עד כאן: מכבי תל אביב נכנעה 99:79 לאנדולו אפס באיסטנבול

ג'ייק כהן, דני אבדיה
ג'ייק כהן, דני אבדיה | אתר היורוליג

עם הסגל החסר והפצוע, הצהובים היו במשחק עד תחילת הרבע השלישי, אך נכנעו למופע שלשות אדיר של הטורקים, ורשמו הפסד ראשון לאחר חמישה משחקים רצופים במפעל. ווילבקין נפצע בקרסול וחזר

(גודל טקסט)

עד כאן. לראשונה מזה חמישה משחקים רצופים ביורוליג, מכבי תל אביב הפסידה הערב (חמישי) 99:79 לסגנית אלופת המפעל אנדולו אפס. אולי זה עומס משחקים, אולי זה הסגל החסר או אולי זה הכל ביחד, אך הקבוצה של יאניס ספרופולוס לא הייתה בשיאה באולם באיסטנבול, במשחק בו היא בהחלט הייתה בתמונה עד תחילת הרבע השלישי, אך משם נכנעה למופע שלשות אדיר של החבורה בכחול.

עוד לפני שהיא עלתה למגרש, מכבי ת"א ידעה היטב כי יהיה קשה לנצח את אנדולו, שהייתה נחושה לכפר על ההפסד מהמחזור הקודם לצסק"א. מלבד הפציעות הידועות של נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו, הצהובים הודיעו אתמול כי עומרי כספי וטאריק בלאק ימשיכו להיעדר מהמגרשים, והיא תצטרך לעלות ל"סינן ארדם" הרועש של אנדולו עם סגל קצר מאוד, אשר נגרר לשתי הארכות נגד גליל/גלבוע ביום שני האחרון.

סקוטי ווילבקין, אולי אחרון הכוכבים שעוד נשאר כשיר למשחק, היה גם האיש המרכזי של ספרופולוס בפתיחה, אך גם הוא נאלץ לרדת מהמגרש בעקבות פציעה בקרסול. בהמשך הוא נחבש, חזר לפרקט אך גם לו לא היה מענה ליכולת האדירה של המארחת מחוץ לקשת, שקלעה 15 פעמים משלוש וברחה לגמרי לצהובים.


עד כאן. הצהובים נכנעו באיסטנבול (עדי אבישי)

שיין לארקין סומן כשהשחקן המסוכן ביותר של אנדולו לפני הג'אמפ בול הראשון, אבל הערב הוא "נח" עם 15 נקודות, אבל מי שכן היה שם ובגדול היו קרונוסלב סימון, וסילי מיצ'יץ' ורודריג בובואה. תחילה, סימון היה האיש המרכזי של הטורקים במחצית הראשונה, קלע היטב וסיים עם 19 נקודות, אך מיצ'יץ' היה הסיפור האמיתי, לאחר שצלף משלוש 5/7 פעמים וסיים עם 23 נק'. בובואה היה האיש המפתיע, כשבעצמו קלע ארבע פעמים משלוש וסיים עם 22 נק'.

מהלך המשחק
מכבי תל אביב פתיה עם ווילבקין, אייסי, האנטר, זוסמן ובראיינט בחמישייה. הצהובים היו טובים יותר בדקות הפתיחה, כשווילבקין לבדו עשה את ההבדל, כשאנדולו מצידה לא הייתה מדויקת. שלשה של ווילבקין, בתוספת אסיסט נהדר של בראיינט להאנטר קבע 8:11 צהוב, אך הטורקים חזרו מהר מאוד בעזרת לארקין וסימון, 15:15. בהמשך, שני הצדדים המשיכו לשמור על אחוזי הקליעה הגבוהים, אך האירוע המרכזי יותר הייתה פציעה של ווילבקין, שנטש את המגרש לטובת טיפול בחדר ההלבשה. 19:23 לאנדולו בתום רבע ראשון.


רבע ראשון צמוד בטורקיה (אתר היורוליג)

במהלך הרבע השני ווילבקין חזר לפרקט אחרי שקיבל טיפול בקרסול, אבל הטורקים הצליחו להשתלט על המשחק. סימון המשיך לקלוע בקצב גבוה, ואילו בובאה נכנס למשחק. מכבי ת"א נשארה צמודה כל הזמן, למרות ההרכב המשני, וסל של אבדיה קבע 34:34, כשלאחר מכן ג'ייק כהן, שהציג יכולת טובה מאוד גם העלה את הישראלים ליתרון, 34:36. שתי שלשות מהירות של בובאה החזירו את היתרון לקבוצתו, שהמשיכה לרוץ כל הדרך. בובאה דייק לאחר מכן מהקו, אך זוסמן חתם את המחצית עם שלשה על הבאזר, 41:48 לאנדולו בהפסקה.

הצהובים עדיין במשחק. שבע נקודות הפרש במחצית (אתר היורוליג)
הצהובים עדיין במשחק. שבע נקודות הפרש במחצית (אתר היורוליג)

בשונה מכל העונה הנוכחית, הרבע השלישי היה החלש ביתר של מכבי ת"א. אנדולו פתחה במטווח שלשות אדיר מול הסל, כאשר ואסילי מיצ'יץ' היה המנצח הגדול מעניין, וסל אדיר שלו קבע כבר 46:68 טורקי. בובאה צלף שלשה לאחר מכן, טיבור פליס הוסיף עוד ארבע נקודות משלו, למעשה סימן את הבריחה של אנדולו ליתרון שיא. 58:80 בסיום שלושה רבעים.


טיילר דורסי מנסה לעבור. המשחק ברח למכבי ת"א (אתר היורוליג)

למעשה, הרבע הרביעי היה לפרוטוקול בלבד. אנג'לו קלויארו עלה לפרקט, וצימק בפתיחה ל-85:66, אבל לארקין, שהיה במשחק די רגוע, מסר אסיסט נהדר וקלע בעצמו לאחר מכן, 70:89 לאנדולו. לאחר שההפרש הגיע לשיאו, ג'ייק כהן צימק עם שתי נקודות משלו 73:91 טורקי. לארקין רצה להגיע לסקור דו ספרתי אישי, קלע מהעונשין והוסיף לאחר מכן ליי-אפ. בסיום, 79:99 לאנדולו אפס.


לארקין מתעופף. משחק רגוע של הכוכב הגדול (אתר היורוליג)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי