מכבי רוצה להישאר בחיים. הערב: גראן קנאריה בהיכל

יאניס ספרופולוס ושחקני מכבי תל אביב
יאניס ספרופולוס ושחקני מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים, ללא דיאנדרה קיין, חייבים ניצחון ב-21:05 נגד הספרדים במשחק הבית האחרון, כדי לשמור על סיכוי להגיע לרבע הגמר. ספרופולוס: "לא עושים חישובים. בהתחשב בהתחלה, זה גדול שאנחנו בתמונת הפלייאוף"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תנסה הערב (21:05) להשיג ניצחון ביתי מול גראן קנאריה הספרדית במחזור ה-29 והלפני אחרון ביורוליג ולשמור על סיכוייה הלא גבוהים לסיים בין שמונה הראשונות ולהעפיל לשלב ההצלבה.  עם זאת, הצהובים יודעים שגם ניצחונות הערב ובשבוע הבא בטורקיה, שם יפגשו את פנרבחצ'ה, לא יבטיחו להם מקום בשלב רבע גמר של המפעל הבכיר ביבשת.

הצהובים מגיעים למשחק הערב לאחר ניצחון חוץ על חימקי מוסקבה 71:76, כשהמטרה היא אחת – ניצחון. הפסד יחסל סופית את סיכויה של האלופה הישראלית להשלים משימה שעל פניו נראית בלתי אפשרית. מצד שני, בספורט הוכח שהמושג בלתי אפשרי לא קיים. תשאלו את הפועל חולון.

גראן קנאריה ניצחה שניים מ-13 משחקי חוץ העונה ביורוליג. מי שמוביל את הקבוצה לאחרונה הוא הפורוורד השבדי מרכוס אריקסון (26). הקהל שיגיע הערב להיכל יצפה באחד הכישרונות המבטיחים ביבשת, הסנטר הפולני אלכסנדר בלצ'רובסקי (18, 2.15), המקבל לאחרונה אשראי רב ממאמנו פדרו מרטינס.


רול מלהיט את ההיכל. המטרה: ניצחון (עדי אבישי)

מאמן מכבי ת"א, יאניס ספרופולוס, התייחס אתמול למשחק: "זה משחק הבית האחרון שלנו בעונה הסדירה. אני מאד מקווה שהוא לא יהיה משחק הבית האחרון העונה ביורוליג, למרות שאנחנו תלויים בתוצאות אחרות. ננסה לעשות את הכי טוב בשני המשחקים האחרונים".

על היריבה: "אנחנו משחקים נגד קבוצה שהחליפה מאמן וניצחה פעמיים בשלושת המשחקים האחרונים שלה. מדובר בקבוצה עם סגל עמוק, שיכולה לשחק בהרכבים שונים. כדי לנצח הערב נצטרך להציג הגנה טובה, לשחק חכם ולשאוף לנצח".

מאמנה היווני של האלופה הישראלית פנה גם לאוהדי הקבוצה: "אנחנו מצפים שהאוהדים יגיעו לתמוך בנו, הקהל הוא הנשק שלנו ויש לו חלק גדול בבית וגם בחוץ ואנחנו רוצים אותו לצידנו. מקווים למשחק טוב כדי להחזיר להם על כל התמיכה".


ספורופולוס (עדי אבישי)

מהמשחק הערב יעדר דיאנדרה קיין, שטס לארה"ב לפני המשחק מול חימקי ואמור לשוב לארץ בשבוע הבא. אבל את ספרופולוס מעניינים יותר השחקנים שכן יהיו על הפרקט: "התפקיד של המאמן זה למצוא את השחקנים הכי טובים ביום ספציפי. השחקנים שלנו הם בני אדם, ולפעמים יש להם יום פחות טוב, ואז שחקנים אחרים צריכים לבוא מהספסל. התפקיד שלי זה למצוא את הקומבינציה הכי טובה למי שישחק כדי לנצח".

היווני התייחס לסיכויי הקבוצה להעפיל לטופ 8: "יש לנו עדיין סיכוי, ונילחם עד הסוף. אם לא הייתי מאמין לא הייתי נלחם בשביל הניצחון הערב. אנחנו לא עושים את החישובים, אם נעשה את החישובים נראה את העצים אבל נפספס את היער. הדבר הכי חשוב מבחינתנו היא גראן קנאריה. הרבה אנשי כדורסל, אפילו חברים שלי מה-NBA אומרים שאנחנו עושים עבודה מצוינת מהרגע שהגעתי. זו מחמאה גדולה. אני מאמין שאפשר להגיע ל-8 הגדולות. האמנתי בזה שהגעתי לכאן. כל השחקנים הם לוחמים, ואני שמח על הדרך בה הגבנו אחרי הפתיחה החלשה שלנו. ב-20 בנובמבר היינו עם ניצחון אחד ושמונה הפסדים, ובמקום האחרון, וכעת אנחנו עוד נלחמים להיכנס לפלייאוף, וזה דבר גדול".


קיין. האלופה תיאלץ להסתדר בלעדיו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי