הכוכב האדום הפתיעה את פנר, ניצחון שני ברצף לצסק"א

שחקני הכוכב האדום חוגגים
שחקני הכוכב האדום חוגגים | אתר היורוליג

הסרבים גברו בביתם על הקבוצה של ז'ליקו אובראדוביץ', למרות 19 נקודות של דה קולו. אלופת היורוליג המכהנת טיילה נגד הגרמנים אחרי רבע ראשון צמוד, וויל קלייברן כיכב עם 15 נקודות. וילרבאן הדהימה את פאו

(גודל טקסט)

עוד לפני המפגש בין ריאל מדריד למכבי תל אביב, המחזור השני של היורוליג יצא לדרך הערב (חמישי) כשצסק"א מוסקבה גברה על באיירן מינכן ופנרבחצ'ה ספגה הפסד מפתיע ביותר, נגד הכוכב האדום בלגרד. לפני המשחק של האדומים מבירת רוסיה, דימיטריס איטודיס קיבל את פרס מאמן השנה, שבו זכה לאחר שהוביל את קבוצתו לזכייה במפעל בעונה הקודמת. במשחק המקביל לזה של הצהובים בספרד, פנאתינייקוס שמטה יתרון דו ספרתי במחצית השנייה והפסידה לווילרבאן בצורה דרמטית.

צסק"א מוסקבה – באיירן מינכן 68:79
אחרי רבע ראשון צמוד, אלופת אירופה המכהנת ברחה ליתרון דו ספרתי בזכות דקות טובות של קלייברן ובולומבוי. הגרמנים צימקו את הפער לשבע נקודות בהפסקה ואף התקרבו עד למינוס ארבע ברבע השלישי, אבל פוגטמן וקלייברן שמרו על פער של 10 נקודות לקראת הרבע האחרון, שבו שלשה של וורונצביץ' קבעה יתרון שיא של 50:65 לצסק"א ומזה באיירן כבר לא יכלה לחזור. קלייברן בלט עם 15 נקודות ושמונה כדורים חוזרים, פוגטמן תרם 10 ו-12 ריבאונדים. גרג מונרו הוביל את קלעי באיירן, עם 17. הרוסים אספו ניצחון שני העונה ובשבוע הבא יארחו את הדרבי של מוסקבה, שבו יפגשו את חימקי, בעוד הבווארים ישחקו בביתם נגד וילרבאן.

הכוכב האדום בלגרד – פנרבחצ'ה אולקר 56:68
שבוע לפני שהם מגיעים להיכל 'מנורה מבטחים' ופוגשים את מכבי תל אביב, הסרבים הפתיעו בגדול את אחת הקבוצות הטובות במפעל, שרשמה את הפסדה השני העונה. ג'יימס גיסט, לורנזו בראון ודריק בראון הצטיינו בשני הרבעים הראשונים והוליכו את הסרבים ליתרון, למרות 14 נקודות של ננדו דה קולו במחצית הראשונה. אקס הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו קלע חמש נקודות רצופות, שהעלו את הסרבים ליתרון 37:46 באמצע הרבע השלישי. שלשה של בובי דיקסון צימקה ל-53:51 והחזירה את פנר למשחק באמצע הרבע השלישי, אבל פאייה ודובריץ' הגדילו בחזרה את ההפרש ופרפרוגלו ולורנזו בראון דאגו לתקוע את המסמר האחרון בארון הטורקי. לורנזו בראון הוביל את המנצחים עם 13 נקודות ושישה אסיסטים, דה קולו סיים עם 19 בצד השני. הטורקים ינסו לאסוף ניצחון ראשון נגד באסקוניה בבית במחזור הבא, האדומים כאמור יתארחו בתל אביב.

קייל היינס. ניצחון קל לצסק
קייל היינס. ניצחון קל לצסק"א (אתר היורוליג)

וילרבאן – פנאתינייקוס 78:79
אקס מכבי תל אביב דשון תומאס השאיר את היוונים צמודים ליריבה עם 13 נקודות במחצית הראשונה, יחד עם 10 של ג'ימר פרדט. שלשה של אקס צהוב נוסף, טייריס רייס, הורידה את הירוקים להפסקה ביתרון 40:46, אחרי שני רבעים צמודים ביותר. פאו חזרה חדשה מחדר ההבלשה ופרדט קבר שלשה שהעלתה אותה ליתרון דו ספרתי ראשון, שנשמר עד לסיום הרבע השלישי. הצרפתים צימקו למינוס חמש בפתיחת הרבע האחרון בזכות דקות טובות של דיוויד לייטי. למרות שהיוונים שמרו על ההובלה עד דקות הסיום, וילרבאן הדהימה עם ריצת 0:6 והפכה את התוצאה, 14 שניות לבאזר. ניק קלאת'ס החטיא שלשה בהתקפה האחרונה של הירוקים ונתן את האות לחגיגות של המארחים. לייטי היה הבולט בשורות המנצחת עם 18 נקודות, דשון תומאס קלע 22, שלא הספיקו לפאו. וילרבאן תפגוש את באיירן מינכן בגרמניה בשבוע הבא, פנאתינייקוס תארח את מילאנו.

טייריס רייס. הפסד דרמטי לפנאתינייקוס (אתר היורוליג)
טייריס רייס. הפסד דרמטי לפנאתינייקוס (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי