קונצרט בהיכל: 62:93 ענק למכבי תל אביב על וילרבאן

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

אחרי שלושה הפסדים רצופים, שניים ביורוליג ואחד בגביע המדינה, התפוצצו הצהובים בהיכל על היריבה שהציגה משחק התקפה חלש מאוד ולא סיכנה לרגע את יתרון המארחת. 16 נקודות לווילבקין ולג'ייק כהן

(גודל טקסט)

אחרי רצף של שלושה הפסדים, שניים ביורוליג ואחד, דרמטי, בגביע מול הפועל ירושלים, חזרה מכבי תל אביב לעצמה כשאירחה את וילרבאן הצרפתית והתעללה בה עם ניצחון מרשים וקליל בהיכל – 62:93. מכבי סגרה את הצרפתים בהגנה ובמחצית השנייה אף שותף סנדי כהן שעלה על הלוח וגם קלע את הסל האחרון בדאנק מרשים, סל שהעניק לצהובים את ניצחון השיא העונה במפעל בהפרש של 31 נקודות, אחרי ה-30 הפרש על באסקוניה. 


זה היה קל מהצפוי. מכבי הפצועה חסרה את בלאק, כספי ובריאנט אבל עלתה נחושה והחלטית לעצור את רצף ההפסדים בדרל לשיפור המאזן – 4:7. מנגד, התייצבה קבוצה שוויתרה על המשחק כבר ברבע השני. המאמן הצהוב יאניס ספרופלוס יכול לנשום לרווחה גם לאור העובדה שאנג'לו קלויארו רשם בכורה העונה והיה טוב עם תשע נקודות.


סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן הובילו את קלעי הצהובים עם 16 נקודות כל אחד, (שיא יורוליג לכהן). יובל זוסמן עם שלוש שלשות, רשם שיא עונתי של 11 נקודות במפעל. מכבי תל אביב תפגוש בשבוע הבא בתל אביב את באיירן מינכן הבינונית. 



דיברתולומאו. הקהל נהנה מכל רגע (עדי אבישי)


קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן 16 נקודות כל אחד, נייט וולטרס 13, יובל זוסמן 11, קווינסי אייסי 9 ו-6 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 9, ג'ון דיברתולומאו 5, אות'לו האנטר 4 ו-7 ריבאונדים, סנדי כהן וטיילר דורסי 4 כל אחד, דני אבדיה 2.


קלעו לווילרבאן: תאו מאלדון וריכרדס לומאזס 10 נקודות כל אחד, טונייה ז'קירי ודייויד לייטי 7 כל אחד, שארל קאהודי ואיסמעל באקו 6 כל אחד, אדווין ג'קסון 5, ג'ורדן טיילור 4, שארל גאליו 3, אמינה נואה וליביו ז'אן שארל 2 כל אחד.




נייט וולטרס בדרך לסל הצרפתי (עדי אבישי)


רבע ראשון
מכבי תל אביב החלה את המשחק עם סקוטי ווילבקין, דני אבדיה, קווינסי אייסי, נייט וולטרס ואות'לו האנטר בחמישייה. הצהובים הגיעו לשבע נקודות כבר אחרי דקה וחצי, כשווילבקין מהשדה, אייסי משלוש והאנטר ו-וולטרס קלעו כל אחד זריקה אחת מקו העונשין, אבל האורחת לא אפשרה לצהובים לברוח וצימקה ל-9:6 שלוש דקות מן הפתיחה. הדקות הטובות של הצהובים נבלמו על ידי ריצת 2:7 של הצרפתים ופסק זמן טלוויזיה הוריד את הקבוצות למנוחה קצרה כשהתוצאה היא 13:11 לצרפתים, 04:53 לסיום הרבע, כשהסל האחרון של מכבי ת"א, הטבעה נאה של אייסי, גם היווה ציון דרך כאשר מכבי ת"א הגיעה ל-35,000 נקודות ביורוליג. יובל זוסמן עלה מהספסל וקלע שלשה לא אופיינית מאסיסט של ג'ון דיברתולומאו והקבוצות ירדו בתום 10 דקות בתוצאה 17:20 למכבי ת"א.



יאניס ספרופולוס מתוח על הקווים (עדי אבישי)


רבע שני
יובל זוסמן קלע שלשה עם פתיחת הרבע, ואנג'לו קלויארו עלה גם הוא על הלוח. האורחים נתקעו וג'ייק כהן העלה את מכבי ליתרון שיא – 21:30, ארבע דקות בתוך רבע השני. לומאס קטע ריצת 0:8 של הצהובים עם שלשה, ווילבקין ענה עם חמש נקודות רצופות ושמר את מכבי ביתרון דו ספרתי –  26:38. הצרפתים השיגו נקודות מהקו, מכבי המשיכה לשלוט וירדה להפסקה ביתרון 34:43.



ווילבקין ודיברתולומאו. משחק קל מהצפוי (עדי אבישי)


רבע שלישי
הרבע נפתח עם שני סלים ראשונים של תאו מאלדון, הכישרון הגדול של וילרבאן, אבל ווילבקין, וולטרס ואייסי עשו שמרו את מכבי ביתרון דו ספרתי – 40:53. זוסמן קלע שלשה שלישית כדי לקבוע שיא עונתי במפעל של תשע נקודות תוך שקבע יתרון שיא –  40:57 למכבי תל אביב. קלויארי קלע עוד סל קל ושלשה על הבאזר של ווילבקין קבעה יתרון 20 בסוף הרבע, 47:67 למכבי תל אביב.



ווילבקין ואייסי מרוצים (עדי אבישי)


רבע רביעי

הרבע האחרון היה חד צדדי לחלוטין. מכבי תל אביב לא ריחמה על האורחת וטיילר דורסי השלים ריצת 1:11 מפתיחת הרבע כדי לקבוע יתרון של 30 נקודות – 48:78. ג'ייק כהן צלף שלשה ושיפר את שיא היורוליג שלו כדי להעלות את מאזנו ל-16 נקודות. סנדי כהן השתתף בניצחון השיא של הצהובים עם דאנק נוסף ובסיום – 62:93 מרשים למכבי תל אביב

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי