אחרי חודש וחצי בלי ניצחון: מכבי ת"א הביסה את באיירן מינכן 71:95

שחקני מכבי חוגגים
שחקני מכבי חוגגים | אודי ציטיאט

אחרי שישה הפסדי יורוליג רצופים, נתנו הצהובים הצגה במשחק הביתי מול אלופת גרמניה ולא שמטו את יתרונם שרק הלך וגדל לצלילי עידוד בלתי פוסק של הקהל שהקדים במעט את חגיגות חג המכבים. 14 לרול, 13 לטיוס

(גודל טקסט)

אחרי שישה הפסדי יורוליג רצופים וחודש וחצי נוראי במפעל האירופי, שבה מכבי תל אביב לנצח והיא עשתה זאת בגדול עם 71:95 על אלופת גרמניה, באיירן מינכן במחזור העשירי של היורוליג. הצהובים עדיין במאזן רע של 8:2, אך הקבוצה שעלתה חדה ונחושה משריקת הפתיחה, אולי יצאה הערב (חמישי) מהמשבר הגדול. 


הקהל הריע ולא הפסיק לעודד ובסיום שרו הצופים הנלהבים שירי הלל למאמן היווני יאניס ספרופולוס. בהיכל הייתה הרגשה שהצהובים נכנסו לעידן חדש, טוב יותר. זה היה ניצחון הבית הראשון של מכבי תל אביב ביורוליג מאז תחילת חודש פברואר!, כמעט 10 חודשים. 


קלעו למכבי תל אביב: מייקל רול 14, אלכס טיוס 13, טאריק בלאק 12, סקוטי ווילבקין 10, ג'וני אובריאנט (10 ריבאונדים), אנג'לו קלויארו ויובל זוסמן 9 כ"א, דיאנדרה קיין 8, קנדריק ריי 7, ג'ייק כהן 4. 


קלעו לבאיירן מינכן: דריק וויליאמס 15, ולדימיר לוצ'יץ' 11, פטרי קופונן 10, דנילו בארתל 9, ניהאד דג'דוביץ' 7, סטפן יוביץ' ודווין בוקר 6 כ"א, לאון ראדושביץ' 4, מאודו לו 3.
 


ווילביקין מול יוביץ' (אודי ציטיאט)



ספרופולוס על הקווים. זו מכבי אחרת (אודי ציטיאט)


רבע ראשון 

מכבי פתחה עם סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין, אנג'לו קלויארו, ג'וני אובראיינט וטאריק בלאק. באיירן עם ניהאד דדוביץ', סטפן יוביץ', ולדימיר לוצ'יץ', דנילו בארתל ודווין בוקר. הצהובים פתחו בהתלהבות וטאריק בלאק וסקוטי ווילבקין העלו אותה ל-2:8. הגרמנים לקחו פסק זמן, זה לא עזר להם ומכבי עלתה ל-4:12 ושמרה על יתרונה. פעולות נהדרות בהתקפה העלו את היתרון הצהוב לדו ספרתי – 10:21 ובסיום הרבע, 17:27 למכבי.



אובראיינט משייט לסל (אודי ציטיאט)



זוסמן מול בוקר (אודי מיטיאט)



בלאק ואובראיינט. הצגה בהיכל (אודי ציטיאט) 



ווילביקין חוגג עוד שלשה צהובה (אודי ציטיאט)


רבע שני
מכבי תל אביב הגדילה את יתרונה ל-17:31 עם פתיחת הרבע ועם הגנה טובה, עלתה ל-19:37. באיירן עוד ליקטה נקודות פה ושם, אבל הצהובים שלטו בריבאונד, חגגו בהתקפה ושמרו על פער משמעותי. למחצית ירדו הצהובים ביתרון מבטיח – 29:47 כשטאריק בלאק הוא הקלע המוביל עם 12 נקודות.  


רבע שלישי

באיירן מינכן פתחה טוב את הרבע השלישי והצליחה להוריד ל-54:50, אבל שלשות של ווילבקין ואובריאנט העלו את מכבי ל-42:60. הגרמנים חזרו שוב, הורידו מעט את היתרון הצהוב אך לא יותר מכך. בתום הרבע, הוליכה מכבי תל אביב 55:67. 



הספסל הצהוב חוגג (אודי ציטיאט)


רבע רביעי
שמירה על ריכוז בדקות הראשונות של הרבע האחרון סימנו סופית את הדרך הצהובה לניצחון. עבודת הגנה טובה, וחמש נקודות רצופות של יובל זוסמן קבעו 57:76. המארחת רק הלכה והגדילה את יתרונה ובסיום, 71:95. הקהל בהיכל עמד על רגליו והריע ממושכות לשחקנים.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי