צבע צהוב בספרד: מכבי ת"א הביסה את באסקוניה 83:113

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | מכבי תל אביב כדורסל, רשמי

הצגה של הצהובים בבואסה ארנה והפרש של 30 נקודות לזכות שחקניו של ספרופולוס מול הקבוצה שלא נוצחה העונה בביתה. 17 שלשות למכבי, שיא מועדון בצד שיא נקודות ביורוליג. 20 לווילבקין

(גודל טקסט)

אחרי 16 הפסדים רצופים בספרד, הביסה הערב (חמישי) מכבי תל אביב ב"פרננדו בואסה ארנה" את באסקוניה במה שהיה הניצחון הגבוה ביותר של המועדון הצהוב על אדמת ספרד. הקבוצה של יאניס ספרופולוס המשיכה את התקופה הנהדרת שלה ורשמה 83:113 על הבאסקים, ניצחון שישי רצוף ביורוליג ו-11 בכל המסגרות.  


הצהובים שלהטו מחוץ לקשת, עלו ליתרון מבטיח כבר מפתיחת המשחק. סקוטי ווילבקין נתן הצגה עד שנפצע עם 20 נקודות ו-6 מ-8 לשלוש. יחד עם משחק נהדר של שחקן צהוב שדרך על הפרקט הספרדי, השלימה החבורה של יאניס ספרופולוס ניצחון חוץ ענק, תוך שהיא נצמדת לצמרת הגבוהה של טבלת היורוליג. הצהובים קלעו 17 שלשות מוצלחות, שיא מועדון ביורוליג, בצד שיא מועדון נוסף במפעל – 113 נקודות זכות במשחק אחד. 


קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 20 נקודות, אלייז'ה בריאנט 19 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו ונייט וולטרס 14 כ"א, טיילר דורסי 12 נקודות, אות'לו האנטר 10 נקודות ו-9 ריבאונדים, טאריק בלאק 8 נקודות, קווינסי אייסי 7 נקודות, ג'ייק כהן 5 נקודות, יובל זוסמן 4 נקודות. 



ווילבקין. ערב ענק עם שש שלשות (אתר היורוליג)


קלעו לבאסקוניה: טורניקה שנגליה 31 נקודות ו-8 ריבאונדים, פטריסיו גארינו 24 נקודות, ניק סטאוסקאס ופרייה הנרי 7 נקודות כ"א, לוקה וילדוזה 6 נקודות, מייקל אריק, אקילה פולונארה, מאט ג'אנינג ויוסופואה פול 2 נקודות כ"א.


יובילו את מכבי ת
ניצחון ענק נוסף לצהובים. ווילבקין וזוסמן (עדי אבישי)


רבע ראשון
קווינסי אייסי עלה בחמישייה של מכבי במקום עומרי כספי הפצוע. שנגליה פתח את המשחק עם שלשה, שנענתה בארבע נקודות רצופות של וולטרס וזוסמן. בלאק קבע 7:10 לצהובים. שלשה של ווילבקין הקפיצה לשש הפרש ושלחה את הקבוצות לפסק זמן. מכבי תל אביב עלתה ליתרון 7 במהלך הרבע, אך שלשה של שנגליה צמצמה ל-17:18 למכבי. שתי שלשות של דיברתולומאו וחטיפה שלו עם אסיסט לזוסמן, קבעו פער דו ספרתי לזכות הצהובים, 18:28, ובסיום הרבע הראשון – 21:28 למכבי.


רבע שני
כניסה נהדרת של דיברתולומאו ועוד שתי שלשות של ווילבקין הלוהט קבעו 24:36 למכבי. באסקוניה נראתה רע בעוד ווילבקין המשיך ללהוט, והגיע ל-17 נקודות אישיות באמצע הרבע. שתי הקבוצות ירדו לפסק זמן לאחר שהיתרון הצהוב קפץ ל-24:39. דאנק של האנטר במתפרצת ומהלך של סל ועבירה של בלאק קבע 19 הפרש לאלופה הישראלית. בריאנט העלה את ההפרש מעבר ל-20, כשקבע 29:50. הקהל המקומי שרק בוז לקבוצה שלו ובסיום המחצית, 32:55 ענק למכבי תל אביב.



טאריק בלאק עולה לסל (אתר היורוליג)


רבע שלישי
המחצית השנייה נפתחה בדיוק כמו שהסתיימה הראשונה. מכבי תל אביב התעלתה בהגנה ולהטה בהתקפה כשמטווח השלשות נמשך. ההפרש צמח עד ל-31 נקודות, 34:65 כשהצהובים דייקו ב-12 מ-18 השלשות שזרקו עד לאותו רגע, כאשר שווילבקין דייק בשש משבע זריקותיו מחוץ לקשת. הצהובים לא עצרו. ברייאנט ודורסי קבעו 32 הפרש, ובסיום הרבע השלישי 58:86 למכבי תל אביב.



נייט וולטרס. הצגה בספרד (אתר היורוליג)


רבע רביעי
הרבע האחרון היה רובו ככולו גארבג'-טיים, ובמהלכו שברה מכבי תל אביב את שיא המועדון למספר שלשות במשחק אחד, 17. בהמשך קבעה עוד שיא מועדון ביורוליג – 113 נקודות במשחק. ווילבקין התעלה עד שנפצע ויצא כשבמאזנו 20 נקודות כולל שש שלשות. בסיום 83:113 גדול למכבי תל אביב.




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי