מצאה רכז: ארון ג'קסון חתם במכבי תל אביב

ארון ג'קסון
ארון ג'קסון | מכבי תל אביב

הרכז המנוסה, ששיחק בעבר חמש שנים בשורות צסק"א, הצטרף לסגל הצהובים. ספרופולוס: "הבעלים עשו את המיטב על מנת לצרף שחקן איכותי לקבוצה". בלאק ייעדר נגד זניט וצפוי להחמיץ גם את פנאתינייקוס

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: מכבי תל אביב החתימה היום (שני) את הגארד ארון ג'קסון (1.91 מ', 33). השחקן המנוסה, ששיחק בשורות צסק"א מוסקבה במשך חמש עונות ואף זכה עם הקבוצה הרוסית ביורוליג, צורף לסגל של יאניס ספרופולוס בעקבות פציעותיהם של ג'ון דיברתולומיאו ונייט וולטרס.

יאניס ספרופולוס בירך על ההחתמה: "בשלב הזה של העונה ואחרי פציעות משמעותיות שעוברות על שחקנים בקבוצה, הבעלים עשו את המיטב על מנת לצרף שחקן איכותי לקבוצה. פעם נוספת אני רוצה להודות להם על מה שהם עשו על מנת לצרף לסגל שחקן כמו ג'קסון".

"אני רוצה להודות גם להנהלה על המאמץ שהושקע כדי להוציא לפועל את ההעברה הזו. ג'קסון הוא שחקן מאוד מנוסה ביורוליג. יש לו איכויות על המגרש ומחוצה לו ואני מאוד שמח שהוא יצטרף לסגל המצוין שיש לנו".


מצאה רכז. ארון ג'קסון (AFP)

הגארד סיים לא מכבר את חוזהו בז'ג'יאנג ליונס הסינית. את הקריירה האירופית שלו הוא החל באנטליה הטורקית, משם עבר לאיטליה ושיחק בווירטוס בולוניה, בהמשך פרץ ברמת היורוליג במדי בילבאו וכך צד את עיניה של האימפריה הרוסית, בה בילה חמש עונות והוכתר כאמור לאלוף אירופה. ג'קסון צפוי להצטרף לקבוצה במהלך השבוע הבא.

בתוך כך, מכבי תל אביב המריאה היום אחר הצהריים לסנט פטרסבורג, לקראת משחק היורוליג נגד זניט (שלישי, 19:00) ותעשה זאת ללא ארבעת הפצועים שלה. הסנטר טאריק בלאק, שעוד סובל מכאבים בברכו, עדיין לא כשיר לחזור לפעילות ובקבוצה ממשיכים לעקוב אחר מצבו הרפואי מיום ליום, כאשר גם את המפגש עם פנאתינייקוס ביום חמישי הקרוב הוא צפוי להחמיץ לאחר שלא התאמן עם הקבוצה בשבוע האחרון.


בלאק וכספי. שבוע נוסף בלעדיהם (עדי אבישי)

לפני אימון הבוקר של הצהובים, יאניס ספרופולוס דיבר לקראת המשחק נגד הקבוצה הרוסית: "אנחנו באים עם המון מוטיבציה, אבל גם עם הרבה חיסורים ולהם יש שחקנים טובים בכל העמדות. זה עוד אתגר, נצטרך לתת את המקסימום".

המאמצים לצרף גארד: "הדבר הכי חשוב הוא שהפצועים יחזרו לשחק כי הם מכירים את השיטה. כמובן שאנחנו עושים מאמץ כדי להביא שחקן נוסף, אבל אני מתרכז כרגע בשחקנים שישחקו מחר כי יש לנו שני משחקים השבוע וזה לא יהיה קל. נשתמש בכל הפתרונות הזמינים".


גם אלייז'ה בראיינט התייחס להשפעת העייפות לקראת משחק שלישי בחמישה ימים: "אנחנו מוכנים לשחק כל עוד אנחנו בריאים, כי זה מה שאנחנו עושים למחייתנו. יש לנו את האנרגיות להמשיך בריצה. כל משחק הוא כזה שחשוב לנצח, אין משחקים חשובים יותר או פחות. כל היריבות ביורוליג חזקות ללא קשר למאזן שלהם, אנחנו צריכים להילחם ולעבוד בשביל הניצחון".


סקוטי ווילבקין
דיבר גם הוא על העומס והזהיר מפני שאננות: "זה בהחלט מרגיש שיש לנו יותר משחקים השנה. המאמן עושה עבודה טובה בחלוקת העומס, שיחקתי קצת פחות בדרבי ואני מרגיש טוב. העובדה שאנחנו טסים בצ'רטר עוזרת לנו, כי זה מאפשר לנו לנוח יותר טוב ונותן לנו מרווח ויותר שקט. אני בטוח שזניט תגיע עם מוטיבציה גבוהה לנצח אותנו, הם ירצו להוכיח שהם יכולים לשמור על הבית. יש להם שחקנים מוכשרים, הם לא ניצחו הרבה משחקים השנה ואנחנו ננסה למנוע מהם להשיג ניצחון נגדנו".

ווילבקין.
ווילבקין. "המאמן עושה עבודה טובה בחלוקת העומס" (עדי אבישי)

זניט סנט פטרסבורג מדורגת במקום האחרון ביורוליג לאחר 13 מחזורים, עם שלושה ניצחונות בלבד אותם השיגה נגד קבוצות אמצע טבלה ומטה כמו אולימפיאקוס, ז'לגיריס ו-וילרבאן. גם ב-VTB מתקשה הקבוצה של ז'ואן פלאסה ועד כה רשמה מאזן של ארבעה ניצחונות לעומת שישה הפסדים, זאת למרות שהסגל שלה כולל לא מעט שחקנים בעלי ניסיון יורוליג כמו וויל תומאס ואלכס רנפרו (שמוביל את הקבוצה באסיסטים עם 4.9 למשחק) ונציגים בנבחרת רוסיה בעבר או בהווה, כמו אנטון פונקרשוב, דמיטרי חבוסטוב ויבגני וורונוב.

פרצוף אחד בסגל של הרוסים מוכר היטב למכבי תל אביב הוא של קולטון אייברסון, ששיחק במדי הקבוצה בעונת 2016/17 ואף היה מנקודות האור הבודדות בעונה נוראית שבה חמישה מאמנים שונים הדריכו את הצהובים. הנשק המסוכן ביותר של זניט מגיע אף הוא מעמדות הפנים, בדמות הסנטר המקסיקני גוסטאבו איון, שזכה פעמיים ביורוליג עם ריאל מדריד ומוביל את הרוסים בממוצע הנקודות והריבאונדים למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי