בתום מותחן מהסרטים: 70:71 למכבי תל אביב על אולימפיאקוס, הצהובים כבר במקום הרבייעי

ווילבקין
ווילבקין | דני מרון

זה נראה אבוד. היוונים הוליכו ביתרון של שש נקודות בחצי הדקה האחרונה. ווילבקין במופע סולו ענק שכלל שלשת ניצחון 10 שניות לסיום, השאיר את היוונים המומים בהיכל הגועש

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה הערב (חמישי) ניצחון רביעי ברציפות ביורוליג לאחר שגברה בהיכל 70:71 על אולימפיאקוס במשחק כדורסל רע ומפוזר, במהלכו איבדו שתי הקבוצות ביחד 34 כדורים ומסרו יחדיו רק 23 אסיסטים. הצהובים אומנם ברחו ליתרון דו ספרתי לקראת סיום המחצית הראשונה, בה איבדה האורחת 16 כדורים, ואז נראה היה כאילו מכבי תל אביב משייטת לניצחון קליל.

שתי הקבוצות נראו רע מאוד גם במחצית השנייה, ולפתע היוונים פתחו מבערים ורצו 0:12 כדי להעביר את היתרון לצידם. מכבי תל אביב נראתה באותן דקות אובדת עצות ונראה היה שהיא בפני הפסד ביתי מביך. למזלה, היה לה שוב את סקוטי ווילבקין הלוהט, שכמו בלא מעט משחקים העונה הגיע בדיוק בזמן וקלע שש נקודות בחצי הדקה האחרונה, כולל החלטה לא שגרתית של השופטים להעניק לו שלוש זריקות מהקו למרות שעלה לזריקה לאחר שנעברה עליו עבירה על ידי פפאניקולאו.

לאחר שדייק בכל שלוש הזריקות מהקו, צלף ווילבקין שלשה ענקית וקבע את תוצאת הסיום, 70:71. היוונים עוד הספיקו לאבד כדור והניצחון נשאר בתל אביב. יאניס ספרופולוס ושחקניו עלו למקום הרביעי ביורוליג על חשבונה של צסק"א, שהפסידה בביתה לברצלונה 82:80 אחרי דרמת ענק.


ווילבקין וחבריו אחרי הסיום הדרמטי (דני מרון)

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21 נקודות, אלייז'ה בריאנט 13, אות'לו האנטר וטיילר דורסי 9 כ"א, אנג'לו קלויארו 8, ג'יילן ריינולדס 4, ארון ג'קסון 3, דני אבדיה ויובל זוסמן 2 כ"א.

קלעו לאולימפיאקוס: שאקיל מקיסיק 14 נקודות, וויד בולדווין 13, סשה וז'נקוב 9, גיורגיוס פרינטזיס וקוסטאס פפאניקולאו  8 כ"א, אוקטביוס אליס 6, ברנדון פול 5, דוויט בקס 4, טיילור רוצ'סטי 3. 


ווילבקין וריינולדם אחרי שלשת הענק (דני מרון)

 


בראיינט בדרך לסל היווני. פתיחה אישית נהדרת (דני מרון)


תצוגת עידוד נהדרת בהיכל (דני מרון)

רבע ראשון
מכבי ת"א פתחה עם סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט, דני אבדיה, אנג'לו קלויארו ואות'לו האנטר. פתיחת המשחק של מכבי הייתה לא מאורגנת ואבל ווילבקין נטל את העניינים לידיו ושלח כדורים נהדרים אל אלייז'ה בראיינט שקלע שמונה נקודות לזכות הצהובים בשש דקות ברבע הראשון. ספרופולוס העלה לפרקט את יובל זוסמן ששב מפציעה, והפורוורד החזיר לו עם סל ואסיסט שקבעו 16:20 למכבי בסיום הרבע.


ספרופולוס מסמן תרגיל בהיכל הגועש (דני מרון)

רבע שני
מכבי תל אביב עלה ל-16:23 בפתיחת הרבע השני. שתי הקבוצות נתקעו בהתקפה והתקשו לצבור נקודות, כשחמש דקות בתוך הרבע, קלעו שתיהן ביחד שש נקודות בלבד. שלשה של וזנקוב קבעה 25:26 לזכות היוונים, אך הצהובים עם ריצת 0:12, עלו ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 26:37. בסיום הרבע – 29:39 למארחת.


טיילר דורסי. מחצית ראשונה טובה (דני מרון)

רבע שלישי
חולשה פתאומית של הצהובים שיחקה לידי אולימפיאקוס שהצליחה לצמק עד למינוס חמש נקודות בלבד. היוונים המשיכו לנצל עד תום רפיון התקפי והגנתי של מכבי תל אביב. עבירה בלתי ספורטיבית של קווינסי אייסי שלחה את היוונים לקו כששלשה של דווייט בייקס העניקה יתרון לאורחת – 47:48. שלשה של סקוטי ווילבקין עם הבאזר הורידה את מכבי תל אביב ביתרון לקראת הרבע המכריע – 50:52.


יובל זוסמן. ברוך הבא (דני מרון)

רבע רביעי
שלשה של ווילבקין קבעה 50:55 לצהובים, אך אז היוונים הגיבו עם ריצת 0:12 והחזירו לעצמם את היתרון. מכבי תל אביב התקשתה מאוד וראתה את היוונים משתלטים על המשחק. הצהובים התעוררו והצליחו להוריד את ההפרש לנקודה בלבד, לאחר החלטה מעוררת מחלוקת של השופטים שהעניקו לווילבקין שלוש זריקות עונשין בעקבות עבירה שנעשתה עליו לפני שעלה לקלוע. הוא קלע את כל השלוש. שלשה ענקית שלו 10 שניות לסיום, העבירה את היתרון למכבי תל אביב. אולימפיאקוס איבדה כדור והצהובים חגגו ניצחון רביעי רצוף במפעל, 70:71.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי