אבדיה שוב הצטיין: 77:78 דרמטי למכבי תל אביב על פנרבחצ'ה

דני אבדיה
דני אבדיה | אתר היורוליג

אחד המשחקים הכי צמודים של העונה הסתיים עם סל הירואי של האנטר. הפורוורד קבע שיא אישי עם 13 נקודות ויצא בחמש עבירות. ווילבקין סיים ללא נקודות, ערב חלש לדה קולו מנגד

(גודל טקסט)

כבר נגמרו המחמאות למכבי תל אביב. פחות מ-48 אחרי הניצחון המרשים על חימקי, הצהובים יצאו למשחק חוץ קשה נגד פנרבחצ'ה והשיגו ניצחון חוץ ראשון על הקבוצה הטורקית מזה שלוש שנים, לאחר 77:78 הירואי שכה מזוהה עם הקבוצה, בזכות סל דרמטי של אות'לו האנטר 2.4 שניות לסיום.

לפני המשחק הודיעה מכבי תל אביב שסקוטי ווילבקין ייכלל בסגל של יאניס ספרופולוס, אך הגארד עלה חלוד ובמשחקו הכי חלש העונה סיים ללא נקודה. למזלו דני אבדיה ממשיך את השבוע החלומי ביורוליג כאשר שוב שבר שיא אישי בדרך ל-13 נקודות למרות בעיית עבירות בתחילת הרבע השלישי. האנטר סיים גם הוא עם 13 נקודות וארון ג'קסון במשחקו הטוב ביותר בקבוצה תרם עוד 12.

בנוסף לכך מכבי תל אביב נהנתה מערב חלש של מהשלוש פנרבחצ'ה שסיימה עם 6 מ-24 מחוץ לקשת וממשחק מסוייט של ננדו דה קולו, שקלע 2 נקודות בלבד מקו העונשין. בעקבות הניצחון הדרמטי, מאזנה של מכבי תל אביב עלה ל-8:16 והיא נצמדה לצסק"א מוסקבה במקום הרביעי, פנרבחצ'ה מנגד ירדה למקום התשיעי לאחר שרשמה הפסד ראשון מזה שלושה משחקים.


ארון ג'קסון וקווינסי אייסי (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)

רבע ראשון
המארחת פתחה טוב יותר, וסלי קלע ארבע נקודות מהירות וגם דריק ווילאמס הצטרף עם דאנק. אייסי מנגד היה האיש של מכבי תל אביב בדקות הראשונות עם ארבע נקודות משלו. האנטר נכנס גם הוא לעניינים והפך את התוצאה ל-6:8. קוסטאס סלוקאס צלף שלשה ראשונה במשחק אך ארון ג'קסון ענה עם שלשה משלו שצימקה ל-15:13. אבדיה עלה מהספסל וקלע שתי נקודות ראשונות בלייאפ לאחר אסיסט של האנטר. לפני סיום הרבע דורסי קלע נקודות ראשונות מחוץ לקשת והוריד את מכבי תל אביב בפיגור 23:20.

רבע שני
מכבי תל אביב השוותה ל-25:25 בזכות שלשה של אבדיה ולייאפ נפלא של אייסי. אבדיה לא עוצר וקבע את המהלך של המשחק עד כה עם דאנק אדיר ואחר לכן הפגיז שלשה נוספת. ארון ג'קסון נכנס גם הוא לעניינים עם 6 נקודות רצופות והעלה את מכבי תל אביב ל-31:37. אנג'לו קלויארו קלע שתי נקודות מהקו וארון ג'קסון עם 12 נקודות במחצית הראשונה דאג להוריד את מכבי תל אביב ליתרון 40:41 הכי צמוד שאפשר לקראת המחצית השנייה.


אלייז'ה בריאנט (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)

רבע שלישי
דריק וויליאמס החזיר את היתרון לפנרבחצ'ה לאחר שלוש זריקות מדויקות מהקו, אייסי הגיב בשלשה אך מיד לאחר מכן דני אבדיה ניסה לעצור את סלוקאס וביצע עבירה רביעית, ספרופולוס מיד הוריד אותו לספסל. פנברחצ'ה יצאה למיני ריצה בדרך ל-46:52, אבל בראיינט, אייסי והאנטר הובילו את הצהובים לריצת 0:9 והחזירו את היתרון לאורחת. בהמשך היתרון עבר מצד לצד כבדרך אמארה סטודמאייר קלע נקודות ראשונות ביורוליג. בסיום אחרי 23:23 ברבע השלישי, מכבי תל אביב תגיע לרבע האחרון ביתרון 63:64.

רבע רביעי
דורסי קלע שתיים נוספות, אבדיה שחזר לפרקט סידר מסירה נוחה לקלויירו שנעצר בעבירה ודייק פעמיים מהקו. אבדיה סיים ריצה של 0:7 כששבר את שיא הנקודות האישי שלו ביורוליג, שנקבע ביום רביעי עם שלשה נוספת בדרך ל-13 נקודות. פנרבחצ'ה חזרה לעניינים בדקות האחרונות והורידה ל-74:72 לאחר ריצת 1:7 משלה שגרם לספרופולס להזעיק פסק זמן, מיד לאחר מכן לאו וסטרמן קבר שלשה והחזיר את היתרון לקבוצה הטורקית. כשנותרו 44 שניות על השעון דורסי לקח את המשחק לידיים וקבע 75:76 בזכות קליעה מדויקת מחצי מרחק. פנרבחצ'ה שוב החטיאה, אבל דורסי איבד את הכדור בצעדים ודני אבדיה ביצע עבירה חמישית על סלוקאס, שדייק פעמיים מהעונשין, כשהיה נראה שהמשחק בדרך לניצחון טורקי, תרגיל גאוני של מכבי הסתיים עם סל של האנטר 2.4 שניות לסיום וקבע 77:78 ענק למכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב (פנרבחצ'ה איסטנבול, האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי