התפוצצה בהארכה: מכבי ת"א ניצחה 69:84 את הכוכב האדום

סקוטי ווילביקין , טאריק בלאק
סקוטי ווילבקין , טאריק בלאק | עדי אבישי

ערב דרמטי בהיכל: הצהובים הובילו לאורך כל המשחק, אך הסרבים כפו הארכה ברבע האחרון בדרך לשוויון 67:67 בתום הזמן החוקי. ווילבקין הוביל ריצת 2:17 בסיום והעניק ניצחון יורוליג ראשון העונה. כספי כיכב

(גודל טקסט)

דרמה בהיכל 'מנורה מבטחים. הצהובים הגיעו הערב (חמישי) לאולם הביתי אחרי שני הפסדי חוץ במשחקי הפתיחה של היורוליג, ולאחר החגיגות המרגשות לכבוד יום הולדתו ה-80 של שמעון מזרחי, במטרה להשיג ניצחון ראשון העונה במפעל היוקרתי ולשמח את היו"ר והאוהדים. ברבע הראשון מכבי תל אביב נראתה בדרך הבטוחה לניצחון מרשים. היא פתחה את המשחק בסערה עם ריצת 2:15, בדרך ל-13:24 ברבע הראשון, כשעומרי כספי, שחזר לסגל אחרי היעדרות, בלט ונראה מצוין. 


אלא שהצהובים הורידו את הרגל מהגז. הסרבים הצליחו לצמק את הפער ברבע השני כשעצרו את מכבי על 15 נקודות בלבד, וירדו למחצית בפיגור 30:39. ברבע השלישי, הצהובים המשיכו לא להרשים ומנגד, ההגנה שלהם לא מצאה דרך לעצור את פרפרוגלו הנהדר שקלע 18 נקודות. ברבע האחרון הצהובים הסתבכו. ריצת 0:10 של הסרבים הובילה לשוויון דקה לסיום, סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן זרקו פעמיים מחוץ לקשת אך אפילו לא פגעו בטבעת, והמשחק הלך להארכה, שם הסרבים נפלו מהרגליים. אחרי משחק חלש, סקוטי ווילביקין התעלה בענק עם 10 נקודות (שתי שלשות) ואסיסט, כספי הוסיף סל ועבירה והרים את ההיכל על הרגליים, והצהובים הבטיחו ניצחון לאחר 2:17 בהארכה, ו-69:84 בסיום. 


לפני המשחק קיימה כאמור האלופה טקס חגיגי מרגש לכבוד יום הולדתו ה-80 של יו"ר המועדון שמעון מזרחי, כשבין שלל האורחים שהגיעו נכחו גם נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו. שחקני מכבי תל אביב עלו עם חולצות ועליהן תמונתו של שמעון מזרחי, אוהדים רבים לבשו חולצות עם הכיתוב: "שמעון מזרחי הוא המלך"ושמעון בוסקילה שר לכבודו "שתהיה צעיר לנצח". היו"ר הוותיק קיבל חולצה צהובה ממוסגרת של הקבוצה עם שמו ועם הספרה 80.




אוהדי מכבי ת"א בהיכל. אווירה חגיגית ביציעים (עדי אבישי)



מזרחי והחולצה הממוסגרת שקיבל. הנשיא ריבלין מוחא לו כפיים (עדי אבישי)


רבע ראשון
המשחק נפתח בצורה מפוזרת מצד שתי הקבוצות ובעידוד קולני במיוחד של הקהל הצהוב. בלאק קלע את שתי הנקודות הראשונות, וולטרס קבע 0:4 כעבור שתי דקות של משחק. האורחים קלעו סל ראשון רק שתי דקות וחצי מהפתיחה וצימקו ל-4:2. זוסמן קלע ו-וולטרס בשלשה קבע 2:9. מכבי רצה ל-2:15, האורחים התקשו לקלוע ורק פרפרוגולו עשה זאת בהצלחה עם תשע נקודות רצופות. כספי ובלאק קלעו, ומכבי תל אביב ירדה בסיומו של הרבע הראשון ביתרון 13:25 מסל של בלאק שסיים את הרבע עם 7 נקודות, בדיוק כמו כספי ו-וולטרס.



זוסמן, בלאק ו-וויליבקין. רבע ראשון נהדר (עדי אבישי)



וולטרס בהתקפה. משחק שוטף ברבע הראשון (עדי אבישי)


רבע שני
ברבע השני הצהובים הורידו הילוך. הסרבים פתחו עם 0:4, דני אבדיה קיבל דקות וקלע נקודות ראשונות במשחק, אך הסתבך בהגנה וצבר שלוש עבירות במהירות, ווילבקין ניסה לסחוב את הנטל ההתקפי אך הרבה להחטיא, ומהצד השני, 7 נקודות של פרפרוגלו עבור הסרבים הצליחו לצמצם את היתרון של הצהובים, שירדו למחצית ביתרון 30:39 בהיכל, אחרי 14 נקודות בלבד ברבע השני. 



אותלו האנטר בדרך לסל הסרבי (עדי אבישי)


רבע שלישי
וולטרס וכספי פתחו טוב את הרבע השלישי והעלו את מכבי ליתרון 13 – 30:43. שלשה של הסרבים נענתה בהחטאה של בלאק, שגם איבד כדור בהתקפה הבאה. כספי שחזר לשחק אחרי שנעדר בשבוע שעבר, המשיך להציג משחק מצוין ושלח אסיסט נהדר לבלאק שקלע וקבע 33:45. פרפרוגולו בערב ענק קלע שלשה לסרבים והעלה את מאזנו ל-17 נקודות אישיות כשיתרון הצהובים הולך ומצטמק – 41:47. שלשה של דורסי העלתה את הצהובים ל-41:50. אייסי קלע וקבע 42:54 והצהובים שוב בהפרש דו ספרתי. הסרבי עם 1:5 צימקו את היתרון הצהוב ל-47:55 בתום הרבע.


רבע רביעי
וולטרס פתח עם שתי נקודות וקבע 47:57, ווילבקין קלע עוד שתיים והעלה את היתרון ל-12. זוסמן קבע 47:61. ג'נקינס קלע פעמיים מהקו וצימק, האנטר קלע, 52:63 למכבי. קוביץ' עם שלשה צימק את הפיגור הסרבי ל-63:55. מכבי חזרה ליתרון דו ספרתי עם 57:67. הסרבים עם 0:10 ומחקו את היתרון הצהוב – 67:67. בלאק יצא בעבירה חמישית. זוסמן החטיא, והמשחק הלך להארכה.



ספרופולוס מתוח על הקווים (עדי אבישי)


הארכה
ווילבקין פתח את חמש הדקות הנוספות עם שלשה וקבע 67:70, הוא קלע פעמיים מהקו והעלה את היתרון לחמש הפרש. אייסי ביצע את העבירה החמישית וירד מהפרקט. וולטרס העלה ל-69:76 לזכות הצהובים שהיו נחושים מאז החלו דקות ההארכה. שלשה של ווילבקין העלתה את יתרון מכבי ל-69:80. הסרבים נשברו ומכבי רצה עד הסיום ל-69:84.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי