אופוריה, עומס ויריבה מסוכנת: ספרופולוס דיבר לקראת מילאנו

יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס | עדי אבישי

מאמן מכבי תל אביב משוכנע לא מודאג מהשפעת הניצחון הגדול על ברצלונה על המשחק הבא: "נהיה זהירים ומוכנים מנטלית". על האיטלקים: "ההפסד לאנדולו יתן להם מוטיבציה". הלו"ז הצפוף: "לפעמים צריך לעשות הקרבות"

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון המרשים על ברצלונה, מכבי תל אביב כבר עם הפנים למשחק הבא שלה ביורוליג, נגד אולימפיה מילאנו מחר (חמישי). האיטלקים גברו על הצהובים 88:92 בסיבוב הראשון, אך מאז איבדו גובה בטבלה ולמרות שאין בדיוק זמן לנוח בשבוע תובעני שכזה, שחקניו של יאניס ספרופולוס יעלו נחושים לשמור על הבית פעם נוספת כפי שעשו בכל המשחקים הקודמים בזירה האירופית העונה.

המאמן דיבר היום במסיבת עיתונאים לקרב המשחק והדגיש כי מדובר ביריבה שאין לזלזל בה, על אף התקופה הרעה שעברה עליה לאחרונה וההפסד 88:68 לאנדולו אפס אתמול: "זה משחק מסוכן נגד קבוצה מסוכנת מאוד, שיש לה איכות וניסיון גם על הספסל. נהיה מאוד מרוכזים, זהירים ומוכנים מנטלית כדי להיות קשוחים שוב ולהתמודד עם יריבה טובה במשחק קשה".

ספרופולוס נשאל כיצד מתכוננים למשחק שני בתוך יומיים והשיב: "רוב הזמן הפילוסופיה לא משתנה. אנחנו יודעים להתמודד עם מצבים שנוצרים תוך כדי משחק. רק ננתח את היריבה, נכין את השחקנים למה שהם צריכים לעשות ונתרגל את זה. אנחנו לא רוצים להרוג אותם, כי צריך בעיקר לשמור אנרגיות למחר ולכן ההכנה היא בעיקר מנטלית. אם נהיה חזקים מהבחינה הזו, נשרוד את העומס".

דורסי וכהן. יצטרכו לעמוד בעומס (עדי אבישי)
דורסי וכהן. יצטרכו לעמוד בעומס (עדי אבישי)

היווני אמר שאינו מודאג מאופוריה מוגזמת בעקבות הניצחון על בארסה: "אנחנו מכבדים את מילאנו. אמנם הם סובלים מכמה פציעות, אבל הם עדיין איכותיים ויש להם סגל עמוק. העובדה שהם הפסידו את המשחק האחרון תיתן להם אקסטרה מוטיבציה".

לסיום, המאמן הצהוב התייחס לסוגיית השחיקה בקרב שחקניו לאור עומס המשחקים: "אין לנו מה לעשות, זה לוח הזמנים וזה המצב עבור כל הקבוצות. לפעמים, בליגה הישראלית, אתם שומעים אותי אומר שהתנאים לא שווים כי היריבות שלנו לא משחקות בשתי מסגרות ויש להן עוד זמן להתכונן ולנוח. ביורוליג זה לא כך, שתי הקבוצות מגיעות אחרי המון משחקים וטיסות והתנאים זהים. אנחנו לא יכולים לתת לשחקנים לנוח, לפעמים צריך להקריב כמה דברים כדי להצליח וחלק מזה, זה זה להקריב את הגוף שלנו ואת זמן המנוחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי