מוצאי שבת: המוליכה מחכה להרצליה, ירושלים בבאר שבע

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

שלושה משחקים יפתחו את המחזור השמיני בליגת העל. חולון רוצה לשמור על הפסגה מול הקבוצה מהשרון, קטש ושחקניו יתמודדו לראשונה בליגה מול הדרומיים. אילת תארח את נהריה

(גודל טקסט)

שלושה משחקים ייערכו במוצאי שבת סמסגרת המחזור השמיני של ליגת העל. המוליכה הפועל חולון תארח את בני הרצליה, הפועל אילת תפגוש באולמה את עירוני נהריה ואילו העולה החדשה הפועל באר שבע, תארח את הפועל ירושלים. 


הפועל חולון – בני הרצליה, 19:00
מאז תחילת שנות ה-2000, ניצחה הפועל חולון ב-16 מתוך 17 משחקי הבית שלה מול בני הרצליה. ניצחון החוץ היחיד של הכחולים-לבנים מהשרון במילניום הנוכחי בחולון, היה במרץ 2017 (55:59), אך מאז הסגולים גברו עליהם בכל ארבעת המשחקים בין הקבוצות.


הפועל חולון עומדת על מאזן בית מושלם העונה בכל המסגרות, כשכל שלושת ניצחונות הליגה בהיכל טוטו העונה היו דרמטיים מאוד. בני הרצליה הפסידה בכל שלושת משחקי הבית שלה העונה, אבל בחוץ היא עומדת על מאזן חיובי: 1:2. דקוואן ג'ונס צפוי לחזור לסגל אחרי שנעדר משני משחקים בשל זעזוע מוח.


הפועל אילת – עירוני נהריה, 19:20
הגארד טים קוורטרמן (24, 1.98 מ'), ששיחק בשנתיים האחרונות במדי פורטלנד טרייל בלייזרס ויוסטון רוקטס, חתם בעירוני נהריה ויערוך הופעת בכורה. ג'סטין אדוארדס לא נרשם למשחק. עירוני נהריה נוצחה בארבעת משחקי החוץ הראשונים שלה באילת בעונה הרגילה, אבל בשלוש השנים האחרונות היא מנצחת שם בכל עונה פעם אחת, ותמיד בפער דו-ספרתי. הפועל אילת מחזיקה ברצף הניצחונות הכי ארוך כיום בליגה (ארבעה) ואם תנצח שוב, תשווה את רצף השיא שנקבע העונה על ידי גלבוע/גליל.



דרוקר. המטרה – לשמור על הרצף (דני מרון)


עירוני נהריה עומדת על רצף של שלושה הפסדי ליגה, כאשר בשני האחרונים היא איבדה יתרון לקראת הסיום. יהונתן שולדבראנד פוגש לראשונה את קבוצתו בשנתיים הקודמות, עירוני נהריה, בה אף שימש כקפטן.


הפועל באר שבע/בני שמעון – הפועל ירושלים, 21:00
השתיים ייפגשו לראשונה במסגרת הליגה הבכירה, אבל לפני פחות משנה, ביקרה הפועל ירושלים בהיכל הקונכיה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. המארחים, אז בליגה השנייה, החזיקו מעמד במשך מחצית אחת לפני שהאורחים מהבירה ברחו לניצחון 62:79.



קטש. משחק חוץ קשה (דני מרון)


המפתח של הפועל ירושלים עד כה בליגה הוא בהגנה: בארבעת הניצחונות היא ספגה 76 נקודות ומטה, בעוד בשני ההפסדים ספגה 101 מגלבוע/גליל ו-99 מאילת. רוברט רות'בארט ערך בכורה במדי הפועל באר שבע במחזור שעבר וסיים במדד 15. הסנטר ששיחק בשנתיים האחרונות בליגה הלאומית ובצרפת, עומד על רצף של שלושה ניצחונות על הפועל ירושלים מאז ההפסד הדרמטי נגדה במשחק 5 של רבע גמר הפלייאוף 2016 במדי הפועל ת"א. כריס ג'ונסון סובל משבר ביד ימין וייעדר כשישה שבועות.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי