ווילבקין לקח אחריות על ההפסד, האנטר שמר על פרופורציות

סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין, יאניס ספרופולוס | אודי ציטיאט

למרות 21 נקודות נגד ריאל מדריד, הגארד ביקר את עצמו: "איבדתי יותר מדי כדורים. אני חייב להיות יותר טוב". הסנטר: "זה לא מה שישבור אותנו". וגם: ההסברים לבצורת ההתקפית

(גודל טקסט)

רצף ניצחונות הבית של מכבי תל אביב ביורוליג נקטע אתמול (חמישי) על עשרה, לאחר שהצהובים נוצחו לראשונה העונה ביד אליהו, 81:77 לריאל מדריד. הספרדים הגיעו לארץ כחיה פצועים לאחר שלושה הפסדים רצופים, הפגינו אגרסיביות מתחת לסלים וניצלו יום חלש התקפית מצד שחקניו של יאניס ספרופולוס כדי לחזור למסלול הנכון.

מלבד סקוטי ווילבקין, שסיים עם 21 נקודות, אף שחקן בצהוב לא הגיע לספרות כפולות ועד 34 השניות האחרונות, בהן קלעה מכבי שמונה נקודות שכמעט והשלימו קאמבק, היא הייתה בדרך למשחק שלישי רצוף מתחת ל-70: "יש המון שחקנים חדשים, זה קשה. הם צריכים ללמוד את השיטה ואנחנו צריכים ללמוד לשחק איתם", הסביר ווילבקין את הבצורת ולקח אחריות: "הדבר היחיד שאני חושב עליו זה איבודי הכדור שלי. היו לי יותר מדי (5 בסה"כ) ולקחתי יותר מדי החלטות רעות. זה פגע מאוד בקבוצה, אני חייב להיות יותר טוב".

ספרופולוס בחר בנימוק דומה לזה של הסקורר שלו: "בסיבוב הראשון היו בחמישייה שלנו נייט וולטרס, עומרי כספי וטאריק בלאק. היום יש שלושה אחרים. קשה לשלב שלושה שחקנים במהלך העונה ושכולם ישחקו בתיאום ובשיתוף פעולה. אנחנו מנסים לפתח כימיה ולמצוא את הקצב. ברבע השלישי לא הוצאנו לפועל עם ביטחון. היסננו, לקחנו החלטות רעות ופזיזות וזה השפיע גם על ההגנה שלנו, כי חטפנו נקודות קלות שיכולנו למנוע".


"אני חייב להיות יותר טוב". ווילבקין לקח אחריות על ההפסד (אודי ציטיאט)

שני שחקנים של ריאל השפיעו יותר מכולם על התוצאה. אחד מהם היה פקונדו קמפאסו, שאחרי מחצית ראשונה מנומנמת השתלט על המשחק במחצית השנייה. 5 מתוך 8 האסיסטים שלו הוא מסר ברבע השלישי, אותו ניצחה האורחת 11:21, ו-9 מתוך 11 הנקודות שלו הוא קלע בשתי הדקות האחרונות של ההתמודדות, כולל שלשה גדולה שפתחה פער שלצהובים לא נותר זמן למחוק.

השני היה וולטרס טבארס העצום (2.22 מ'), שפשוט נעל את הטבעת כשחסם חמש זריקות ושינה עוד הרבה אחרות עם הנוכחות האדירה שלו בצבע: "תכננו לעשות עבודה טובה יותר על טבארס, הוא שמר על הצבע מצוין עבורם והיה לנו קשה להגיע לטבעת", התייחס מאמנה של מכבי להשפעת הסנטר היריב, "היינו יכולים לסיים חלק מהמצבים עם עם יותר קשיחות. מצד שני, היינו צריכים להיות יותר חכמים כדי לתת מסירה נוספת ולמצוא את השחקן הפנוי".


"היינו צריכים להיות יותר חכמים". ספרופולוס (אודי ציטיאט)

למרות הפסד ראשון בבית, שפגע בסיכוי להשגת יתרון ביתיות בשלב הפלייאוף ומשאיר את מכבי תל אביב בפער של שני משחקים מריאל, ברצלונה וצסק"א, בקבוצה שמרו על פרופורציות: "נשים את זה מאחורינו. העונה ארוכה, עד עכשיו שמנו את עצמנו בסיטואציה טובה, כך שהפסדים במשחק כזה או במינכן הם לא סוף העולם", אמר ווילבקין, "יש עוד הרבה משחקים ואנחנו עדיין במצב טוב להילחם על המקום שאנחנו רוצים בפלייאוף". אות'לו האנטר הוסיף: "שמרנו על הבית לאורך כל העונה. היום הפסדנו משחק וזה בסדר, זה לא מה שישבור אותנו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי