יצליח לייצב את הספינה? יורגוס ברצוקאס חוזר לאולימפיאקוס

יורגוס ברצוקאס
יורגוס ברצוקאס | JOHN MACDOUGALL/AFP via Getty Images

הקבוצה מפיראוס, שנפרדה מדייויד בלאט בתחילת העונה, פיטרה גם קסטוטיס קמזורה ומינתה במקומו את האיש שהוביל אותה לזכייתה האחרונה ביורוליג, ששב לקדנציה שנייה וחתם עד 2022

(גודל טקסט)

אולימפיאקוס הודיעה היום (ראשון) על חזרתו של האיש שהוביל אותה לזכייתה האחרונה ביורוליג, יורגוס ברצוקאס, שהפך ב-2013 ליווני הראשון שזוכה במפעל היוקרתי ויהיה המאמן השלישי של הקבוצה מפיראוס בעונה הנוכחית אחרי דייויד בלאט, שפוטר בתחילת העונה, וקסטוטיס קמזורה שקודם מעמדת העוזר במקומו של הישראלי וסיים את דרכו מוקדם יותר היום.

ברצוקאס בן ה-54, שחתם על חוזה עד 2022, אימן את האדומים-לבנים בין 2012 ל-2014 ובתום עונתו הראשונה הוכתר לאלוף אירופה, כאשר שלושה שרידים מרכזיים מאותה קבוצה יתאחדו איתו כעת: ואסיליס ספאנוליס, יורגוס פרינטזיס וקוסטאס פפאניקולאו. היווני, שלא אימן מאז שחימקי מוסקבה נפרדה ממנו בתחילת 2019, ינסה לייצב את הספינה בפיראוס, שעוברת עונה מטלטלת מאוד. אם לא די בירידה לליגת המשנה ובפיטורים של שני מאמנים, בשבוע האחרון נחתך וויל צ'רי בעקבות קטטה עם וייד בולדווין במהלך אימון, ווילי ריד שוחרר לאחר שהתחצף לקמזורה וקווין פאנטר עזב לטובת הכוכב האדום בלגרד.

אולימפיאקוס, שמדורגת במקום ה-13 ביורוליג עם 11 הפסדים לעומת 7 ניצחונות בלבד, נמצאת במרחק שני משחקים בלבד מהכוכב האדום בלגרד שנמצאת במקום השמיני המוביל לפלייאוף, אולם השתחלות לשמינייה הראשונה צפויה להיות קשה במיוחד. את הופעת הבכורה שלו יערוך המאמן החדש/ישן כבר ביום שלישי הקרוב, במשחק הבית מול אלבה ברלין.

בין הישגיו הבולטים של ברצוקאס נמנים גם ההעפלה לפיינל פור עם לוקומוטיב קובאן בעונת 2015/16 וזכייה בסופר קופה הספרדי כמאמן ברצלונה, עונה לאחר מכן.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי