נשיא היורוליג: "בוחנים אפשרות לפיינל-8, הדד ליין הוא יולי"

ווילבקין וחבריו חוגגים
ווילבקין וחבריו חוגגים | דני מרון

במסיבת עיתונאים שערך ברתומיאו, הוא אישר שהכוונה היא לחדש את עונת 2019/20, אך ללא קהל וייתכן שבפורמט שונה: "הקבוצות אחראיות לכך שכל השחקנים יחזרו. אם נמצא עיר מתאימה שתארח, זו אפשרות"

(גודל טקסט)

זו לא בשורה רק למכבי תל אביב שהייתה בעיצומה של עונת שיא מבחינתה אחרי שנים שחונות בזירה האירופית, אלא לכל חובבי הכדורסל האירופי: יו"ר היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו, התייצב הבוקר (חמישי) למסיבת עיתונאים באמצעות אפליקציית "זום" והצהיר: "המטרה היא לחדש את עונת 2019/20". 

עם זאת, גם ברתומיאו יודע שמשימה פשוטה זו כלל לא תהיה. עוד שישה מחזורים נותרו לסיום העונה הסדירה של היורוליג, לאחר מכן עוד אמור להיערך שלב הפלייאוף ורק אז הפיינל פור, ולכן כבר עתה מודים ראשי היורוליג כי ככל הנראה לא תהיה ברירה אלא לשנות את שיטת המשחקים – וכמובן לערוך אותם ללא נוכחות אוהדים לפחות עד תום העונה.

"המטרה שלנו היא לסיים את העונה", הצהיר ברתומיאו בפתח דבריו, "אנחנו רוצים לשחק וזה מה שיהיה אם יתאפשר לנו. אנחנו לא נסכן את בריאותו של אף אחד מהמעורבים בדבר – לא את השחקנים, לא את המאמנים, לא את השופטים, לא אוהדים, אף אחד. אנחנו נמשיך את העונה רק כשנדע שיש לנו את כל האישורים לכך. אנחנו גם נרצה לסיים את העונה בשיטה הקיימת, משמע לסיים את העונה, לערוך את הפלייאוף ואז את הפיינל 4, אבל ברור שדברים לא יוכלו להיערך במועדם וכנראה שגם ללא קהל".


מכבי ת"א תצטרך להסתדר בלעדיהם, אם וכאשר (דני מרון)

האלטרנטיבות הקיימות: "הפיינל פור לא יוכל להיערך בקלן במועד המקורי, זה ברור. אולי גם לא נוכל לשחק בשיטה הקיימת ויש לנו מספר אלטרנטיבות, אחת מהן היא גם לערוך פיינל 8 בעיר אחת, באולם אחד שיארח את כל המשחקים. אנחנו בוחנים מספר רעיונות ולומדים אותם, אבל כרגע אנחנו לא יכולים להכריז על שום דבר ועוד מוקדם לדבר על עיר שתארח פיינל-8 אם וכאשר – נצטרך למצוא את העיר המתאימה, שתעמוד בכל התנאים והדרישות הרפואיות".

העובדה ששחקנים רבו שבו למדינותיהם: "הכנו תוכנית לפיה לכל השחקנים יהיה דד-ליין של שלושה ימים לחזור למדינות בהן הם משחקים, לאחר מכן יהיה שבועיים בידוד ואז שבועיים של אימונים לפני שמתחילים לשחק. אנחנו ממליצים לקבוצות לשמור על קשר עם השחקנים ולדאוג שהם יוכלו לחזור. אישרנו לקבוצות לשחרר את השחקנים למדינות שלהם, אבל זו גם אחריות הקבוצות לדאוג שהם יחזרו".

אם יש תאריך שאחריו לא ניתן יהיה לחדש את העונה: "אנחנו מאמינים שלא נוכל לחדש את הליגה אחרי יולי. אנחנו לא נוכל לשחק בספטמבר-אוקטובר, כי אז זה יסכן את עונת 2020/21. זה רק יעצים את הבעיה ויפגע בלוחות הזמנים, אז אנחנו שוללים את האפשרות שבספטמבר עדיין נשחק. לגבי העונה הבאה עוד אין לי תשובות, אנחנו כרגע עדיין לא יודעים אם נוכל לסיים את העונה הנוכחית".


שינויים אפשריים בסגלים בעקבות המגפה
: "כרגע אין לנו אפשרות להכריז על תאריכים או מיקומים כי המגיפה עדיין פוגעת בכולם, אבל עצירת הליגה גם תוכל לסייע לנו לפתור בעיות מבניות מהן סבלנו במשך שנים רבות ולא יכולנו לטפל בהן. אני יכול לאשר שקבוצות לא יוכלו לצרף שחקנים לסגל עכשיו, גם שחקנים שהתירו את החוזה לא יוכלו לשוב ואם יש קבוצות שאין להם מספיק שחקנים כדי לשחק, אז הן לא יוכלו להתחרות. כל קבוצה תשחק עם מה שיש לה ואמור היה לסיים את העונה".


ווילבקין וספרופולוס. בקרוב על הפרקט? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי