והיא בשלה: מכבי תל אביב ניצחה 55:77 את באיירן מינכן

סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט
סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט | עדי אבישי

ללא כספי, הצהובים נאלצו להזיע מעט נגד הגרמנים, אך השלימו ניצחון רביעי ברציפות. ווילבקין (16 נק') בלט, האנטר (15) הוסיף. זוסמן הצטיין. וולטרס ודיברתולומאו נפצעו

(גודל טקסט)

לפעמים מנצים משחקים בגלל הגנה גדולה. זה בדיוק מה שקרה הערב (חמישי) למכבי תל אביב, שגברה 55:77 בביתה על באיירן מינכן, ושמרה על מאזן ביתי מושלם ביורוליג. כמו הרבה משחקים בעונה הנוכחית, הצהובים ידעו לעלות להפרש דו ספרתי גדול כבר במהלך המחצית הראשונה, אך רבע שלישי נוראי גרם לה להזיע נגד הגרמנים, בתוספת פציעות לא צפויות של נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו גרמו לכמה דפיקות לב קטנות מצד הצהובים, אך פעם נוספת, משחק ההגנה היה זה שעשה את כל השינוי.

עוד לפני פתיחת המשחק מכבי ת"א הודיעה כי עומרי כספי לא יקח חלק בהתמודדות, זאת בעקבות פציעה בברכו. סקוטי ווילבקין כהרגלו היה שם ברגעים החשובים של המשחק, צלף בעיקר ממחוץ לקשת וסיים כהקלע הבכיר במשחק עם 16 נקודות. ניכר היה לראות שבאיירן מינכן מתקשה לחדור את החומה הצהובה שעמדה מולה, לא אפשרה לקלוע בקלות, וברבע השני האורחת השיגה שמונה נקודות בלבד.

על אף מספר סלים חשובים של אות'לו האנטר, השחקן המצטיין ביותר של מכבי ת"א במשחק היה יובל זוסמן, שבלט בעיקר בחלק ההגנתי עם כמה מהלכי קלאץ' ברגעים המכריעים, וגם הוסיף 13 נקודות בחלק ההתקפי, בדרך לניצחון רביעי בכל המסגרות של אלופת ישראל, אשר תארח במחזור הבא את צסק"א מוסקבה למשחק אדיר, לא לפני שתשחק נגד הפועל חולון במסגרת ליגת העל.

המצטיין של הערב. זוסמן נגד באיירן מינכן (עדי אבישי)
המצטיין של הערב. זוסמן נגד באיירן מינכן (עדי אבישי)

שמרו על הבית. שחקני מכבי תל אביב חוגגים (עדי אבישי)
שמרו על הבית. שחקני מכבי תל אביב חוגגים (עדי אבישי)

קלעים
מכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 16, אות'לו האנטר 15, יובל זוסמן 13 (8 ריבאונדים), אלייז'ה בראיינט 12, טאריק בלאק 9, קנג'לו קליוארו 4, קווינסי אייסי, ג'ייק כהן, טיילר דורסי ונייט וולטרס 2 כל אחד.

באיירן מינכן: ולדימיר לוצ'יץ' ופטרי קופונן 10 כל אחד, גרג מונרו (6 ריבאונדים) ומתיאס לסור 8 כל אחד, דנילו בארתל 6 (6 ריבאונדים), מאודו לו 5, פול זיספר ודמרקוס נלסון 4.

מהלך המשחק
מכבי תל אביב פתחה עם נייט וולטרס, דני אבדיה, סקוטי ווילבקין, טאריק בלאק וסקוטי ווילבקין. בלאק פתח עם ארבע נקודות מהירות. ולדימיר לוצ'יץ' החזיר עם ארבע רצופות שלו. ווילבקין נכנס למשחק עם שלשה ראשונה וקבע 4:7 צהוב, פטריק קופונן דייק מחצי מרחק לאחר מכן. וולטרס הוסיף שתי נקודות ראשונות מבחינתו בהתקפה מהירה לאחר מכן. נגד, מתיה לסור עלה גבוה לדאנק וצמצם שוב, 8:9 מינימלי למכבי ת"א. קופונן דאג להעניק לקבוצתו את היתרון במשחק לאחר שצלף שלשה משלו, אך אלייז'ה בראיינט קבר שתי שלשות מהירות, בלאק הוסיף סל נהדר וקבע 11:17 לצהובים. וולטרס מתח את שריר הירך בפתיחת ההתמודדות וסיים את חלקו במשחק. טיילר דורסי קבע את תוצאות הרבע הצמוד עם ליי-אפ קל וחתם 18:22 לקבוצתו.

ווילבקין עם אסיסט לבלאק, המצטיין ברבע הראשון עם 9 נקודות (עדי אבישי)
ווילבקין עם אסיסט לבלאק, המצטיין ברבע הראשון עם 9 נקודות (עדי אבישי)

בראיינט. שש נקודות מהירות שלו (עדי אבישי)
בראיינט. שש נקודות מהירות שלו (עדי אבישי)

וולטרס. סיים את המשחק מוקדם מהצפוי (עדי אבישי)
וולטרס. סיים את המשחק מוקדם מהצפוי (עדי אבישי)

כספי. לא כשיר באמת האחוזים ולא נרשם למשחק (עדי אבישי)
כספי. צפה במשחק מהצד (עדי אבישי)

אות'לו האנטר פתח את הרבע השני במשחק עם קליעה יפה מחצי מרחק, ג'ייק כהן הוסיף חדירה וקלע שתיים נוספות. האנטר המשיך את הבריחה הצהובה ברבע השני עם סל נוסף וקבע 18:28 לקבוצתו. מיד לאחר מכן ווילבקין צלף שלשה נוספת. מכבי ת"א המשיכה לברוח, אך קיבלה בשורה רעה כאשר ג'ון דיברתולומאו נפצע בכתפו וירד גם הוא מהפרקט מוקדם. דאנק נהדר של יובל זוסמן כבר הגדיל את הפער, 22:37 לצהובים. באיירן מינכן התקשתה מאוד לייצר סלים ברבע השני, דבר שבלט בכך שהיא קלעה סל שדה אחד בלבד. 26:41 בסיום מחצית ראשונה של כדורסל.

דיברתולומאו. נפצע בכתפו וירד מהפרקט (עדי אבישי)
דיברתולומאו. נפצע בכתפו וירד מהפרקט (עדי אבישי)

האנטר ובךאק. קלעים בולטים (עדי אבישי)
האנטר ובךאק. קלעים בולטים (עדי אבישי)

ספרופולוס. מחצית ראשונה טובה של מכבי ת
ספרופולוס. מחצית ראשונה טובה של מכבי ת"א (עדי אבישי)

המקומיים פתחו את המחצית השנייה על קליעה טובה של ווילבקין, לוצ'יץ' מנגד דייק פעמיים מהקו, אך בראיינט חט סל ועבירה וקבע 28:45 צהוב. מיד לאחר מכן ווילבקין צלף שתי שלשות מהירות והקפיץ את כל ההיכל, 28:51 והפרש שיא. לאחר הרבה מאוד דקת משחק, הגרמנים קלעו שלשה במשחק כאשר דנילו בארטל לקח את האחריות וצימק ל-34:53, כשקבוצתו החלה בריצה קטנה על מנת לחזור לעניינים. קופונן צלף שלשה נוספות מצידו, גרג מונרו דייק מהקו, לסור הוריד ל-45:53. את המילה האחרונה אמר פול זיפסר, שחתם את הרבע עם קליעה אדירה וחתם ריצת 2:19 של באיירן מינכן, 47:53 למכבי תל אביב, שאיבדה הפרש אדיר.

ספרופולוס עצבני על שחקניו (עדי אבישי)
ספרופולוס עצבני על שחקניו (עדי אבישי)

ווילבקין לא מרוצה (עדי אבישי)
ווילבקין לא מרוצה (עדי אבישי)

לאחר הרבע הדל בנקודות, האנטר פתח עם שתי קליעות מהירות שקטעו את הבצורת, זוסמן הוסיף שלשה חשובה וקבע 49:60. האנטר, בספק סל עצמי של שחקן גרמני, קלע שתי נקודות נוספות, ובכך נתן למכבי ת"א לנשום לרווחה, 50:62. אנג'לו קלויארו דייק פעמיים מהקו, ומיד לאחר מכן גם זוסמן ביצע את אותו דבר. האנטר עלה לדאנק גדול וקבע 53:68. מאותו רגע למעשה המשחק הוכרע סופית, כאשר מכבי ת"א המשיכה לרוץ לסל ללא בעיות, וניצחה בסיום 55:77.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי