ניצחון יקר לפנרבחצ'ה בזניט, הכוכב האדום הפתיעה את פאו

ליאו וסטרמן
ליאו וסטרמן | אתר היורוליג

הטורקים רשמו 68:73 ברוסיה והם כבר בין שמונה הראשונות לקראת הישורת האחרונה, לעומתם פנאתינייקוס נכנעה 78:73 במשחק מטורף בסרביה. ניצחון דרמטי של ברצלונה בוולנסיה

(גודל טקסט)

במקביל למשחקה הביתי של מכבי תל אביב הערב (רביעי) נגד חימקי מוסקבה, שלושה משחקים נוספים ייערכו הערב וינעלו את המחזור ה-23 ביורוליג, לקראת מחזור נוסף שייצא לדרך כבר מחר.

במשחק המוקדם שהסתיים, פנרבחצ'ה וז'ליקו אובראדוביץ' השיגו 68:73 יקר ברוסיה על זניט ועם ניצחון שלישי ברציפות מבססים לכל הפחות את מעמדם בין שמונה הראשונות לקראת ההצלבה ההולכת ומתקרבת. לאחר מכן, הכוכב האדום בלגרד עם רבע אחרון אדיר של 32 נקודות הנחילה לפנאתינייקוס הפסד שני ברציפות וניצחה לראשונה לאחר ארבעה משחקי יורוליג. במשחק שנעל את הערב ברצלונה השיגה 76:77 דרמטי על ולנסיה.

זניט (16:7) – פנרבחצ'ה (12:11) – 73:68
פנרבחצ'ה כבר בין שמונה הראשונות. לאחר חזרת מרבית הפצועים לסגל, העונה הקשה של אובראדוביץ' ושחקניו מתחילה להסתדר והערב הם השיגו ניצחון חוץ חשוב במיוחד ברוסיה על זניט – שלישי ברציפות, בזכותו הם השתוו למילאנו וכעת הם בין שמונה הראשונות, מקום ממנו בסיום העונה הסדירה מגיעים למשחקי ההצלבה.


יאן וסלי. פתח בצורה מדהימה (אתר היורוליג)

פנרבחצ'ה הראתה עד כמה דרוכה היא וכבר ברבע הראשון הצליחה לייצר ריצת 0:10, בהובלת יאן וסלי שכבר ב-10 הדקות הראשונות הספיק לקלוע 9 נקודות במאה אחוזים מהשדה. ההפרש רק הלך ונסק ככל שנקפו הדקות והגיע בשיאו ל-17 נקודות, אבל הטורקים הורידו במעט את הרגל מהגז ולקראת המחצית הצליחו המקומיים להוריד את ההפרש עד לכדי 9 נקודות בלבד, 32:41 לפנר בהפסקה.

הסקור המאוד נמוך נמשך וההפתעה הגיעה כאשר ברבע השלישי נעצרה פנרבחצ'ה על 13 נקודות בלבד, אבל גם זניט קלעה 18 בלבד, כך שהיא עדיין נותרה בפיגור לאחר 30 דקות. ברבע האחרון הניסיון כבר עשה את שלו, ועל אף שהאורחת הסתבכה כשאיבדה שלוש דקות לסיום את מלקולם תומאש בחמש עבירות, היא נהנתה מנקודות חשובות של ג'יימס נאנלי (הראשונות שלו במשחק) ושלשה של דריק וויליאמס כדי לשוב לביתה עם ניצחון. וסלי, אגב, סיים עם 11 נקודות בלבד, את האורחת הובילו ליאו ווסטרמן עם 13 וקוסטס סלוקאס עם 12.

הכוכב האדום בלגרד (13:10) – פנאתינייקוס (10:13) 73:78
לעיני כמעט 13,000 צופים בבלגרד, הכוכב האדום עצרה את רצף ארבעת ההפסדים ביורוליג ועוד עשתה זאת מול פנאתינייקוס, שאחרי ההפסד בוולנסיה מעדה משחק נוסף, והכל הודות לרבע אחרון אדיר של המקומיים, בו הם קלעו 32 נקודות לעומת 16 בלבד של פאו.

למעשה, הרבע האחרון לא היה היחיד שעשה את הבדל. גם במחצית הראשונה, אחרי 9:21 ברבע הראשון לזכות היוונים, הכוכב האדום עצרה את פאו על 11 נקודות בלבד ברבע השני וקלעה מנגד 26, כך שלהפסקה היא ירדה ביתרון 32:35. ברבע השלישי היה תורה של פנאתינייקוס לעצור את היריבה על 11 נקודות ואפילו לקלוע 26, נקודה יותר משל הסרבים ברבע השני, אבל 16:32 מדהים ברבע האחרון עשה את ההבדל. קווין פאנטר במשחק של 24 נקודות הוביל את המארחת לניצחון עם 10 מ-11 מקו העונשין, לסטראטוס פרפרוגלוו היו 12 נק'. מנגד, גאורגיוס פאפאיאניס היה הקלע הבולט של פאו עם 12.

תוצאה נוספת
ולנסיה – ברצלונה 77:76

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי