"החוק הרוסי מזיק, לא מחלק את השחקנים לישראלים ולאמריקאים"

ספרופולוס
ספרופולוס | אודי ציטיאט

אחרי ההפסד בדרבי, מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס התייצב למסיבת עיתונאים לקראת פנאתינייקוס, שתגיע ללא לנגפורד ופאפאס הפצועים, ואמר על הפיינל פור בישראל: "כמו הגרלה, לא בהכרח הקבוצה הכי טובה תזכה"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג, מכבי תל אביב תפגוש מחר (חמישי, 21:30) במסגרת המחזור ה-20 של היורוליג בהיכל מנורה מבטחים את פנאתינייקוס. היוונים יגיעו במומנטום הפוך מהצהובים, לאחר שהפסידו את שני המשחקים האירופים האחרונים ובנוסף על כך ללא שניים משחקני המפתח, קית' לנגפורד וניקוס פאפאס, כאשר האחרון סיים את העונה לפי הדיווחים בעקבות קרע ברצועה הצולבת שנגרם באימון המסכם לפני ההמראה לישראל.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס, התייצב היום למסיבת עיתונאים והתייחס ליריבה ולימים שאחרי ההפסד בדרבי "זה משחק חשוב מאוד עבורנו, אבל כך כל משחק. נפגוש קבוצה שנלחמת על מקומה והבהירה שהמשחק נגדנו הוא אחד הזדמנויות האחרונות שלה. עלינו להמשיך בריכוז וביכולת הטובה שלנו. זה יהיה משחק קשה, פנאתינייקוס שינתה מאמן וגם את הסגנון שלה בהתקפה ובהגנה ואנחנו מוכנים לכך. אנחנו יודעים מה הם ינסו לעשות, יש לנו את התוכנית שלנו וכעת עלינו לבצע את ההוראות כדי לנצח".

המפתחות כדי לנצח: "עלינו להיות מרוכזים ולדעת שהמשחק יהיה קשה ועשוי להיות מוכרע רק בסיום. נצטרך להיות מפוקסים עד השנייה האחרונה, להילחם על כל כדור ולהיות באנרגיה מלאה. לא אדבר על היבטים טקטים כדי לא לחשוף את הקלפים שלי. אני לא מאמין שזה משחק שיוכרע בשלב מוקדם והמטרה שלנו היא לשחק כדורסל טוב. פנאתינייקוס הפסידה את משחקי החוץ האחרונים בשניות הסיום, הם משתפרים ונצטרך להילחם".

כיצד ישפיע ההפסד בדרבי בתחילת השבוע: "כמובן שכולנו התאכזבנו מהתוצאה, אבל בספורט צריך לדעת להתאושש מהפסד כמו גם מניצחון גדול. השחקנים מספיק מנוסים וגם יודעים כיצד לטפל בעצמם ולהגיע מוכנים למשחק הבא".


זוסמן בדרבי. "מספיק מנוסים ויודעים כיצד להתאושש" (עדי אבישי)

מחאת האוהדים נגד קיום הפיינל פור בישראל: "זו מסיבת עיתונאים לקראת פנאתינייקוס. אני מסכים עם המועדון במאת האחוזים, אבל אני לא מחלק את השחקנים שלי לישראלים ולאמריקאים, אלא רוצה להוציא את המקסימום מכולם. אני לא צריך את החוק הרוסי, הוא יוצר יותר בעיות מאשר מסייע. פיינל פור זה כמו הגרלה, למה שנשחק עונה סדירה ואחר כך פלייאוף אם הכל מוכרע בפיינל פור? אני מאמין שהקבוצה הכי טובה צריכה להיות אלופה, אבל בפיינל פור זה לא בהכרח מה שקורה. אם מכבי צריכה לעזוב את הליגה? הבעלים יודעים יותר ממני".

אם זהו משחק אמוציונלי עבורו: "כן, זו קבוצה יוונית, אבל בשבילי כל המשחקים הם אותו דבר. אני חושב רק על ההכנה של הקבוצה שלי. זה טוב שאני מכיר את השחקנים והמנטליות של היריבה, זה מידע שבטוח יעזור לשחקנים שלי לעשות את העבודה בהגנה ובהתקפה. אני לא מתייחס לפנאתינייקוס אחרת, אלא כמו לכל יריבה כדי שהקבוצה שלי תהיה מוכנה למשחק קשה".

על ריק פיטינו, מאמן פנאתינייקוס: "זה מאמן אגדי. כולם מכבדים אותו, באירופה ובארצות הברית. הוא השיג תוצאות מעולות ואני כמאמן מנסה ללמוד ממנו. ברור שזו פריבילגיה עבור היורוליג שיש מאמן כמוהו במפעל. אני לא מופתע שהוא פה, כי הקשר בין היורוליג ל-NBA חזק מתמיד ואפשר לראות מאמנים מהיורוליג עוברים לשם, מאמין שבקרוב גם נראה מאמנים שעושים את הדרך ההפוכה".

מי שצפוי לערוך בכורה מחודשת ביורוליג לאחר חודשי היעדרות הוא ג'רמי פארגו, ששותף במשחקי הליגה האחרונים, אבל לא בניצחון בשבוע שעבר על ברצלונה. כידוע, לאחר שגברה על בודצ'ונוסט והשיגה ניצחונות מרשימים במוסקבה על צסק"א ובבית נגד ברצלונה מכבי תל אביב נמצאת רק נקודה מהמקום השמיני ונמצאת חזק בתמונת ההצלבה, כשנותרו עוד 11 משחקים לסיום העונה הסדירה. דווקא בליגת העל הצהובים הפסידו בתחילת השבוע, 104:94 לאחר הארכה בדרבי נגד הפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי