להתחיל מבראשית: מכבי ת"א וכספי פותחים את עונת היורוליג

עומרי כספי, נייט וולטרס, אותלו האנטר, קווינסי אייסי
עומרי כספי, נייט וולטרס, אותלו האנטר, קווינסי אייסי | עדי אבישי

בצל ההתחמשות של רוב הקבוצות במפעל, כולל המתחרות הישירות על מקום בשלב ההצלבה, ספרופולוס ושחקניו יחלו את העונה האירופית מול חימקי במוסקבה (20:00). ווילבקין: "אין מצב שנתחיל רע כמו בשנה שעברה"

(גודל טקסט)

מאז הזכייה האחרונה של מכבי תל אביב ביורוליג, בעונת 2013/14, הקבוצה שהניפה שש פעמים את גביע אירופה העפילה רק עוד פעם אחת לשלב ההצלבה במפעל, בעונה שלאחר מכן, שגם בה זה הסתיים בהפסד 3:0 לפנרבחצ'ה בסדרת רבע הגמר. מאז, הצהובים נעדרו משלב הפלייאוף בכל ארבע העונות האחרונות ולא מצליחים לשחזר את ימיהם כקדם ולחזור אל קדמת הבמה.

קל זה לא יהיה גם השנה, אולי אפילו קשה יותר מבעונה שעברה, לאחר שהמפעל הבכיר באירופה גדל מ-16 ל-18 קבוצות ובהתאם סך המשחקים האמיר מ-30 ל-34. הסיבוב השני של המשחקים יסתיים ב-10 באפריל 2020 והפיינל פור יתקיים בקלן, גרמניה. הנהלת היורוליג זיהתה את הפוטנציאל הכלכלי בווילרבאן מצרפת ובבאיירן מינכן מגרמניה והחליטה להעניק לשתיים כרטיסים חופשיים למפעל, שבעבר הלא רחוק הפועל ירושלים חשקה בו עד מאוד, אבל הבינה כי יש קבוצות שהמפעל חושק בהן יותר.

מכבי ת"א תפתח את העונה האירופית שלה בשני משחקים חוץ. הערב (20:00) היא תתארח במוסקבה אצל חימקי ובשבוע הבא תצא למדריד. מי שזוכר פתיחת העונה שעברה, בה נחלה האלופה הישראלית שמונה הפסדים בתשעת המשחקים הראשונים והחליפה מאמנים, לא רוצה לחשוב על סיטואציה דומה.

המשמעות של עיבוי היורוליג היא שכל קבוצה, ומכבי ביניהן, בנו סגלים איכותיים ועמוקים יותר. כל סגל מונה 16-14 שחקנים, על אף שמדי משחק ייאלצו הקבוצות לרשום 12 שחקנים בלבד, מה שאומר שלא מעט שחקנים ימצאו את עצמם מחוץ לסגל הצהוב לא רק במשחקי ליגת העל, אלא גם ביורוליג.


ספרופולוס. גם מכבי תל אביב הצליחה להתחזק משמעותית, לפחות על הנייר (עדי אבישי)

מכבי ת"א בנתה העונה קבוצה שעל פניו נראית מאוזנת וחזקה יותר מזו שהייתה לה בעונה שעברה. כמעט שלושה שחקנים נמצאים בכל עמדה, אך כל זה רחוק מההתחמשות המאסיבית של לא מעט קבוצות, ולא רק מהדרג הבכיר, שהצליחו בעזרת הכסף הגדול למשוך אליהן שחקני NBA.

21 שחקני NBA לשעבר יפארו העונה את קבוצות היורוליג. גם למכבי יש כמה שחקנים עם עבר בליגה הטובה בעולם (עומרי כספי, טאריק בלאק, קווינסי אייסי, טיילר דורסי, אותלו האנטר) וגם כאלו שאולי ישחקו בעתיד בליגה בארצו של הדוד סם (דני אבדיה, יובל זוסמן), אך לצהובים אין את המשאבים להחתים שחקנים בסדר גודל של לואיס סקולה (אולימפיה מילאנו); ניקולה מירוטיץ' שבחר לשחק בברצלונה וויתר על מיליוני דולרים ב-NBA; קוסטה קופוס שבחר לשחק בצסק"א מוסקבה, גרג מונרו בבאיירן מינכן והרשימה רק בתחילתה.

אתר "יורוהופס", שדירג את 100 השחקנים הראשונים ביורוליג, שיבץ את כספי במקום ה-25 כשטאריק בלאק נושף בעורפו (26). מקדימים אותם שמות מפוארים. מירוטיץ' ששיחק בשיקגו ובמילווקי, שיין לארקין מאנדולו, וויל קלייבורן, ננדו דה קולו, יאן וסלי ואחרים.


בלאק. אותו ואת כספי מקדימים שמות מפוארים (אודי ציטיאט)

מכבי ת"א לא מתחרה על מקום בין שמונה הראשונות עם צסק"א, ברצלונה, ריאל מדריד או פרנבחצ'ה. אפילו לא מול אנדולו אפס וריאל מדריד. הצהובים צריכים לדאוג מכך שקבוצות שפעם נחשבו לדרג השני ביורוליג – מילאנו, באיירן מינכן, אלבה ברלין ואפילו אולימפיאקוס של דיוויד בלאט שיכולה השנה להתרכז אך ורק ביורוליג מאחר שבחרה לשחק בליגה השנייה ביוון – השתדרגו מאוד. אולימפיה מילאנו, למשל, שהייתה בעונה שעברה מהקבוצות החלשות במפעל, הימרה על כל הקופה. היא החתימה את המאמן אטורה מסינה, לא הסתפקה בהחתמת הרכז סרחיו רודריגס, וצירפה את לואיס סקולה בן ה-39 מנבחרת ארגנטינה.

יאניס ספרופולוס, שהחליט להשאיר בארץ את אנג'לו קלויארו ערב הנסיעה למוסקבה, התייחס למה שצפוי לו ולקבוצתו הערב: "המשחק בחימקי יהיה קשה כי היא הביאה הרבה כוכבים חדשים. נכון שיש להם כמה שחקנים פצועים, אבל זה לא אומר שאין להם את היכולות והניסיון. זו קבוצה התקפית טובה ונצטרך להיות מאוד מרוכזים כדי לשחק את המשחק שלנו".

כבר עכשיו ברור ששניים מהשחקנים הבולטים של הרוסים, טימותי מוזגוב וסרגיי קראסב הפצועים, לא ישחקו. גם שבד וגיל לא כשירים בכל מאת האחוזים, אך השניים ככל הנראה ייטלו חלק במשחק. בלעדיהם פתחה חימקי השבוע את עונת ה-VTB עם שני ניצחונות קלים, ובכל זאת מכבי יכולה לברך שהיא קיבלה במשחק הראשון אותה ולא את צסק"א. עד כהן המאזן בין שתי הקבוצות הוא 2-6 לזכות הקבוצה הישראלית (1-3 בת"א ובמוסקבה). "יש לנו תוכנית טקטית אם שבד וגיל ישחקו", הודיע ספרופולוס, "בהמשך נראה אם הם ישחקו או לא. אנחנו צריכים לכבד אותם אבל אנחנו לא מפחדים".

סקוטי ווילבקין, שאמור להוביל את חבריו, הוסיף: "זה הולך להיות מאצ' אפ קשה, במיוחד כשזה בבית במוסקבה אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא בקבוצה השנייה. העיקר שנשתפר מהמשחק האחרון שלנו. אני יודע שאין מצב שנוכל להתחיל שוב כל כך רע כמו בשנה שעברה. הצורה שבה נראינו במשחקי ההכנה נותנים לי הרבה יותר תקווה. אנחנו עם יותר ביטחון היום".


ווילבקין וכספי. "אין מצב שנתחיל רע כמו בעונה שעברה" (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי