גם צסק"א לא עצרה אותה: 80:82 לאנדולו אפס ברוסיה

שיין לארקין
שיין לארקין | אתר היורוליג

מוליכת היורוליג חיברה ניצחון שמיני רצוף, עם 23 נקודות של לארקין ולמרות 20 של ג'יימס בצד השני. ריאל מדריד גברה על באסקוניה בתום מותחן, ערב מוצלח גם לז'לגיריס, אלבה ו-וילרבאן

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 ביורוליג יצא לדרך הערב (שלישי) עם חמישה משחקים, כאשר החשוב והמעניין שבהם הפגיש שתי הראשונות בטבלה – אנדולו אפס וצסק"א מוסקבה, והטורקים השיגו ניצחון שמיני רצוף וראשון על אדמת רוסיה מזה 23 שנה. לאחר מכן, ז'לגיריס הביסה את אולימפיאקוס, וילרבאן חזרה לנצח כשגברה על באיירן מינכן ומילאנו הופתעה בביתה על ידי אלבה ברלין. במשחק שנעל את הערב והיה צמוד במיוחד, ידה של ריאל מדריד הייתה על העליונה נגד באסקוניה.

צסק"א מוסקבה – אנדולו אפס 82:80
קרב הצמרת סידר לנו גם מאצ'-אפ בין שני הסקוררים המובילים ביבשת, שיין לארקין ומייק ג'יימס. השניים להטו כבר מהפתיחה, כשלארקין עם שמונה נקודות וג'יימס עם חמש בצד השני, קבעו 9:14 לטורקים אחרי ארבע דקות. שלשות של כריס סינגלטון וטיבור פלייס עזרו לאורחת להגדיל את ההפרש לתשע, יוהאנס פוגמטן ניסה לעצור את המומנטום עם קליעה מחוץ לקשת אבל לארקין ירה בומבה נוספת וקבע 16:25 אחרי רבע אחד. ואסילייה מיצ'יץ' נתן לקבוצתו יתרון דו ספרתי ראשון עם שלשה, סינגלטון ופלייס שמרו על הפער אבל ג'יימס התעורר בדקות הסיום של המחצית וצימק ל-41:37 בהפסקה.

לארקין, פלייס ומיצ'יץ' העלו חזרה לשמונה הפרש, אבל פוגטמן ירה שתי שלשות וג'יימס הוסיף חמש נקודות שצימקו ל-54:52. מיצ'יץ' הפגיז מעבר לקשת ונענה בחמש נקודות רצופות של קייל היינס, שעשה שוויון, לפני שהסרבי סגר את הרבע השלישי על 57:58 עם קליעת עונשין. היתרון התנדנד מצד לצד בפתיחת הרבע הרביעי, עד שרודריג בובואה, עם שתי שלשות רצופות, העלה את הטורקים לפלוס חמש. ג'ואל בולומבוי דייק פעמיים מהקו, פוגטמן הוסיף סל ודניאל האקט ירה שלשה שקבעה שוויון 69:69.

הקבוצות החליפו נקודות והשוויון נשמר למשך כשלוש דקות, עד שמיצ'יץ' קלע פעמיים מהקו וקבע 74:76. ג'יימס החטיא זריקה אחת מתוך שתיים בצד השני ונענש בשלשה של בובואה. קורבנוב החזיר את הפער לנקודה עם שלשה משלו, אבל לארקין ענה בסגל גדול. לארקין סיים כקלע הבולט במשחק עם 23 נקודות, מיצ'יץ' תרם 19 ובובואה 13. בצד השני, ג'יימס נעצר על 20, פוגטמן הוסיף 15.

ז'לגיריס קובנה – אולימפיאקוס 69:94
ניצחון שלישי ברציפות לליטאים, שעקפו את הקבוצה מפיראוס בדרך למקום ה-12 בטבלה. ארתוראס מילאקניס הוביל שישה קלעים ירוקים בספרות כפולות עם 19 נקודות, תומאס ווקאפ, קיי.סי ריברס ומרטינאס גבן הוסיפו 12 כל אחד. בצד היווני, סשה וזנקוב סיים עם 15 ואוגוסטין רוביט עם 10.

אולימפיה מילאנו – אלבה ברלין 102:96
אחרי שהשיגה ניצחון מינימלי על באיירן מינכן בשבוע שעבר, הקבוצה של אטורה מסינה חזרה להפסיד כשהופתעה על ידי הגרמנים, והיא עלולה לאבד את המקום בשמינייה הראשונה עם פנרבחצ'ה תנצח את זניט מחר. אלבה התאוששה משני הפסדים רצופים, אך נותרה במקום ה-16. מרקוס אריקסון הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות בשורות המנצחת, עם 22 נקודות. בצד השני, 20 של ולדימיר מיצוב לא הספיקו.

וילרבאן – באיירן מינכן 65:75
הצרפתים קטעו רצף של שישה הפסדים ועלו למקום ה-14, הרבה בזכות ערב מצוין של אדריאן פיין שתרם 15 נקודות ושמונה ריבאונדים. גם אקס הפועל חולון, ג'ורדן טיילור, הצטיין עם 15 נקודות ושמונה אסיסטים. בשורות הגרמנים, ששקועים במקום האחרון בטבלה, ולדימיר לוצ'יץ' ומתיאס לסורט קלעו 14 כל אחד.

ריאל מדריד – באסקוניה 69:70
הבלאנקוס הובכו ביום ראשון האחרון עם הפסד ליגה לחובנטוד בדאלונה, אבל בזירה האירופית הם המשיכו במומנטום מהניצחון על מכבי תל אביב וגברו גם על הבאסקים, כאשר ההפסד של צסק"א אפשר להם לעלות למקום השני, לפחות עד המשחק של ברצלונה בוולנסיה מחר. ארבע שניות לסיום, שאבון שילדס קבע שוויון עם סל דרמטי. לריאל לא נשארו פסקי זמן כדי להוציא כדור בחצי המגרש של היריבה, אבל ניק סטאוסקאס ביצע טעות פטאלית עם עבירה על פקונדו קמפאסו, שסגר עניין עם קליעת עונשין מדויקת. הרכז הארגנטינאי שוב הצטיין, עם דאבל-דאבל של 10 נקודות ו-11 אסיסטים, אך מי שהוביל את הקלעים היה טריי תומפקינס, שתרם 20. שילדס בלט בשורות המפסידה, עם 14.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי