חגגה בפיראוס: מכבי תל אביב מחצה את אולימפיאקוס עם 65:90

עומרי כספי
עומרי כספי | Panagiotis Moschandreou / Contributor

ניצחון חוץ ראשון העונה לצהובים, שהביסו את היוונים בהפרש הגדול אי פעם באולם השלום והאחווה עם משחק קבוצתי מרשים ומטווח של 13 שלשות. ווילבקין ודורסי תרמו 19 כ"א, המארחת ערכה טקס לספרופולוס

(גודל טקסט)

אין ספק שמשהו טוב עובר על מכבי תל אביב. שחקניו של יאניס ספרופולוס השיגו  הערב (שישי) ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג, מרשים במיוחד כשהביסו בהיכל השלום והאחווה בפיראוס את אולימפיאקוס 65:90 לאחר תצוגה נהדרת של 13 שלשות בראשות סקוטי ווילבקין. זה היה ניצחון השיא והפרש השיא של הצהובים על אולימפיאקוס אי פעם וכמובן ניצחון החוץ הראשון העונה.

היוונים, שנראה היה שהתאוששו מפתיחת העונה הרעה שלהם לאחר הניצחון הגדול שהשיגו על צסק"א במוסקבה במחזור הקודם, נראו כבויים ועייפים והציגו משחק חלש ונרפה. במחצית השנייה הצהובים חגגו על המגרש והפער הלך וגדל, ובסיום מכבי תל אביב רשמה ניצחון גדול ועלתה למאזן של 2:4 ביורוליג..

לפני המשחק קיימה אולימפיאקוס טקס לכבודו של מאמן הצהובים ומאמנה לשעבר, יאניס ספרופולוס, שחזר לראשונה לאולם השלום והאחווה כדי לפגוש את האקסית. הם בוודאי לא חלמו אז על תבוסה כזאת.


בלאק חוגג ניצחון גדול ביוון (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי 19 נקודות כל אחד, נייט וולטרס 10, עומרי כספי 9, אותלו האנטר (5 ריבאונדים) וקווינסי אייסי (8 ריבאונדים) 8 נקודות כ"א, טאריק בלאק (6 ריבאונדים), אלייז'ה בריאנט וג'ון דיברתולומאו 4 נקודות כ"א, יובל זוסמן 3 וג'ייק כהן 2 נקודות. 

קלעו לאולימפיאקוס: גיורגיוס פרינטזיס 16 נקודות, ברנדון פול 12, ואסיליס ספאנוליס 8, מידאוגס קוזמינסקאס 6, רביט אוגוסטין 5, וויל צ'רי, קווין פאנתר וטיילר רוצ'סטי 4 כ"א, ניקולה מילוטינוב 3, סשה ווז'נקוב 2, ווילי ריד 1. 


דיברתולומאו בדרך לסל היווני (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

רבע ראשון
היוונים פתחו טוב ועלו ל-0:4 מהיר, וולטרס קלע את הנקודות הראשונות של מכבי, אבל המארחים המשיכו לקלוע וספרופולוס לקח פסק זמן ראשון במצב של 2:9 לאדומים. המארחים המשיכו לשלוט, אבל קליעות מוצלחות של כספי ו-ווילבקין צמצמו את ההפרש, בלאק השווה ל-15:15. דורסי קלע שלשה והעלה את הצהובים ליתרון ראשון 17:20. שתי נקודות של בראיינט הורידו את הקבוצות עם 21:24 למכבי בסיום הרבע.


ספאנוליס מול דורסי (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

רבע שני
סל השדה הראשון ברבע היה של למכבי תל אביב כשטיילר דורסי השלים מהלך של סל ועבירה. הוא קווינסי אייסי נכנס לעניינים ושלשה של סקוטי ווילבקין הורידה את הקבוצות לפסק זמן, כשמכבי תל אביב ביתרון 24:32. אולימפיאקוס המשיכה להחטיא, גם מקו מהעונשין, ומכבי תל אביב המשיכה לצלוף מבחוץ. כספי העלה את הצהובים ליתרון דו ספרתי 30:40, 2:30 דקות לסיום הרבע. מכבי שמרה על יתרונה שעמד על 35:45 חצי דקה למחצית, היוונים קלעו חמש נקודות רצופות, כולל שלשה של פאנתר עם הבאזר. בהפסקה – 40:45 למכבי תל אביב.


נייט וולטרס בהגנה. משחק טוב מאוד שלו ביוון (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

רבע שלישי
ברנדון פול פתח את המחצית השנייה עם שלשה שצימקה את ההפרש הצהוב ל-2 נקודות בלבד, אבל מכבי תל אביב ענתה עם נקודות מהקו של זוסמן ושלשה נהדרת של ווילבקין במתפרצת יחד עם עבירה של מילוטינוב וההפרש זינק ל- 43:51 לאורחת מתל אביב. סל מחצי מרחק של ספאנוליס נענה בשתי שלשות של כספי ונייט וולטרס ושתי הקבוצות ירדו לפסק זמן ב-50:59 לצהובים. מכבי המשיכה לשלוט ועלתה ליתרון שיא של 56:68 בתום הרבע בו ניצחה 16:23 תוך הצגת משחק נהדר. 

רבע רביעי  
קווינסי אייסי הצטרף לחגיגת השלשות ההפרש קפץ ל-14 – 59:73. קוזמינסקאס וברנדון פול הפגיזו משלוש אך כלום לא הלך לאולימפיאקוס שנראתה עייפה לעומת מכבי תל אביב הנמרצת שהייתה ראשונה לכל כדור. זוסמן עם האלי הופ נהדר לאותלו האנטר והפער עלה ל-16, הפרש השיא במשחק. הצהובים השתעשעו עם המארחים ושלשה של ווילבקין העלתה את ההפרש ל-20 – 61:81. אולימפיאקוס נראתה הרימה ידיים והצהובים חגגו והגדילו את הפער. בסיום – 65:90 ענק למכבי תל אביב.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי