ספרופולוס: "אני מצפה לתצוגה טובה, לא רק לניצחון"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק הביתי נגד ולנסיה ביורוליג: "אמרנו לשחקנים שיהיו מוכנים למפגש עיקש". שיתוף הישראלים: "זוסמן קיבל תפקיד מרכזי, עכשיו עושים אותו דבר עם אבדיה"

(גודל טקסט)

 מכבי תל אביב תעלה מחר (חמישי) למפגש עם ולנסיה במסגרת המחזור הרביעי של היורוליג, שיהיה המשחק השני מתוך שלושה רצופים שלה בבית, יתרון שהיא תנסה למנף לכדי ניצחון שני במסגרת האירופית. היריבה הספרדית תגיע כשבמאזנה שלושה הפסדים ואפס ניצחונות. גם בליגה הספרדית היא רשמה תוצאות מאכזבות שכבר העמידו את עתיד המאמן חאומה פונסרנאו בסימן שאלה, כך שהמשחק הינו בגדר חובת ניצחון גם מבחינתם.

מאמן הצהובים יאניס ספרופולוס דיבר על מה שמצפה לו ולשחקניו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "זה משחק מסוכן, כי אנחנו פוגשים קבוצה טובה עם סגל עמוק. עד כה הם הפסידו שלושה משחקים, כך שהם יילחמו כדי להשיג ניצחון ראשון. אמרנו לשחקנים שיהיו מוכנים למאבק עיקש. לוולנסיה יש שחקנים טובים שכל אחד מהם יכול לתרום, אנחנו צריכים להיות מרוכזים ויציבים לאורך 40 דקות. אנחנו מכירים את החוזקות שלהם, נצטרך לשחק הגנה טובה כדי לעצור אותם וגם לנצל בחוכמה את החולשות שלהם בהגנה. אני מקווה שהאולם יהיה מלא ושאוהדים יתמכו בנו לאורך כל המשחק".

המשחק הקבוצתי של ולנסיה, ששמרה על המשכיות בסגל בעונות האחרונות: "עלינו לעמוד נגדם כיחידה אחת מגובשת, לכל שחקן שלהם יש איכויות שונות, ניתחנו אותן והתכוננו בהתאם". הבעיות ההתקפיות של ולנסיה במשחקים האחרונים: "גם אנחנו נרצה לעצור אותם על סקור נמוך. הם רצים הרבה, כמו כל קבוצה ספרדית, כך שנצטרך להיות מרוכזים בהגנת המעבר, למנוע סלים קלים ולשלוט בקצב המשחק".


"נצטרך לשחק הגנה טובה כדי לעצור אותם" (עדי אבישי)

אחרי שטען שהלחץ השפיע על קבוצתו בדקות ההכרעה במשחק הקודם, עד כמה הוא מרגיש שהלחץ ירד לקראת מחר: "המשחק הראשון בבית הוא תמיד הכי קשה, ועברנו אותו. עכשיו אנחנו נכנסים לקצב ומרגישים יותר טוב. במכבי תמיד יש לחץ לנצח, במיוחד בבית, אבל אנחנו לא חושבים על זה – אלא על הרצון שלנו לשחק כדורסל יותר טוב ולכן אני מצפה מחר לא רק לניצחון, אלא לתצוגה טובה".

איך גומרים את המשחק מוקדם ולא נקלעים לסיטואציה שקרתה נגד הכוכב האדום: "כפי שאמרתי, אנחנו צריכים ללמוד מהמשחק הקודם. למרבה המזל, לא שילמנו על חמש הדקות האחרונות בשבוע שעבר. אנחנו צריכים להיות מוכנים מנטלית כדי לשמור על יציבות לאורך 40 דקות".

המשחקים החשובים נגד ירושלים ופנרבחצ'ה בהמשך השבוע: "אנחנו חושבים רק על ולנסיה כרגע. אנחנו נתקדם ממשחק למשחק, הדיבורים על המשחק הבאים טובים לתקשורת, כדי להוסיף פיקנטריה. אנחנו מתעסקים כרגע רק בוולנסיה".


"שמח שעומרי כספי כאן" (עדי אבישי)

איך הוא מתרשם משיתוף הפעולה בין זוסמן, אבדיה וכספי: "אתם יודעים שכאשר הגעתי לכאן, הצבתי את זוסמן בתפקיד מרכזי יותר והוא עמד באתגר. עכשיו אנחנו עושים את אותו הדבר עם דני. לגבי עומרי, כבר אמרתי לא פעם שאני שמח שהוא כאן כי הוא הישראלי הכי טוב שהיה".

וולטרס: "ולנסיה קבוצה טובה, היא עדיין לא ניצחה אבל הפסידה משחקים צמודים ושיחקה טוב נגד אפס אנדולו. כל משחק קשה ביורוליג, כך שעלינו להיות מוכנים. הקהל היה מדהים בשבוע שעבר, מקווה שכך יהיה גם הפעם ושהתמיכה שלהם תעזור לנו להשיג ניצחון".

איך מיישמים את השטף ההתקפי מהליגה גם באירופה: "אני חושב שההתקפה שלנו השתפרה בשבועות האחרונים, אנחנו לומדים להכיר אחד את השני ממשחק למשחק. אנחנו מנסים להזיז את הכדור ולשחק בסגנון מהנה, מקווה שנוכל להמשיך כך".


"כל משחק קשה ביורוליג". נייט וולטרס (עדי אבישי)

כספי על המומנטום החיובי לאחרונה: "לא חושב שפתחנו רע את העונה, אנחנו קבוצה חדשה. השחקנים מתחילים להתחבר לשיטה של המאמן, יש עוד הרבה עבודה כי אנחנו בטח לא איפה שאנחנו רוצים להיות".

משחק נגד יריבה שצמאה לניצחון: "צריך לבוא מרוכזים למשחקים כאלה, יש שם המון שחקנים מוכשרים עם ניסיון יורוליג עשיר, אם זה סן אמטריו, דובלייביץ' ואחרים, כך שהם קבוצה מסוכנת ואנחנו מתכוננים בשיא הרצינות".

ההתקפה עובדת טוב יותר בליגה: "ההגנות שאנחנו פוגשים ביורוליג מציבות בפנינו אתגרים שונים מאשר בליגה. בארץ יש הרבה יותר חילופים, אפשרות ללכת ליותר מהלכי פוסט-אפ. אנחנו עובדים על ההתאמות שלנו בשני הצדדים של המגרש, אני בטוח שנראה התקפה קולחת והגנה מצוינת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי