"אנחנו מסרבים להפסיד": מכבי ת"א חוגגת ניצחון על פנאתינייקוס

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

הצהובים שמרו על מאזן מושלם בבית לאחר שמחקו פיגור של 18 נקודות, ספרופולוס: "שחקנים גברים, אפשר לעשות דברים גדולים". אבדיה: "נכנס לעניינים", ווילבקין: "מנסה להיות אגרסיבי"

(גודל טקסט)

נדמה שבכל שבוע מכבי תל אביב משיגה את "הניצחון הכי גדול של העונה". אם בשבוע שעבר חשבנו שהניצחון על צסק"א מוסקבה היה מדהים ביחס לנסיבות, אז אתמול (חמישי) הצהובים עשו זאת שוב – אבל במשחק אליו הגיעו יותר עייפים, נגד יריבה לא פחות טובה מהרוסים ותוך כדי חזרה מפיגור של 18 נקודות ברבע השני, בדרך ל-79:88 על פנאתינייקוס.

גם כשהייתה תחושה שהעומס מכריע את הסגל הדל יחסית של יאניס ספרופולוס ושהנה מגיע לו הפסד הבית הראשון של העונה ביורוליג, ההגנה שוב התהדקה, הטירוף שוב התעורר בהיכל וכך ביצעה אלופת ישראל קאמבק גדול נוסף, שהשאיר אותה בלתי מנוצחת ב"מבצר" שלה, כפי שהגדיר אותו המאמן לאחר המשחק.

"איזה גברים השחקנים שלנו", פתח היווני את דבריו בעברית צחה למדי, במסיבת העיתונאים שלאחר הניצחון. "מה אני יכול להגיד עליהם, מגיע להם כל הקרדיט. הם הוכיחו פעם נוספת את האופי, הרצון, הלב והמנטליות שלהם. לא קל לרדת לפיגור 16 ברבע האחרון במשחק בית ואז להפוך את זה, במיוחד כשזה המשחק הרביעי שלנו בעשרה ימים".

אפשר לנתח את המשחק אמש בהמון פרמטרים סטטיסטיים, אבל אחרי ערבים שכאלו נדמה שאין בהם צורך או ערך. לא בכדי השחקנים והמאמן מזכירים בכל פעם את נושא הביתיות. לוח הזמנים צפוף והרוטציה קצרה, אבל כנראה שהאנרגיות שהצהובים מקבלים מהקהל בהיכל 'מנורה' אכן שוות ניצחונות.


אוהדי מכבי תל אביב עושים כבוד לספרופולוס (עדי אבישי)

ספרופולוס זכה לפני המשחק למחווה מצד האוהדים אחרי שהאריך את חוזהו בקבוצה השבוע והתקבל בשלט פריסה ענק לכבודו, ובסיום המשחק הוא נשאר דקות ארוכות כדי להודות לאוהדים שהריעו לו והרעיפו אהבה כלפיו: "אי אפשר לשקר להם. אי אפשר לקנות היגיון בריא", הסביר המאמן את החיבור שלו עם הקהל, "הם מבינים כדורסל, מבינים שאנחנו נלחמים ומנסים להחזיר את הקבוצה לצמרת של הכדורסל האירופי והם מכבדים את זה. מהרגע הראשון היה לי חיבור נהדר איתם, יש בינינו אהבה הדדית. אני רוצה לומר שוב שזה יד אליהו שחלמתי עליו מאז השנה שעברה, השנה קיבלנו אותו".

גם כשהתבקש להצביע על הגורמים למחיקת פיגור דו ספרתי גדול שבוע שני ברציפות, ספרופולוס ייחס זאת ליושבי היציעים: "השחקנים שלנו מסרבים להפסיד. המנטליות והאופי שלהם מאוד חשובים וזו סיבה אחת. הסיבה השנייה היא הקהל, שהיה מדהים היום, במיוחד בדקות האחרונות כשהמשחק היה צמוד והגיע לרגעי ההכרעה. הרעש שלהם עזר לשחקנים לעשות את הצעד האחרון לניצחון".

יובל זוסמן סיפר מה מייחד את הקבוצה: "הלב וההקרבה. הכל שאלה של מי רוצה יותר ואני מרגיש שאנחנו אלה שרוצים יותר בכל משחק, זה חשוב כי כל הקבוצות מוכשרות אבל כל עוד נמשיך להילחם, נמשיך להשיג ניצחונות".

דני אבדיה נימק את הקאמבק באותן סיבות: "יש משהו שבלחימה שלנו שאני לא יכול להסביר. זה הווייב, הכימיה בינינו. אני רוצה להודות לקהל, זה הרבה בזכותם על איך שהם מרימים אותנו ומעודדים אותנו. זה חלק מהטירוף שלנו על המגרש".


"לא יכול להסביר את הלחימה שלנו" (עדי אבישי)

אבדיה סיפק המשך ישיר ליכולת שלו בדרבי התל אביבי ובמשחק נגד זניט, עם "הופעתו הטובה ביותר ביורוליג", כפי שהגדיר המאמן. כניסתו של הטאלנט ברבע השני שינתה את המומנטום, כאשר שבע נקודות והגנה טובה מצדו היוו גורם מרכזי לחזרה של הצהובים למשחק: "אני משתדל לתת 100% בכל פעם שאני נכנס למגרש. אין יותר כיף מלהיות מסוגל לעזור לחבר'ה לחזור למשחק ולתת פייט", אמר הפורוורד והתייחס בצניעות לתצוגה שלו: "לאט לאט, אני עוד צעיר ואין לי הרבה ניסיון ביורוליג. עוד לא צברתי הרבה ביטחון ורואים את ההבדלים בין הליגה ליורוליג. אני מתחיל להיכנס לעניינים, לצבור יותר ביטחון ואני מקווה שאוכל לעזור ככה לקבוצה כל הזמן".

ספרופולוס דיבר על ההתקדמות של אבדיה: "דני משתפר מיום ליום. התפקיד שלו שונה השנה כי כמו שאמרתי בעבר, הוא איתנו כל הזמן. הוא צובר ניסיון, הוא בסך הכל בן 18. הוא עוזר בריבאונד, מקריב את הגוף בהגנה, מגן על הטבעת, חוסם זריקות, דוחף את הכדור קדימה בהתקפה, יוצר וקולע. הוא מנסה להשתפר בהמון היבטים של המשחק".


"משתפר מיום ליום". אבדיה (עדי אבישי)

מי שהוביל את קלעים פעם נוספת היה סקוטי ווילבקין. במשחק הקודם נגד זניט, הסקורר ירד מכמות דו ספרתית של נקודות לראשונה אחרי שמונה מחזורים ואתמול הוא לא הצליח למצוא את הטבעת בדקות הראשונות. את הערב הוא סיים עם לא פחות מ-15 זריקות לשלוש, אך עצם העובדה שהמשיך לזרוק למרות ההחטאות הובילה בסופו של דבר לתרומה קריטית שלו במחצית השנייה. "אני מנסה להיות אגרסיבי. הזריקות לא נכנסו, אבל אני צריך להמשיך לשחק את המשחק שלי ולהיות בטוח בעצמי", סיכם ווילבקין ערב הפכפך בכל הנוגע לקליעה שלו.

למרות כמות זריקות יוצאת דופן של הגארד ו-37 ניסיונות מחוץ לקשת של מכבי תל אביב בכלל, ספרופולוס לא היה מוטרד מהמספרים: "זה לא חשוב בסיטואציה הזו. נכון שאנחנו לא רוצים לזרוק רק מרחוק, אבל הראינו גם יכולת לחדור ולקלוע בצבע ואני זוכר שני סלים קשים שסקוטי קלע בחדירה על הגבוהים שלהם. הוא קלעי טוב, רוב הזריקות שהוא לקח היו טובות. כשיש לך מנהיג על המגרש, אתה מאפשר לו לשחק איך שהוא מרגיש. אני צריך לסמוך על האינסטינקטים של השחקנים שלי ועל הכישורים שלהם. במשחקים כאלה אתה צריך להראות אישיות חזקה ואני סומך המון על סקוטי כי הוא מנהיג שלנו, אבל לא רק עליו אלא על כל השחקנים".

המאמן היווני שמר על הגישה הקבועה למרות ניצחון גדול נוסף: "אפשר להיות הרבה יותר טובים. אנחנו לא הקבוצה הכי טובה ביורוליג ועוד נפסיד משחקים. יש לנו המון שחקנים צעירים והקבוצה חדשה. אנחנו עדיין לומדים וצוברים חוויות. אפשר להגיע לדברים גדולים, אבל אנחנו צנועים וגם צמאים ליותר".


וויבלקין והאנטר. ספרופולוס רחוק מלהיות מוטרד (עדי אבישי)

בגזרת הפצועים אין עדכון נכון לעכשיו ולקראת השבוע הקרוב, שבו תתארח אצל גלבוע/גליל ביום שני לפני שתצא למשחק חוץ נגד מוליכת היורוליג אנדולו אפס ביום חמישי, מכבי תל אביב תמשיך כנראה להסתדר ללא הפצועים שלה, כשגם לגבי הרכש החדש ארון ג'קסון עדיין לא ידוע מתי בדיוק יצטרף והאם יספיק להתאמן עם הקבוצה לפני המשחק בטורקיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי