מכבי תל אביב תחגוג לשמעון מזרחי, ספרופולוס: "כספי כשיר"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

לפני משחק הבית הראשון ביורוליג נגד הכוכב האדום בלגרד, הצהובים יקיימו טקס מיוחד לכבוד יום הולדתו ה-80 של יו"ר המועדון. המאמן מבין: "הגיע הזמן שננצח". על דורסי: "ברגע שהוא יתאקלם, הכל יהיה יותר קל"

(גודל טקסט)
אחרי שני הפסדי חוץ במוסקבה ובמדריד, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי) את הכוכב האדום בלגרד במסגרת המחזור השלישי של היורוליג ותקווה להתחיל את דרכה בהיכל הביתי ברגל ימין. לפני המשחק תקיים אלופת ישראל טקס חגיגי לכבוד יום הולדתו ה-80 של יו"ר המועדון שמעון מזרחי, כאשר בין שלל האורחים המכובדים יהיה גם נשיא המדינה רובי ריבלין.


סגל מלא צפוי לעמוד לרשותו של המאמן יאניס ספרופולוס, שהתייחס ליריבה הסרבית במסיבת העיתונאים: "אנחנו נשחק מחר נגד קבוצה סולידית מאוד, עם שחקנים מנוסים ושיטת התקפה מגוונת. נצטרך להיות במיטבנו בהגנה ולשחק בחוכמה בהתקפה. זה משחק היורוליג הראשון שלנו בבית ואנחנו נשקיע מאמצים גדולים, מקווים שלמדנו משני המשחקים הראשונים ושהאוהדים יבוא להביע תמיכה ויהוו שחקן שישי עבורנו".


מאמן הכוכב האדום מילאן טומיץ' שימש כעוזר שלו, איך זה ישפיע על ההכנה למשחק בשני הצדדים: "אנחנו מכירים אחד את השני, יש לנו הרבה דברים במשותף מבחינת פילוסופיית המשחק. אבל השחקנים הם אלה שיעלו על הפרקט ואני חושב שכבר הראינו מה אנחנו מסוגלים לעשות".




לחץ לנצח: "מכבי צריכה לנצח בכל משחק, זו הפעם הראשונה שאנחנו בבית אבל אנחנו בתחילת העונה ולמרות שהיו לנו שני הפסדים במגרשים קשים, אני חושב שנראינו מספיק טוב יחסית לשלב הזה וכעת הגיע הזמן לנצח".


ההשתלבות של טיילר דורסי: "לא קל עבורו להיכנס לקצב כשהוא משחק רק פעם בשבוע. דיברנו איתו ועבדנו איתו, עשינו איתו אימונים נוספים ותדריכי וידאו כדי לעזור לו להשתפר. מבחינתו המטרה העיקרית היא להבין את סגנון המשחק ביורוליג וברגע שהוא יתאקלם לזה, הכל יהיה יותר קל עבורו".


הכשירות של כספי: "הוא מתאושש מהמחלה שהייתה לו במדריד, שהשפיעה עליו רבות גם במשחק האחרון. הוא אכל טוב יותר, מה שהיה לו קשה לעשות בימים האחרונים, הוא ישן טוב והוא יהיה מוכן למחר".



מוכן לבכורה הביתית ביורוליג. עומרי כספי (עדי אבישי)


לאחר מכן גם סקוטי ווילבקין דיבר לקראת משחק הבית הראשון העונה ביורוליג: "אנחנו מתרגשים, המשחק האחרון היה ספתח טוב בבית, אבל ביורוליג אנחנו מצפים ליותר קהל וכמובן לניצחון".


הקלע גם נשאל כיצד עוזרים לטיילר דורסי להיכנס לעניינים ואמר: "קשה להיכנס לעניינים כשאתה משחק מעט ולפעמים אפילו לא נכנס לרוטציה באימונים. אנחנו כקבוצה צריכים לעזור לו להרגיש בנוח כשהוא על המגרש".


גם טאריק בלאק הוסיף לקראת משחק הבית הראשון והאתגר לעצור את לורנזו באון שכיכב נגד פנרבחצ'ה: "הצוות שלנו מכין אותו מצוין ושומר אותו בכושר. אנחנו מתאמנים חזק ומנסים להיות קרובים לאינטנסיביות של משחק. הם לא משחקים בקצב מהיר, אבל הם קבוצה שמשחקת חכם בהתקפות העומדות ומשתמשת נכון בשעון, אז נצטרך להיות ממושמעים ולהיצמד לתכנית המשחק בהגנה. יש לנו שחקנים שמסוגלים לעשות נקודות, אבל הגנה היא הדבר הכי חשוב כי דרכה מנצחים משחקים"


הסנטר נשאל גם הוא על דורסי ואמר: "טיילר מקצוען, אולי זו העונה הראשונה שלו כאן, אבל הוא לא רוקי והוא יודע מה נדרש ממנו".



ווילבקין ובלאק. מוכנים למשחק היורוליג הראשון העונה בהיכל (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי