ז'לגיריס עצרה את הכוכב האדום, פנאתינייקוס גברה על באיירן

ג'וק לנדל, זאק לידיי
ג'וק לנדל, זאק לידיי | ז'לגיריס קובנה, האתר הרשמי

רבע אחרון מצוין של הליטאים העניק להם ניצחון חשוב, 70:76 שקטע את רצף ארבעת הניצחונות של הסרבים. הירוקים מאתונה הכניעו את הבווארים בתום משחק הפכפך, באסקוניה רשמה הפסד שני רצוף נגד זניט

(גודל טקסט)

המחזור ה-19 ביורוליג מגיע לסיומו הערב (רביעי) עם שלושה משחקים. בראשון מביניהם, זניט סנט פטרסבורג השיגה את ניצחונה השני ברציפות כשגברה על באסקוניה. לאחר מכן, המומנטום של הכוכב האדום בלגרד נעצר על ידי ז'לגיריס קובנה, שניצחה אותה בסרביה. בשעה זו, פנאתינייקוס מארחת את באיירן מינכן.

זניט סנט פטרסבורג – באסקוניה 66:72
הרוסים המשיכו במומנטום מהניצחון על חימקי במחזור שעבר והכניעו גם את הספרדים, מה שעזר להם לצאת מהמקום האחרון בעקבות ההפסד של באיירן. הבאסקים התרחקו מהשמינייה מובילה עם הפסד השני ברציפות. מתאוש פוניטקה וקולטון אייברסון הובילו את המארחת ליתרון 2:10 מהיר ושמרו על ההפרש בהמשך הרבע הראשון, כשבהמשך ייבגני וורונוב דאג לשמור על היתרון של התכולים בדרך ל-16:23 אחרי 10 דקות.

אלכס רנפרו ניווט נהדר את ההתקפה של זניט עם 7 אסיסטים במחצית הראשונה והפער צמח כבר לדו ספרתי, בהפסקה לוח התוצאות הראה 31:39 לטובת הרוסים. וויל תומאס פתח טוב את הרבע השלישי ושוב החזיר את ההפרש ל-12, אך כאן הגיעה ריצת 2:12 של הספרדים שצימקה ל-43:45. תומאס המשיך לקלוע ויחד עם אייברסון השאיר את התכולים ביתרון 49:53 לקראת הרבע האחרון. מאט ג'נינג קבר שלשה ופייריה הנרי הוסיף עוד שתיים שהפכו את התוצאה, 59:60 לזכות האורחת. תומאס קלע סל ונענה בשלשה של ניק סטאוסקס, אבל הסיום היה כולו של הפורוורד האמריקאי, שיחד עם פוניטקה דאג להשאיר את הניצחון בבית.

תומאס סיים כקלע הבולט עם 19 נקודות, פוניטקה הוסיף 14 ואייברסון תרם 10 ו-8 כדורים חוזרים, רנפרו חילק 10 אסיסטים לצד 6 הנקודות שלו. אצל הבאסקים, סטאוסקאס רשם 15, הנרי וטורניקה שנגליה קלעו 13 כל אחד.

הכוכב האדום בלגרד – ז'לגיריס קובנה 76:70
קבוצתו של שארונאס יאסיקביצ'יוס התאוששה מהפסד לריאל מדריד והשיגה ניצחון חשוב שמנע ממנה לסיים את המחזור כנועלת הטבלה. הסרבים נוצחו לראשונה אחרי ארבעה מחזורים, אולם נותרו במקום השמיני. המארחת קלעה את ארבע הנקודות הראשונות, אבל ארתוראס מילאקניס להט בפתיחה עם שלוש שלשות ללא החטאה וקבע 4:11 לירוקים אחרי חמש דקות. לורנזו בראון ואוגניין קוזמיץ' מחקו את הפער, מהעבר השני ארבע נקודות מהירות של לוקאס לקאביצ'יוס וסל של קיי.סי ריברס קבעו 20:22 לאורחים בסוף הרבע הפותח. עשר הדקות הבאות היו צמודות ביותר ואף צד לא הצליח לברוח עד להפסקה, שהסתיימה ב-38:38.

האדומים-לבנים קלעו שבע נקודות ללא מענה בתחילת המחצית השנייה, אבל ז'לגיריס השיבה בריצת 0:11 ועלתה ליתרון 45:49. קוזמיץ' דייק מהקו ובראון תפר שלשה שאיזנה ל-50:50, אך אדגראס אולנובאס עם שש נקודות ולקאביצ'יוס עם שתי קליעות עונשין מדויקות הציבו את האורחת ב-53:57 לקראת הרבע המכריע, שאותו פתח נייג'ל הייז עם חמש נקודות שהעלו את הירוקים ליתרון שיא, 53:62. בילי בארון התעורר וניסה להשאיר את הכוכב האדום בחיים, אבל הליטאים שמרו על ההפרש עד הסיום. לקאביצ'יוס קלע 17 נקודות לטובת המנצחת, זאק לידיי סייע לו עם 10. 14 של בראון לא הספיקו למארחת.

פנאתינייקוס – באיירן מינכן 83:98
היוונים, שנכנעו למילאנו בשבוע שעבר, חזרו למסלול הניצחונות והנחילו לבווארים את הפסדם החמישי ברציפות. ריק פיטינו ושחקניו שמרו על המקום השישי, בעוד הגרמנים מסתכלים על כל הקבוצות מלמטה. הירוקים פתחו ב-2:19 מוחץ הודות לשבע נקודות של דינוס מיטוגלו ושש של גאורגיוס פאפאיאניס, אלא שבאיירן נגסה בהפרש אט אט ואחרי שסיימה את הרבע הראשון בפיגור 28:18, ריצת 4:14 בהובלת גרג מונרו החזירה אותם למינוס 4 בלבד ובהמשך הגיע הגל השני בדמות שתי שלשות של פטרי קופונן, שהפכו את התוצאה לפני שג'ייקוב וויילי קבע שוויון 53:53 במחצית.

המומנטום של האורחת נמשך לתוך הרבע השלישי ושלשות של מאודו לו, תומאס בריי וג'וש יוסטיס קבעו יתרון 61:70 מהמם לטובתה. כאן הגיע תורה של פאו להכות בחזרה וניק קלאת'ס היה אחראי לכך יחד עם דשון תומאס, בדרך למהפך נוסף ול-75:76 ליוונים בתום 30 דקות של כדורסל. מונרו התחיל את הרבע האחרון עם סל, אבל המארחת יצאה לריצת 0:13 שפתחה פער דו ספרתי ומשם לא הסתכלה לאחור. תומאס הוביל שישה קלעים בספרות כפולות עם 18 נקודות, יואניס פאפאפטרו תרם 13 וקלאת'ס רשם 11 לצד 12 אסיסטים. מונרו סיים כסקורר המוביל של באיירן עם 17, בריי הוסיף 14.

פאפאיאניס מטביע בדרך לניצחון של פאו (אתר היורוליג)
פאפאיאניס מטביע בדרך לניצחון של פאו (אתר היורוליג)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי