דייויד בלאט: "להיות בליגה השנייה זו סיטואציה מיוחדת"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | אודי ציטיאט

מאמן אולימפיאקוס התראיין ל'יורוהופס' לקראת פתיחת היורוליג והתייחס לכך שהקבוצה מפיראוס תשחק בליגת המשנה, לקשיים הכלכליים בהרכבת הסגל ולהתאקלמות שחקני הרכש: "לאנשים אין סבלנות לתת לדברים להתפתח"

(גודל טקסט)

ביום שישי הקרוב תפתח אולימפיאקוס את עונת היורוליג, כאשר תתארח אצל וילרבאן הצרפתית. לקראת המחזור הראשון, מאמן היוונים דייויד בלאט התראיין לאתר 'יורוהופס' והתייחס למציאות החדשה של הקבוצה, שתשחק בליגת המשנה לאחר שהורדה על ידי מנהלת הליגה היוונית כיוון שסירבה להופיע למשחק הפלייאוף נגד פנאתינייקוס בעונה האחרונה. בנוסף, המאמן הישראלי דיבר על הקשיים בהרכבת הסגל והעביר ביקורת על חוסר הסבלנות כלפי שחקנים חדשים בעידן הנוכחי.

למרות שהוא יאמן את הקבוצה רק ביורוליג, בלאט על היעדרות אולימפיאקוס מהליגה הבכירה: "זו סיטואציה מיוחדת ואני לא יכול להעמיד פנים שאני יודע בדיוק איך זה הולך להתפתח. לא עברתי סיטואציה כזו מעולם, זה לא מציאותי מבחינתי ונראה איך נתמודד עם זה. מצד שני, אלה הנסיבות בהן אנו חיים ותפקידנו למצוא דרכים כדי לגרום למצב לעבוד לטובתנו. אנחנו צריכים לנצל את הזמן הנוסף שיש לנו לאימונים, כדי להתאים את עצמנו מבחינת קצב המשחק בכל אחת מהמסגרות".

זמן ההתאקלמות של שחקן במועדון חדש: "לא כל שחקן שאתה רוכש נהיה מהיום הראשון ואסיליס ספאנוליס. יש דברים שלוקחים זמן. העובדה שלאנשים רבים אין סבלנות לתת לדברים להתפתח, זו מציאות מצערת שאנו חיים איתה בימינו".

שחקני אולימפיאקוס. יעמדו בפני סיטואציה מיוחדת העונה (דני מרון)
שחקני אולימפיאקוס. יעמדו בפני סיטואציה מיוחדת העונה (דני מרון)

הרכבת סגל הקבוצה: "כשאתה בונה סגל אתה נתקל במספר סוגיות. הדבר הכי חשוב זה למצוא את סוג השחקן הנכון, את סוג האישיות המתאימה. המגבלות הכלכליות הן חלק מההתמודדות שלנו. לבחור את השומר הטוב ביותר זה קל, השאלה היא האם יש לך את האמצעים להביא אותו. אם הייתי צריך לבחור במכונית, אולי הייתי רוצה לקחת מכונית מסוג מסוים ואז היה מתברר שזה למבורגיני, שאני לא יכול להרשות לעצמי לקנות. במצב כזה, אני צריך להתאים את עצמי לקנות מכונית אחרת על בסיס היכולת הכלכלית שלי. המכונית הבאה עשויה להיות טובה באותה מידה ולקחת אותי ממקום למקום, אבל היא שונה, זו המציאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי