ספרופולוס: "ידענו שנפסיד מתישהו, אנחנו לא קבוצה בלתי מנוצחת"

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב מתכונן למשחק נגד וילרבאן: "לא ננסה למצוא תירוצים, לא משנה כמה יש לנו בסגל. בלאק, כספי ובראיינט? אני לא אופטימי, מי שלא כשיר ב-100% לא ישחק". האנטר: "רוצים לשמור על הבית"

(גודל טקסט)

אחרי שלושה הפסדים רצופים, שהאחרון שבהם הביא להדחה מגביע המדינה מוקדם מן הצפוי, מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי) את וילרבאן הצרפתית במסגרת המחזור ה-11 ביורוליג. ללא ספק מדובר במשחק שהוא חובת ניצחון עבור הצהובים, שינסו להתאושש מהשבוע הקשה שעבר עליהם, תוך כדי התגברות על חסרונם של עומרי כספי, טאריק בלאק וככל הנראה גם אלייז'ה בראיינט, שנקע את הקרסול ולא לקח חלק באימון הערב. כפי שהמועדון הודיע אתמול, מי שהוקפץ במטרה למלא חלקית את החסר הוא אנג'לו קלויארו, שצפוי לרשום דקות ראשונות העונה לאחר שלא נספר עד כה.

המאמן יאניס ספרופולוס התייצב למסיבת עיתונאים לקראת המשחק ודיבר על היריבה: "מחר נשחק נגד קבוצה אתלטית, שמשחקת עם אנרגיות גבוהות, נלחמת בשני הצדדים וניצחה חמש פעמים עד כה, כך שהיא מסוכנת. אנחנו מגיעים אחרי שלושה הפסדים וצריכים להגיב, להילחם יותר חזק ולשחק הגנה יותר טובה כי מה שהיה לאחרונה לא מספיק, זו המטרה העיקרית – להציג גרסה שונה מזו שהראינו במשחקים האחרונים".

מה השתנה באנרגיות של הקבוצה בשבוע האחרון: "יש לנו 11 משחקים החודש וגם בחודש הבא, כמו גם המון פצועים שקשה להם להתאושש מהר בתוך העומס הזה. מצד שני, לא צריך להמציא תירוצים, השחקנים שנמצאים צריכים להילחם וזה מה שאנו רוצים לעשות מחר, לא משנה כמה נהיה או מי יהיה על המגרש. ננסה לחפות על החיסורים ולחשוב חיובי כי אנחנו לא אומללים. אני מאמין בקבוצה ובשחקנים ונילחם בתנאים שיש כי זו הרוח של מכבי".

כספי ובלאק.
כספי ובלאק. "אם הם יתאמנו בלי בעיות, הם ישחקו" (עדי אבישי)

מצב הפצועים: "עד כה אנחנו לא יודעים מה מצבם של טאריק, כספי ואלייז'ה. אני אדבר איתם עכשיו, אבל אני לא אופטימי לגבי הסיכוי שמישהו מהם ישחק. אם יתאמנו היום ללא כאב, נשתמש בהם. אבל אם לא יהיו מוכנים ב-100% לא נסכן אותם לפציעה חמורה יותר שתרחיק אותם ליותר זמן, כי כמו שאמרתי, לוח הזמנים עמוס".

ביצע שינויים לעומת המשחקים האחרונים: "אנחנו פשוט ננסה לחזור לעצמנו. זה נורמלי להפסיד כמה משחקים, אנחנו לא בלתי מנוצחים. אולי אנשים מסביב חושבים שאנחנו הקבוצה הכי טובה בעולם, אבל כמאמן הקבוצה אני חושב שצריך להישאר צנועים ולהילחם גם ברגעים הקשים, כמו שאמרתי גם אחרי ניצחונות. העונה ארוכה, יהיו דברים בלתי צפויים ואולי אפילו רגעים רעים יותר. הפסדנו לברצלונה כי התפרקנו ברבע השלישי וזה מגרש לא קל. זה לא אומר שאנחנו קבוצה לא טובה. מה שעשינו עד אז היה מצוין ואנחנו צריכים להמשיך כך, אין צורך בדברים חדשים או שונים. רק לשחק עם אנרגיות, מחויבות וריכוז בהגנה, לפעמים אתה מפספס דברים בין המשחקים ואין לך זמן לעבוד עליהם בגלל העומס. ניתחנו את הטעויות שלנו ואני מאמין שנציג גרסה שונה".

איך חוזרים להגנה שהייתה עד השבוע שעבר: "ההגנה לא הייתה טובה במשחקים האחרונים. לא אגרסיבית, לא אנרגטית וחסרת ריכוז. לפעמים אתה מחטיא זריקה ולא מרוכז בירידה להגנה וזה רע, צריך לרדת לפרטים הקטנים שעשו אותנו קבוצה הגנה קשוחה, אנחנו אכן כזו והוכחנו את זה בעבר".

קלויארו.
קלויארו. "אנחנו צריכים רענון" (עדי אבישי)

רישומו של אנג'לו קלויארו למשחק: "אמרתי שלא נרשום אותו, אבל עשינו את זה. נאלצנו להתגמש בגלל העייפות, כשיש פחות שחקנים מתעייפים יותר וצריך לחלק את הדקות, לכן החלטנו לרשום אותו, הוא מכיר אותי ואת הפילוסופיה של הקבוצה, הוא בכושר כי הוא התאמן למרות שלא שיחק. מקווה לקבל ממנו דקות איכותיות".

לאחר המאמן היווני, נייט וולטרס סיפר: "הייתה ירידה בהגנה שלנו בשבועיים האחרונים, התקפית היינו בסדר אבל קשה לנצח כשסופגים 90 נקודות ומעלה. אם נחזור להגנה שהייתה לפני, נהיה בסדר. התמודדנו נגד קבוצות טובות וגם זה השפיע, אבל מחר זה משחק בית ואנחנו מקווים לשאוב אנרגיות מהקהל, לשחק בהתלהבות ולחזור לעקרונות שלנו: להילחם ולשחק חזק. נצטרך ללחוץ על הכדור, להוציא את הגארדים שלהם מאזור הנוחות ולגרום לזריקות לא נוחות כבר מהפתיחה. ראינו את תיאו מאלדון בווידאו והוא נראה מוכשר מאוד, לווילרבאן הייתה עונה טובה עד כה כך שזה יהיה אתגר טוב עבורנו".

אות'לו האנטר הוסיף: "אנחנו רוצים לשמור על הבית. אני לא חושב שאנחנו לחוצים, אנחנו בסדר ומוכנים למחר. לא יודע אם יש יותר משקל על הכתפיים שלי בגלל ההיעדרות של בלאק, אבל כמובן שאם מישהו חסר אז שחקן אחר צריך להתעלות ולכפות על זה. אני שמח שקלויארו סוף סוף יהיה מעורב גם במשחקים ולא רק באימונים".

האנטר.
האנטר. "רוצים לשמור על הבית שלנו" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי