פרע שטרות: ווילבקין סידר למכבי ת"א 64:65 על אולימפיאקוס

שחקני מכבי
שחקני מכבי | דני מרון

אחרי לא מעט ביקורות, הגארד קלע סל דרמטי 4.4 שניות לסיום והעניק ניצחון בית שישי ברציפות ביורוליג אחרי קרב חפירות בהיכל. בלאק להט עם 19 נק' ו-7 ריבאונדים, הקהל הצהוב קיבל את בלאט בתשואות

(גודל טקסט)

זה היה משחק מכוער. אבל מה זה חשוב? מכבי תל אביב השיגה הערב (חמישי) ניצחון ביתי יקר כלכך, חמישי מששת המשחקים האחרונים ביורוליג, אחרי שגברה 64:65 על אולימפיאקוס במסגרת המחזור ה-22 במפעל. הצהובים במאזן של 12:10 עם סיכוי טוב וממשי לסיים בין שמונה הראשונות ולהגיע לשלב ההצלבה.


סקוטי ווילבקין לקח אחריות וקלע את סל הניצחון 4.4 שניות לסיום למרות כמה החלטות לא טובות שלו ברגעים החשובים במשחק הצמוד כל כך. טאריק בלאק הוביל את קלעי מכבי תל אביב עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, מתוכן 11 נקודות ברבע המכריע. את היוונים, שקלעו באחוזים איומים, הובילו ואסיליס ספאנוליס ונייג'ל וויליאמס-גוס עם 16 נקודות כל אחד. 


היכל מנורה מבטחים היה מלא הערב עד אפס מקום כשאת טקס הצגת השחקנים, העביר כרוז העבר רפי גינת שנכנס להיכל התהילה. המשחק שנערך הערב בתל אביב, נבחר למשחק השבוע ביורוליג, ולא בכדי. מהצד הצהוב עמד יאניס ספרולופוס היווני, שאימן את אולימפיאקוס בארבע העונות האחרונות והוליך את האדומים פעמיים לגמר היורוליג. מנגד עמד מחליפו הישראלי דיוויד בלאט, שהעביר את רוב הקריירה בתל אביב וזכה עם הקבוצה באליפות אירופה ב-2014. בלאט זכה לקבלת פנים חמה מהקהל הצהוב שקרא שוב ושוב בשמו.  



החגיגות הצהובות בסיום המותח והדרמטי (דני מרון)


קלעו למכבי תל אביב: טאריק בלאק 19 נקודות ו-7 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין 17, מייקל רול 9, ג'וני או'בריאנט 7 ו-8 ריבאונדים, דיאנדרה קיין 6, ג'רמי פארגו 5, אלכס טיוס 2. 


קלעו לאולימפיאקוס: נייג'ל וויליאמס-גוס ו-וואסיליס ספאנוליס 16 נקודות כ"א, ניקולה מילוטינוב 9 ו-7 ריבאונדים, גיורגיוס פרינטזיס וזאק לידיי 6 כ"א, יאניס שטרלנייקס 4, אקסל טופאן 3, קוסטאס פפאניקולאו וגיורגיוס בוגריס 2 כ"א. 
 



רפי גינת. בדרך להיכל התהילה (דני מרון)



בלאט וספרופולוס מחליפים תשורות (דני מרון)



ההיכל מלא והקהל הצהוב במיטבו (דני מרון)


ההיכל התל אביבי מלא עד אפס מקום ואלפים מהאוהדים קראו קריאות קצובות בשמו של מאמן היוונים דיוויד בלאט. מנגד, מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, לחץ את ידיהם של חניכיו לשעבר.


רבע ראשון
מכבי תל אביב פתחה עם סקוטי ווילבקין, דיאנדרה קיין, ג'וני אובראיינט, אנג'לו קלויארו וטאריק בלאק, היוונים עלו עם נייג'ל וויליאמס-גוס, ונגליס מנצריס, קוסטאס פאפאניקולאו, ניקולה מילוטינוב  וזאק לידיי. היוונים פתחו טוב יותר ועלו ל-4:10 עם נקודות של נייג'ל וויליאמס גוס וזאק לידיי. יאניס ספרופולוס לקח פסק זמן. מכבי תל אביב התעוררה, היוונים החטיאו שוב ושוב והקבוצות ירדו בתום הרבע עם 14:16 לזכות אולימפיאקוס. סקוטי ווילבקין מוביל את קלעי המארחת עם 6 נקודות.



ספרופולוס פעיל על הקווים (דני מרון)



פארגו ובלק בהתקפה (דני מרון)



פארגו מול סטרלניקס (דני מרון)


רבע שני
שחקני שתי הקבוצות המשיכו להחטיא והנקודות הראשונות ברבע הגיעו רק אחרי שתי דקות וחצי, עם סל של ניקולה מילוטינוב. אולימפיאקוס עלתה ל-17:22 בזכות סלים של פרינטזיס ושל וויליאמס-גוס. הצהובים המשיכו להחטיא והתוצאה במחצית נמוכה ולא שגרתית בהיכל – 26:29 לזכותה של אולימפיאקוס עם שלשה אחת מוצלחת לכל קבוצה מ-12 ניסיונות של כל אחת. ווילבקין מוביל את קלעי הצהובים עם 10 נקודות.



בלאט על הקווים הכל כך מוכרים לו (דני מרון)


רבע שלישי
או'בראיינט פתח את המחצית השנייה עם סל, קיין העלה את מכבי ת"א ליתרון ראשון במשחק. ווליאמס-גוס המשיך להתעלל בווילבקין שלא מצליח לשמור עליו, אבל הגארד  סיפק מנגד תפוקה טובה בהתקפה, בניגוד לשאר חבריו. משחק המשיך להיות צמוד, ואחוזי הקליעה השתפרו במעט. ספאנוליס השווה ל-39:39. עבירה טכנית לחובת בלאק הובילה לתגובות זעם אצל הקהל שהחל בזריקת מטבעות לפרקט. בסיום הרבע – 42:45 למכבי ת"א.



מייקל רול בדרך לסל היווני (דני מרון)


רבע רביעי
טאריק בלאק הדומיננטי קלע תשע נקודות רצופות וקבע 58:63. ספאנוליס צלף שלשה, דקה ורבע לסיום. אובראיינט ביצע עבירת תוקף מיותרת ויצא בחמש עבירות. היוונים החטיאו, אך גם בלאק החטיא. ספאנוליס קלע שלשה – 63:64 לאולימפיאקוס. סקוטי ווילבקין לקח את הכדור אחרי פסק זמן וקלע סל גדול מחצי מרחק – 64:65 לצהובים, 4.4 שניות לסיום. זאת גם הייתה תוצאת הסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי