ריאל מדריד בגמר היורוליג אחרי 83:92 על צסק"א מוסקבה

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | AFP

אחרי שלוש שנים, הספרדים חזרו לקרב על אליפות אירופה בזכות משחק לוחמה גדול של סרחיו יול ולוקה דונצ'יץ' (16 נקודות כ"א) ותפגוש את האלופה פנרבחצ'ה. רודריגס והיגינס לא הופיעו למחצית השנייה בשביל צסק"א

(גודל טקסט)

פיינל פור היורוליג נפתח היום (שישי) בבלגרד עם שני חצאי הגמר, ולאחר שבמשחק הראשון ניצחה האלופה המכהנת פנרבחצ'ה את ז'לגיריס ועלתה לגמר בפעם השנייה ברציפות במטרה להגן על התואר, ריאל זכתה בכרטיס השני למעמד היוקרתי לאחר משחק גדול וניצחון 83:92 על צסק"א מוסקבה.

צסק"א היתה הפייבוריטית הברורה. היא סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, הפסידה רק שבעה משחקים עד לחצי הגמר והסגל שלה כלל את קורי היגינס, ננדו דה קולו וסרחיו רודריגס. אבל הספרדים לא התרשמו, ואחרי רבע ראשון מנומנם הם התעוררו ובהובלת סרחיו יול, לוקה דונצ'יץ' וטריי תומפקינס לא הפסיקו לרוץ, ניצלו כל טעות שיריבתם עשתה ושימחו הרבה מאוד אוהדי כדורסל במדריד. ריאל חוזרת לגמר ותנסה לזכות בתואר לראשונה אחרי שלוש שנים.

מהלך המשחק
רבע ראשון: קורי היגניס פתח בסערה וקלע את כל שש הנקודות הראשונות של צסק"א כשהוא מוביל אותה ל-2:6. רודריגס הוסיף שלשה נהדרת לפתיחה הטובה של הרוסים. דונצ'יץ קלע שלשה בצד השני כדי לא לתת להם לברוח, אבל היגינס היה בלתי עציר וקלע 10 מתוך 13 הנקודות הראשונות של צסק"א. אחרי פסק זמן, רודי פרננדס ואנתוני רודולף קלעו וצמצמו ל-5 הפרש. גם דונצ'יץ' חדר נפלא וצמצם ל-3, 14:17 לצסק"א. ננדו דה קולו נכנס והגדיל את היתרון אבל כרגיל, לוקה דונצ'יץ' ידע לעשות את העבודה ולהוריד ל-21:16. אלא שמשם ההגנה הספרדית נרדמה ודה קולו בשיתוף עם היגינס הורידו את הקבוצות מהרבע הראשון בלא פחות מ-10 הפרש, 20:30.

פתיחת המשחק. כדורסל מותח ואיכותי (טוויטר)
פתיחת המשחק. כדורסל מותח ואיכותי (טוויטר)

רבע שני: פביאן קוזר פתח את הרבע בשלשה נפלאה ולאחריה סרחיו יול הוסיף עוד שתי נקודות כדי לצמצם את ההפרש לחמש נקודות בלבד. ג'ייסי קארול הפך את זה לשתי נקודות ואחרי שוויל קלייבורן קלע שתי זריקות עונשין והרחיק קצת את הרוסים, יול וקארול השתלטו על המשחק והעלו את ריאל ליתרון ראשון, 23:34. זה הפך לריצת 4:17 לפני שקייל היינס צמצם מהקו לנקודה. אותלו האנטר השווה ל-40:40, והמשחק הוסיף להיות צמוד עם סלים של קלייבורן בצד אחד ודונצ'יץ' בצד שני. טריי תומפקינס התעורר בזמן כדי לקבוע שריאל תרד להפסקה ביתרון 46:47.

רבע שלישי: המחצית השנייה נפתחה עם סל של האנטר שהחזיר לקבוצתו את ההובלה. קלייבורן המשיך והעלה את צסק"א ל-47:51, היתרון הכי גדול מאז הריצה של ריאל בתחילת הרבע השני. פיליפה רייס לא ויתר, השווה ואז מהקו החזיר את ההובלה לספרדים. רייס המשיך ויחד עם ג'פרי טיילור, דונצ'יץ' וקוזר הוביל את ריאל לריצת 0:13 וליתרון 51:60. כאן נכנסו ההגנות לתפקד, ועברו מס' דקות לפני שנקלע יותר מסל אחד לזכות אחת מהקבוצות. קייל היינס ניסה להחזיר את צסק"א לתמונה ואף הוריד את ההפרש ל-5, אבל שתי פעולות טובות של גוסטבו איון קבעו שהרבע יסתיים בתוצאה 56:63 לריאל.

סמן אנטונוב מול גוסטבו איון (טוויטר)
סמן אנטונוב מול גוסטבו איון (טוויטר)

רבע רביעי: אם שני הרבעים הקודמים נפתחו בשליטת ריאל, הרביעי נפתח בשליטת צסק"א שצמצמה ל-3 הפרש בלבד תוך שתי התקפות מהירות. היא גם היתה יכולה לסגור את הפער ולעלות ויתרון אבל שורת איבודי כדור מיותרים אפשרו לספרדים לברוח, יול ותומפקינס ניצלו את זה והפער עלה ל-12, 61:73. איטודיס לקח פסק זמן. צסק"א חזרה עם שלשה של ניקיטה קורבנוב והמשחק הפך לצמוד יותר. קלייבורן קלע גם הוא 5 נקודות מהירות וההפרש ירד ל-3 בלבד, 73:76, אבל יול הוריד שלשה נהדרת וריאל חזרה לרוץ. גוסטבו איון המשיך את הרצף וקלע סל מכריע דקה לסיום, 78:85. הדקות הטובות של יול המשיכו, ובעזרת תומפקינס הוא העלה את ריאל ליתרון ממנו צסק"א כבר לא הצליחה לחזור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי