ספרופולוס: "נצטרך להילחם נגד אלבה, אסור לנו להירגע"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מכבי תל אביב תחפש מחר ניצחון חמישי ביורוליג נגד הקבוצה מברלין, המאמן שומר על דריכות: "הם קבוצה מיוחדת, נצטרך להיות מרוכזים". על ההגנה הטובה של הצהובים: "אנחנו יותר נחושים מאשר בשנה שעברה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תנסה להאריך מחר (חמישי) את רצף ארבעת הניצחונות שלה ביורוליג, כאשר תארח את אלבה ברלין בהיכל 'מנורה מבטחים'. הצהובים מגיעים במומנטום מצוין, אחרי שניצחו את שמונת המשחקים האחרונים שלהם בכל המסגרות וגברו בצורה משכנעת מאוד על פנרבחצ'ה ועל אולימפיאקוס בשבוע שעבר. המאמן יאניס ספרופולוס התייצב היום למסיבת העיתונאים לקראת המשחק.

אלופת המדינה עצרה שש משבע יריבותיה האחרונות על פחות מ-70 נקודות, היווני התייחס לשיטת העבודה שלו ושל עוזריו על הפן ההגנתי: "בשנה שעברה עבדנו באותה צורה, אבל השנה אנחנו יותר נחושים ביחס לשלב הזה של העונה. כשהגעתי לכאן אשתקד, שיפרנו את ההגנה וראו את זה בבירור אחרי כמה משחקים. אנחנו מתמקדים בפירוק המשחק של היריבה, בהבנת השיטה ההתקפית שלה, החוזקות שלה והשחקנים שדרכם היא מנסה להוציא לפועל – ומתאימים את עצמנו לזה. עובדים על זה באימונים ובתדריכי הווידאו. כפי שאמרתי שיהיה, השחקנים מבינים את הפילוסופיה שלנו ומיישמים אותה טוב יותר ממשחק למשחק. דיברנו המון פעמים על זה שאין לנו מספיק אימונים. אבל כשאנחנו מתקנים את הטעויות, גם תוך כדי משחק, אנחנו משתפרים. השחקנים מבינים שהגנה טובה תנצח לנו משחקים גדולים וב-17 שנות ניסיון שלי באירופה, כעוזר וכמאמן ראשי, ראיתי קבוצות טובות שלקחו תארים דרך הגנה טובה".

המפתחות לקראת אלבה ברלין: "הם בין הקבוצות שזורקות הכי הרבה מהשדה ביורוליג, אנחנו צריכים להיות מאוזנים בהתקפה כי אחרת נתקשה לעצור אותם בהגנת המעבר ונקבל נקודות קלות במתפרצת. זה עניין של ריכוז ומאצ'-אפים הגנתיים. חשוב שנתקשר, נהיה מרוכזים ונהיה מוכנים להגן על הסל שלנו".


מכבי ת"א תנסה לרשום ניצחון חמישי ביורוליג (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

כיצד מכינים את הקבוצה למשחק שעל הנייר, נחשב קל יותר: "אנחנו מנסים להתמקד באיכויות שלהם. לפני יריבות כמו פנרבחצ'ה אני מדבר פחות, לפני אלבה יותר. הם קבוצה מיוחדת, שמרו על אותו סגל ואותו מאמן מהשנה שעברה, כך שהם מתואמים. אנחנו צריכים להילחם לאורך 40 דקות ואסור לנו להירגע נגדם. יש אמון גדול בין הצוות לבין השחקנים, הם סומכים עלינו. נצטרך להיות קשוחים, אגרסיביים ומרוכזים מהפתיחה כדי לא להיקלע לבעיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי