מכבי ת"א ניצחה את אנדולו והבטיחה את המקום בפלייאוף

אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט | דני מרון

לעיני 3,330 צופים, הצהובים ניצחו 75:77 את מוליכת היורוליג והבטיחו את המקום ב-8 הגדולות לראשונה מאז 2015. ווילבקין הצטיין (21 נק'), לארקין החטיא על הבאזר

(גודל טקסט)

אין ספק שהערב (רביעי) היה היום הדרמטי של מכבי תל אביב במסגרת היורוליג, שהתחיל עוד לפני שריקת הפתיחה כאשר משרד הבריאות הטיל מגבלה של עד 5,000 איש לכל כינוס והצהובים פתחו את השערים למשחק רק חצי שעה לפני ההתמודדות.

3,330 צופים הגיעו להיכל מנורה וראו את מכבי תל אביב מנצחת 75:77 את מוליכת היורוליג אנדולו אפס במשחק הפכפך שהוכרע על הבאזר ולא פחות חשוב מכך. לראשונה מאז 2015 מכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בשלב שמונה הראשונות של היורוליג כשנותרו שבעה מחזורים לסיום.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21 נקודות, אות'לו האנטר 15 ו-11 ריבאונדים, יובל זוסמן 11, ג'יילן ריינולדס 7 ו-5 ריבאונדים, אנג'לו קלויארו 5, ארון ג'קסון 6, קווינסי אייסי 4, דני אבדיה 4, טיילר דורסי 3.

קלעו לאנאדולו אפס: קרונוסלב סימון 14 נקודות, וסילי מיציץ' 14, רודריג בובואה 13, שיין לארקין 10 ו-5 אסיסטים, טיבור פלייס 10 ו-6 ריבאונדים, אדריאן מורמן 8 ו-7 ריבאונדים, כריס סינגלטון 4 ו-7 ריבאונדים, ג'יימס אנדרסון 2.


אוהדי מכבי תל אביב, מחכים לפתיחת השערים (דני מרון)


כך עלו השחקנים לחימום (דני מרון)


אות'לו האנטר (דני מרון)


דני אבדיה (דני מרון)


אוהדי מכבי תל אביב בהיכל (דני מרון)

רבע ראשון
הפתיחה הייתה שייכת לצהובים, למרות שתי נקודות של ג'יימס אנדרסון שעלה ראשון על לוח התוצאות האנטר, ווילבקין וזוסמן קבעו 2:9 מהיר וארגין עתמאן הזעיק פסק זמן. הצהובים המשיכו בשלהם ושלשה של זוסמן העלו את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי, 4:14. הצהובים עלו ליתרון שיא 15, אך הטורקים הגיבו בריצת 0:7. 15 שניות לסיום ג'יילן ריינולדס קבע את תוצאת הרבע עם שתי נקודות ראשונות במשחק, 11:21 למכבי תל אביב.

רבע שני 
אנדולו אפס פתחו את הרבע בריצת 0:7 וצמצמו את ההפרש לשלוש, אך ארבע נקודות משותפות של האנטר וזוסמן עצמו את המומנטום הטורקי. המשחק נותר צמוד, אך הטורקים היו מדויקים יותר ועלו ליתרון ראשון במשחק אחרי שלשה של אדריאן מורמן, 31:32 לאנדולו. שלשה של ווילבקין השיבה את היתרון, אבל שוב הטורקים הפכו ושלשה של קרונוסלב סימון הורידה את אנדולו ליתרון 36:42 במחצית.

יאניס ספרופולוס (דני מרון)


אלייז'ה בראיינט (דני מרון)

רבע שלישי
המחצית השנייה נפתחה עם קליעת עונשין של שיין לארקין זכר לעבירה טכנית של ווילבקין ברבע השני ושלשה נוספת של קרונוסלב סימון העלתה את היתרון הטורקי ל-10. בהמשך מכבי תל אביב צמצמה את הפער לשתי נקודות, בזכות שלשות הגיבורים של הקבוצה הערב, ווילבקין, זוסמן והאנטר. ווילבקין בשלשה נוספת החזיר את היתרון הצהוב, 50:51 למכבי תל אביב. מוליכת הליגה העלתה את הקצב וברחה למיני ריצה של 0:7 בזכות, אותה עצר דורסי עם קליעה אחת מדויקת מהעונשין. ריינולדס ודורסי הורידו את המינוס ל-2 בלבד והותירו את מכבי תל אביב בחיים לפני הרבע האחרון שהסתיים בפיגור 59:57 מינימלי.

רבע רביעי
הרבע האחרון נפתח עם שתי נקודות של ג'יילן ריינולדס שקבעו שוויון 59:59. אבל אנדולו היו אלה שנתנו את הטון ועלו ליתרון 61:69 לאחר שלשה של רודריג בובואה. משום מקום אנג'לו קאלוירו קלע שתי שלשות רצופות בדרך ל-71:71 והאנטר החזיר את היתרון לצהובים בדאנק. האנטר העלה לפלוס ארבע אבל מישיש קלע שלשה בטווח NBA והשלים מהלך ארבע לאחר בשל עבירה של דורסי. ווילבקין החזיר את ההפרש הצהוב עם שתי קליעות עונשין כשנותרו 9.6 שניות לסיום. אנדולו לקחה פסק זמן ובפוזשן האחרון שייק לארקין שלא קלע שלשה אחת במשחק, החמיץ פעם נוספת על הבאזר, זה נגמר ב-75:77 למכבי תל אביב. 

מאמן אנדולו ארגין עתמאן (דני מרון)

שיין לארקין (דני מרון)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי