במכבי ת"א היללו את האנטר: "איזה גבר, מופיע בכל פעם שצריך אותו"

אותלו האנטר, ג'ייק כהן
אותלו האנטר, ג'ייק כהן | דני מרון

ספרופולוס החמיא בעברית למצטיין הניצחון על מילאנו, ווילבקין דיבר על שיתוף הפעולה: "פיתחנו כימיה טובה מאוד". המאמן שוב הנמיך ציפיות: "לא רוצה להיכנס למלכודת האופוריה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה אתמול (חמישי) שבוע מוצלח ביותר כשצלחה משוכה לא פשוטה בדמותה של ארמאני מילאנו עם ניצחון 63:69 ושמרה על מאזן ביתי מושלם. מאמן האיטלקים אטורה מסינה הגיע מוכן ליריבה וקבוצתו מנעה מהצהובים לפתח שטף התקפי ברמה שראינו מהם לא מעט פעמים העונה, כשגם העייפות המתבקשת מלוח הזמנים העמוס השפיעה על שני הצדדים, אך המארחת ידעה להתאים את עצמה לסגנון ולהצר את צעדיהם של השחקנים המובילים במילאנו בדרך לניצחון.

"המשחק לא זרם במיוחד במחצית הראשונה", הסביר סקוטי ווילבקין, "אני חושב ששתי הקבוצות היו עייפות מהמשחק הראשון של השבוע, אבל מצאנו את האנרגיות במחצית השנייה, הקהל בהחלט עזר לנו כשעשינו ריצה קטנה והצלחנו להמשיך את זה".

יאניס ספרופולוס התייחס לסגנון ההגנתי שהתפתח במשחק: "כל המשחקים נגד קבוצות של מסינה צמודים, כי הוא מתמקד בעצירת היריבה. הגנה מנצחת משחקים גדולים ואם אתה רוצה לנצח קבוצה טובה במשחק גדול, אתה קודם כל צריך לשמור. מסינה יודע את זה טוב ממני, כי הוא זכה ביורוליג כמה פעמים. התאמנו את עצמנו לסגנון שלהם וכמובן שהעייפות הביאה לתוצאה ואחוזים נמוכים של שתי הקבוצות. בסיום סגרנו טוב את אזור הצבע".

ווילבקין. הצהובים צלחו משוכה נוספת (דני מרון)
ווילבקין. הצהובים צלחו משוכה נוספת (דני מרון)

אות'לו האנטר היה הגורם החשוב ביותר לניצחון, עם תצוגת תכלית שכללה 14 נקודות (11 מתוכן במחצית השנייה) ושיא קריירה ביורוליג של 14 כדורים חוזרים, כשהוא גם סוחט לא פחות מ-11 עבירות. "אות'לו הוא שחקן שאנחנו אומרים עליו 'איזה גבר'", הגדיר המאמן את הסנטר במילה האהובה עליו בשפה העברית, "כי הוא מופיע כל פעם שאנחנו צריכים אותו ונותן אקסטרה 'פוש' וכוח לקבוצה. אני שמח שחזרתי לשתף איתו פעולה, ידענו מה הוא יכול לתרום כשהבאנו אותו.

ווילבקין דיבר על שיתוף הפעולה עם האנטר: "מאז שטאריק בלאק נפצע יוצא לנו לשחק הרבה יותר ביחד ופיתחנו כימיה טובה מאוד, שנינו התחלנו להבין הרבה יותר טוב מהשני רוצה לעשות, כמו במשחק הקודם נגד ברצלונה כשהוא לקח ריבאונד חשוב ומצא אותי לשלשה שהעלתה אותנו לפלוס שש".


"פיתחנו כימיה טובה". גם ווילבקין משבח (עדי אבישי)

במחצית הראשונה, האיטלקים הקשו על ווילבקין ועל טיילר דורסי, שני האיומים ההתקפיים העיקריים של מכבי תל אביב, להרים זריקות לשלוש ולהיכנס לקצב קליעה. אלא שאחרי שני רבעים חלשים, את השלישי פתח ווילבקין עם שלשה תוך כדי עבירה, בהמשך הוסיף עוד אחת ודורסי צלף שתיים משלו, ומהרגע שצמד הסקוררים התחמם, למילאנו כבר לא היו פתרונות. "הייתי קצת יותר אגרסיבי ומצאתי מרווחים קצת יותר בקלות", הסביר ווילבקין את השיפור שלו במחצית השנייה, שבה קלע 17 מתוך 22 הנקודות שלו.

דורסי, שככל שהעונה מתקדמת מפגין יותר ויותר ביטחון בנוגע לקליעה ואתמול סיים עם 13 נקודות, כולל 3/5 מחוץ לקשת, אמר: "אני עובד על הזריקות האלו, אז אני לוקח אותן בביטחון. יהיו ימים שהן לא ייכנסו, אבל תמיד אהיה בטוח לגבי הזריקה שלי. לפעמים יש משחקים קשים מבחינת קליעה, שבהם אתה מחטיא זריקות קלות. ככה זה לפעמים ואי אפשר לשלוט בזה, אבל אפשר לשלוט בהגנה וזה מה שעשינו. בסוף יהיה שחקן שיתחמם וסקוטי היה השחקן הזה עבורנו".

למרות שהגדיר את הניצחון כגדול ביותר של הצהובים העונה, ספרופולוס הסביר מדוע הוא מסרב לצאת בהצהרות: "יש התלהבות גדולה סביבנו בגלל התוצאות. אני רוצה שהכל יירגע, מוקדם מאוד לחשוב רחוק ולדבר אפילו מילה על הפלייאוף. אולי בחודש האחרון נוכל לדבר על זה. אני מנוסה מאוד בלא להיכנס למלכודות האופוריה הללו".

ספרופולוס. לא נכנס למלכודת האופוריה (דני מרון)
ספרופולוס. לא נכנס למלכודת האופוריה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי