צהוב עולה: מכבי תל אביב פירקה את ברצלונה 83:99

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

אלופת ישראל התפוצצה על בארסה, רשמה ניצחון שלישי רצוף ביורוליג ועשתה צעד חשוב לטופ 8. החבורה של ספרופולוס, שכבר הוליכה ב-38 הפרש, קטעה ליריבה רצף של תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות

(גודל טקסט)

באחד ממשחקיה הטובים ביותר בשנים האחרונות, הביסה הערב (חמישי) מכבי תל אביב את ברצלונה 83:99 בהיכל ושיפרה את מאזנה בטבלת היורוליג ל-11:8. אחרי המשחק הענק ביום שישי שעבר במוסקבה מול צסק"א, הצהובים הראו הרבה אופי ונחישות גם מול קבוצה גדולה שהגיעה להיכל אחרי חמישה ניצחונות יורוליג רצופים ותשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות.


הערב הצהובים פשוט התעללו באורחים עם 34 נקודות ברבע השני ויתרון שהגיע בשיאו ל-38 הפרש ברבע השלישי – 40:78. רק חבל שהקבוצה של יאניס ספרופולוס פשוט נרדמה ברבע הרביעי וראתה את הקטלאנים פותחים אותו עם מטווח שלשות וריצת 0:20 שסייעה להם בסופו של דבר להפסיד ב-16 הפרש, בדיוק ההפרש שבו הם ניצחו בסיבוב הקודם. 


טאריק בלאק היה הבולט במשחק עם 16 נקודות ללא אף החטאה. או'בריאנט ו-ווילבקין הוסיפו 15 נקודות כל אחד ודיברתולומאו קלע 14 נקודות, כולל ארבע שלשות. והנה העונה שהחלה רע, מקבלת תפנית אחרי שלושה ניצחונות רצופים ומרשימים ביורוליג. במחזור הבא מצפה לצהובים עוד משחק בית חשוב, מול פנאתינייקוס, אחת היריבות הישירות שלהם על הכרטיס לפלייאוף.



אוהדי מכבי תל אביב. הצגה בהיכל (עדי אבישי)


רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה מצוין ועלתה ליתרון 2:9 בזכות ג'וני אובראינט וטאריק בלאק שהעניקו לצהובים יתרון 5:11 אחרי קצת פחות מחמש דקות. ברצלונה הגיבה עם ריצת 0:7 כשטומיץ' והאנגה עם מהלכים נהדרים, העלו את הקטלאנים ליתרון ראשון, 11:12. ספרופולוס העלה מהספסל את ג'ון דיברתולומאו שקלע שלשה ורשם עוד מהלך של סל ועבירה כשי להעניק לצהובים יתרון של 16:21. קווין סראפאן בשני מהלכים יפים, קבע את תוצאת הרבע – 20:23 למכבי תל אביב.



דיברתולומיאו מול פאנגוס. הצגת שלשות בהיכל (עדי אבישי)



קיין מרוצה ויש לו סיבות רבות לכך (עדי אבישי)


רבע שני
הרבע השני נפתח עם מופע שלשות ענק. דיברתולומאו ו-ווילבקין צלפו לזכות מכבי ומנגד ריבאס קלע. ההצגה של הצהובים נמשכה ואחרי פחות משלוש דקות ברבע הם כבר עם 12 נקודות. ברצלונה נתקעה בהתקפה, מכבי ניצלה זאת לסל יפה של טיוס ושלשה ל של זוסמן ועוד אחת של קיין שקבע 27:43 למכבי, חמש דקות בתוך הרבע. ג'ייק כהן השלים ריצת 2:16 אך שלשה של פאנגוס קטעה את הריצה המטורפת של הצהובים. מכבי תל אביב סיימה את המחצית עם 10 שלשות מוצלחות מ-19 נסיונות, ארבע מהן  של דיברתולומאו שחתם את המחצית עם שלשה וקבע  35:57 מדהים לצהובים.



וילביקין וזוסמן. ברצלונה מושפלת בהיכל (עדי אבישי)


רבע שלישי
או'בראינט לא ריחם על האורחים המושפלים וקלע חמש נקודות רצופות, קיין הוסיף שלשה משלו וקבע תוצאה מדהימה: 40:70 לצהובים, ארבע דקות בלבד בתוך הרבע. מכבי המשיכה לצלוף ולוח התוצאות הורה כבר על 40:78.  הרטל ואוריולה עצרו מעט את שטף הנקודות של המארחת עם שתי שלשות לקטלאנים, שרק הקטינו מעט את ההפרש.  טיוס המשיך לחגוג ובסיום הרבע – 52:85 למכבי תל אביב.



לוח התוצאות לא משקר. 38 הפרש למכבי על ברצלונה (עדי אבישי)



זוסמן. גם הוא בין החוגגים (עדי אבישי)


רבע רביעי

ההצגה של מכבי נעצרה, כשהצהובים נרדמו, האורחים צלפו שלשה אחרי שלשה ופתאום הם חזרו לפיגור של 13 בלבד אחרי ריצת 0:20 ברבע הזה. למזלם של הצהובים, טאריק בלאק קלע שני סלים רצופים בצבע, אוריולה איבד כדור ומכבי תל אביב שבה להוליך ב-20 נקודות הפרש – 72:92. בלאק המשיך להציג משחק נהדר עם 16 נקודות ללא החטאה, מייקל רול קלע שלשה וקבע 79:97. בארסה לא ויתרה במטרה להפסיד בפחות מ-16 הפרש, הפער שבו ניצחו בסיבוב הקודם. זוסמן איבד כדור פשוט ופאנגוס השיג את המטרה כשצימק ל-16 הפרש מהקו ובסיום – 83:99 למכבי תל אביב, אחרי 14:31 לאורחים ברבע המכריע.



מייקל רול מניף ידיים וחוגג (עדי אבישי)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי