וויצ'יץ': "עדיין לא עשינו משהו שיצדיק לצאת בהצהרות"

אות'לו האנטר
אות'לו האנטר | עדי אבישי

מכבי ת"א הכניעה את צסק"א מוסקבה אחרי עשור, אך המנהל המקצועי ניסה להנמיך ציפיות והחמיא להאנטר: "הלב של חדר ההלבשה". ווילבקין: "אנחנו בין הקבוצות הטובות באירופה"

(גודל טקסט)

אי אפשר שלא להגדיר את מה שקרה אמש (חמישי) בהיכל "מנורה מבטחים" כהצהרת כוונות מצד מכבי תל אביב. למרות רשימת פצועים ארוכה, אליה הצטרף טאריק בלאק שעות ספורות לפני המשחק, הצהובים חזרו מפיגור דו ספרתי לניצחון הירואי על מחזיקת היורוליג, צסק"א מוסקבה, וקטעו רצף של שישה הפסדים ביתיים נגד הרוסים, שעליהם לא גברו ביד אליהו מאז 2009, בדרך לשמירה על מאזן מושלם בבית עם שבעה ניצחונות משבעה משחקים.

מתחילת העונה, אלופת המדינה הגדירה העפלה לשלב ההצלבה של היורוליג כמטרתה העיקרית, אבל המנטליות שהציגה אתמול הייתה כזו של פיינל פור והזכירה את הימים שבהם השם מכבי תל אביב הפחיד כל יריבה ביבשת, כשגם האווירה ביציעים הייתה כזו של "יד אליהו הישן", כפי שיאניס ספרופולוס חזר וביקש כל כך הרבה פעמים בעונה הנוכחית.

למאמן היווני לא היה מנוס מלהודות בסיום הערב: "זה הניצחון הגדול ביותר שלנו מתחילת העונה. לא רק כי ניצחנו את צסק"א, שהיא אלופת אירופה, אלא בגלל שגברנו על קבוצה מצוינת למרות הפציעות והחיסורים. השחקנים נתנו את הלב והנשמה בשביל הניצחון והם ראויים למלוא הקרדיט על כך". ספרופולוס המשיך והתייחס לתמיכת האוהדים: "לדעתי, זה היה מפגן העידוד הכי עוצמתי שהיה כאן מאז שהגעתי למכבי. הם דחפו את השחקנים, נתנו להם כוח להמשיך ואני מודה להם על כך. אנחנו צריכים אותם איתנו, גם ברגעים הקשים שבוודאי עוד יהיו".


מפגן עוצמתי לא רק מצד האוהדים. ווילבקין וספרופולוס (עדי אבישי)

בניגוד לדברים שאמר לפני המשחק, מאמן הצהובים לא היסס להגדיר את הניצחון על אלופת אירופה כהצהרה, אך יחד עם זאת שמר על עמדתו הקבועה: "זו הצהרה על כך שהקבוצה הזו יכולה להגיע להישגים גדולים, שהיא כישרונית וחזקה מנטלית. זה ניצחון גדול, אבל הוא בסך הכל נותן לנו עוד שתי נקודות בטבלה ואנחנו צריכים להישאר צנועים ולהמשיך לעבוד. יהיו גם רגעים פחות טובים ונצטרך להיות מוכנים להתגבר עליהם, כי אנחנו במרתון. אני לא יכול לענות כרגע לשאלה עד כמה רחוק אנחנו יכולים להגיע, כי זה תלוי בכמה פרמטרים. אם נהיה בריאים, אני מאמין שנצליח לעלות לשלב ההצלבה וזו המטרה שלנו".

המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' שידר על אותו תדר כמו היווני: "אין צורך לצאת בהצהרות ובמילים גדולות, אנחנו רק במחזור ה-13 מתוך 34. אני רק חושב שכולנו, המכביסטים, צריכים להיות גאים באיך שהקבוצה שיחקה הערב. אנחנו מתקדמים צעד-צעד, עדיין לא עשינו משהו שיצדיק לצאת בהצהרות. זה הבית שלנו, אנחנו שומרים עליו עד עכשיו וכך אנחנו צריכים להמשיך".

בהיעדרו של בלאק, שנותר כאמור מחוץ לסגל לצד עומרי כספי, נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו המושבתים, מי שנטל את המושכות היה אות'לו האנטר. הסנטר, שרק לפני חודשים ספורים זכה באליפות אירופה עם צסק"א, שרד 34 דקות (כמות השיא בקריירת היורוליג שלו) שבהן סיפק לחימה אדירה, עם 7 כדורים חוזרים ומעל הכל – שיא קריירה של 20 נקודות. "הוא בחור מדהים, שקט, שנותן 150 אחוז וזה מגיע לו", החמיא לו יובל זוסמן. וויצ'יץ' הרחיב: "אות'לו הוא הלב של חדר ההלבשה, הוא מביא את כל הניסיון מהאליפויות שהשיג והפיינל פורים שאליהם הגיע. בכל פעם שהוא מדבר עם השחקנים הוא מתווה להם את הדרך להגיע לצמרת, הפעם הוא לקח פיקוד יחד עם סקוטי (ווילבקין)".


לקח פיקוד ורשם משחק שיא בקריירה הארוכה והמפוארת. האנטר (עדי אבישי)

ספרופולוס ידע עוד לפני המשחק שהוא יכול לצפות להתעלות שכזו מצד האנטר: "אני מכיר את אות'לו כי אימנתי אותו שנתיים באולימפיאקוס. אני מכיר את האופי, המנטליות, המקצוענות והווינריות שלו. זה שחקן שאפשר לסמוך עליו ואני שמח שהוא איתנו. הוא התעלה וחיפה על חסרונו של טאריק, כשהוכיח שיש לו לב גדול, לא רק איכות".

כפי שהזכיר וויצ'יץ', סקוטי ווילבקין היה זה שהצטיין לצד האנטר. רבות דובר על יכולתו של הגארד לתפקד כמנהל משחק מאז שהוא נחת בתל אביב, והציפייה ממנו לשאת בנטל כרכז רק התגברה בשבוע האחרון לאור הפציעות של וולטרס ודיברתולומאו. אתמול הוא סיפק תשובה מוחצת עם שיא יורוליג אישי של תשעה אסיסטים, בנוסף ל-22 נקודות שצלף בערב שבו עמד מולו אחד הגארדים הבכירים ביבשת – מייק ג'יימס. "אני לא יודע אם אני בין הגארדים הטובים באירופה, אבל אני יודע שאנחנו אחת הקבוצות הטובות ביורוליג", הצהיר ווילבקין אחרי הניצחון. המאמן הוסיף: "סקוטי הוא חלק חשוב בקבוצה שלנו, כזה ששמחתי שנמצא כאן כשהגעתי וכפי שאמרתי פעמים רבות, עוד מאז השנה שעברה – הוא המנהיג בקבוצה הזאת".

כמו בדרך כלל, לצהובים אין זמן לחגוג, כי כבר מחר הם ייכנסו לשבוע נוסף שיכלול שלושה משחקים ויתחיל עם הדרבי התל אביבי נגד הפועל, כשבהמשך יחכו למכבי זניט סנט פטרסבורג ופנאתינייקוס. ועדיין, לספרופולוס אין ספק שהקבוצה שלו תעמוד בעומס: "נעשה את המיטב בתנאים הקיימים, עם הסגל שיש לנו, שאני מאמין בו. המילה 'עייפות' לא מופיעה בלקסיקון שלנו".


ווילבקין. הדרבי כבר מעבר לפינה (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי