות יותר ממנה. הצהובים מובילים את המפעל בחסימות עם 4.07 בממוצע למשחק. אלכס טיוס (1.27, שלישי) וג'ונה בולדן (1.07, שביעי) מדורגים גבוה מבחינה אישית בחסימות. מכבי ת"א רביעית בחטיפות עם 6.6 למשחק.

ריבאונדים: מקום ראשון
מכבי ת"א היא קבוצת הריבאונד המצטיינת של הסיבוב הראשון עם 38.07 בממוצע למשחק. בריבאונד ההגנה הצהובים מדורגים במקום השלישי (25.73) ורביעי בהתקפה (12.33). גם כאן טיוס מוביל בגאון עם 5.93 ריבאונדים בממוצע והוא מקום שמיני ביורוליג.


טיוס. מוביל את מכבי בריבאונד (עדי אבישי)


התרחישים לעלייה לרבע הגמר: מכבי זקוקה לתשעה נצחונות 

אפשר לומר שהשאלה המעניינת ביותר היא מה הם הסיכויים של מכבי ת"א להעפיל לשלב רבע הגמר. כיוון שהיורוליג עבר לפורמט של ליגה רק בעונה שעברה קשה לקבוע מהו רף הניצחונות אותו קבוצה צריכה לעבור כדי להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות, למרות זאת נסתייע בתוצאות של העונה שעברה ובקצב הניצחונות של הקבוצות הרלוונטיות עד כה בעונה הנוכחית.

בעונה שעברה הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקומות 6-9 החזיקו ב-16-17 ניצחונות. גם העונה הקבוצות שמסתובבות מתחילת העונה סביב המקומות הללו מחזיקות בקצב של 16-18 ניצחונות.


ספאחיה ומזרחי. סיבוב שני עם תשעה משחקי חוץ וצסק"א בבית (עדי אבישי)

בעקבות ההפסד הלא צפוי למלאגה נדמה שכדי להבטיח את המקום ברבע הגמר, מכבי ת"א צריכה תשעה ניצחונות, כשאם תשיג שמונה ניצחונות היא עשויה להיות תלויה בהפרשים פנימיים. הבעיה היא שבסיבוב השני מחכים לספאחיה ושחקניו תשעה משחקי חוץ לעומת שישה משחקי בית, ועד כה המאזן שלהם בחוץ עומד על ארבעה הפסדים ושני ניצחונות בלבד, כך שלא מדובר במשימה פשוטה בכלל. בטח כשזוכרים שאחד ממשחקי הבית הוא מול צסק"א מוסקבה החזקה.

* נותרו עוד ארבעה משחקים להשלמת המחזור האחרון של הסיבוב, כך שיכולים להיות שינויים מינוריים בדירוגים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי