השפלה ספרדית: 73:97 לבאסקוניה על מכבי תל אביב

יוהאנס וויטמן מרוצה
יוהאנס וויטמן מרוצה | אתר היורוליג

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ביורוליג, הגיעו הצהובים לאולם שבו ייערך הפיינל פור עם הרבה תקוות, אך ספגו בסופו של דבר את התבוסה הצורבת ביותר שלהם העונה דווקא מול היריבה הישירה על מקום בשמינייה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הגיעה לספרד שאינה מאירה לפנים וספגה  תבוסה צורבת – 97:73 לבאסקוניה, ההפסד ה-16 ברציפות על אדמת ספרד. הצהובים הגיעו מעודדים אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ביורוליג ובתקווה שמקום בשמינייה האחרונה הוא בהישג יד, אך הערב (חמישי), הם פשוט לא הופיעו למשחק. חסרונו של דיאנדרה קיין הורגש כבר ברבע הראשון, כשיוהאנס וויטמן וחבריו עשו ככל העולה על רוחם, בעיקר מחוץ לקשת.


ההפרש הלך וגדל ברבע השני כשבסיומו מאזן נקודות הזכות של המארחת עמד על 54. המחצית השנייה נמשכה בצורה דומה, עם התפרקות צהובה בתחילת הרבע השלישי. הפער צמח ליותר מ-20 נקודות ומשם הבאסקים לא התקשו לשמור על ההפרש הענק. שש שנים לא ניצחה מכבי תל אביב בספרד והערב הנתון הזה לא השתנה. בשבוע הבא קרב קריטי בתל אביב מול אולימפיאקוס של דיוויד בלאט.


קלעו לבאסקוניה: יוהאנס וויטמן 20 נקודות, דארון היליארד 19, לוקה וילדוסה 16, שייבון שילדס 13, אילמנה דיופ 8, ונסן פוארייה 7 ו-10 ריבאונדים, מאט ג'אנינג וג'יילן ג'ונס 5 כ"א, מרסליניו הוארטס 4 ו-8 אסיסטים.


קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 19 נקודות, ג'וני אובריאנט 15, טאריק בלאק 10 ו-7 ריבאונדים, ג'רמי פארגו 8, דני אבדיה 6, אנג'לו קלויארו 5, ג'ייק כהן 4, קנדריק ריי, מייקל רול ואלכס טיוס 2 כ"א. 




דגלי פלסטין רבים באולמה של באסקוניה (באדיבות מכבי ת"א)


רבע ראשון 
הצהובים פתחו עם סקוטי ווילבקין, ג'רמי פארגו, אנג'לו קלויארו, ג'וני אובריאנט וטאריק בלאק, הספרדים עם שייבון שילדס, מאט ג'נינג, יוהאנס פויגטמן, ונסן פוארייה ולוקה וילדוסה. המשחק נפתח בצורה שקולה, עד שהמארחת התעוררה עם ריצת 0:7, רשמה על לוח התוצאות 8:14 לזכותה והכריחה את ספרופולוס לקחת פסק זמן. רבע ראשון שהחל בצורה שקולה, הסתיים ב-18:26 לבאסקוניה. דגלי פלסטין רבים הונפו על ידי הקהל המקומי.


רבע שני
ההגנה של מכבי תל אביב לא הופיעה גם לפתיחת הרבע השני, ושתי שלשות רצופות של היליארד קבעו 24:41, ארבע דקות בתוך הרבע. ווילבקין המשיך להיות הקלע הכמעט יחיד בצד הצהוב, ושלוש נקודות שלו מהקו הורידו את ההפרש ל-46:33. המארחת המשיכה לצלוף מחוץ לקשת, ווילביקין ענה בשלשת משלו ובהפסקה – 41:54 לזכותה של באסקוניה.




בלאק מול הסל הבאסקי. תבוסה קשה בספרד (אתר היורוליג)


רבע שלישי
מכבי תל אביב המשיכה להציג יכולת הגנתית חלשה גם בפתיחת המחצית השנייה. עוד שלשה של וויטמן, הרביעית במספר, העלתה את ההפרש ל-43:64. ספרופולוס ניסה להחליף מעט הרכבים, אבל כלום לא הלך והשינוי המיוחל לא הגיע. ההפרש הענק לזכות הבאסקים נשמר על ידם, והתוצאה – 53:75 למארחת. המצב לא נראה טוב יותר  עד לסיום הרבע ובסיומו, 57:81 לבאסקוניה.


רבע רביעי
הרבע האחרון במשחק כבר התנהל לפרוטוקול בלבד. הצהובים ניסו לקזז מעט מההפרש הענק של המארחים תוך שהעלו את האחוזים מחוץ לקשת, אך ההפרש היה גבוה מידי. ספרופולוס הרים ידיים והעלה את דני אבדיה הצעיר כדי לקבל כמה דקות ביורוליג, כשבאסקוניה שמרה על ההפרש הגדול עד לסיום בדרך ל-73:97 חד צדדי לחלוטין.

 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי