נשיא היורוליג מודה: "כרגע אין לנו את התנאים לחזור לשחק"

ראובן ריבלין , שמעון מזרחי , ג'ורדי ברתומיאו
ראובן ריבלין , שמעון מזרחי , ג'ורדי ברתומיאו | עדי אבישי

ג'ורדי ברתומיאו מסביר כי "חידוש העונה חיוני עבור הקהל" ומגדיר את 2019/20 כעונת היורוליג הטובה איי פעם אך מבין את אלה שפסימיים: "הניתוח שלהם מדויק, תנאי הבריאות עדיין לא מאפשרים זאת". וגם: עתיד המפעל

(גודל טקסט)

בספרד ובאיטליה כבר ישנם תאריכים לחזרה לפעילות הכדורגל אך לא כך הדבר לגבי הכדורסל. מאז ה-12 במרץ כשטורניר היורוליג הושבת לחלוטין, האוהדים מחכים לבשורות טובות שעדיין לא הגיע. נשיא היורוליג, ג'ורדי ברתומיאו העניק ראיון ברוסיה בו החמיא לעונת היורוליג האחרונה ושיבח את שיתוף הפעולה בין הקבוצות אך הודה שהוא מבין את הפסימיים הטוענים שהעונה לא תחודש. נזכיר כי בחודש מרץ הבטיח לאוהדים שיעשה הכל כדי לחדש את העונה.

בפתח דבריו אמר ברתומיאו: " מאז ה-12 במרץ עם השעיית התחרות אנחנו עובדים על תרחישים שונים לסיום העונה. המועדונים העלו אתגרים פוטנציאליים בפן הלוגיסטי ואחרים שכמונן נידונו בישיבה ב-23 באפריל. כל המועדונים הסכימו פה אחד לאשר את ההצעה שלנו. כמובן שיש השפעה כלכלית שלילית על המועדונים, על הליגה ועל כולם, זה קורה בכל מגזר עסקי בכולם. גודל הנזק תלוי בשאלה של מתי המצב יחזור לקדמותו ובאילו תנאים. האם יהיה אפשר לחדש את העונה או לא והאם הקהל יחזור למגרש בעונה הבאה או לא. אנו נמצאים בקשר רציף עם המועדונים בנוגע לכל תרחיש אפשרי ובונים אסטרטגייה עסקית לטווח הקצראמצעארוך".

על הטענה שהתנאים לא מספיק טובים כדי לסיים את העונה: "אם אני מסתכל על המצב הנוכחי אז זה ניתוח די הוגן. כרגע התנאים אינם מספיקים כדי לחדש את העונה וזו הסיבה העיקרית לכך שהבהרנו שהכדורסל יחזור רק כאשר תנאי הבריאות והבטיחות הנכונים יהיו כאן".

על הנחיצות הכלכלית: "היורוליג, אחרי ה-NBA, זו ליגת הכדורסל שמכניסה הכי הרבה כסף. מובן מאליו כי ההשלכות הכספיות הן שיקול מכריע האם מחדשים את העונה או לא, אך צמצום ההחלטה כחשובה רק בפן הפיננסי זה לא הוגן. כבר הצהרתי שהגורם העיקרי לקבלת ההחלטה יהיה סכנת בריאות השחקנים, המאמנים או השופטים. לא נסכן בריאות של אף אחד. אם הממשלה ורשויות הבריאות יאפשרו לשחק ונוכל לעמוד באמצעים הבריאותיים אז נחדש את העונה, זו תהיה חובה לא רק עבורנו אלא גם עבור הקהל, אנחנו קיימים בזכות האוהדים והכדורסל, הוא אחת התשוקות הגדולות ביותר".

העונה הנוכחית: " מאז אוקטובר האחרון זו הייתה עונת היורוליג הטובה ביותר אי פעם עם משחקים מדהימים. שברנו שיאים בפלטפורמות הדיגיטליות, הקהל הביע אמון יותר מתמיד". כשנשאל לגבי הקושי לקבל החלטה אמר שהוא מעדיף שלא לפרט מתוך כבוד לכל הצדדים ואמר שלא מדובר בבעיה עם השחקנים אלא קשיים של בידוד המועדונים מארצות שונות.

עתיד היורוליג: "לכדורסל האירופי יש עתיד מזהיר. היורוליג נמצא ברגע הטוב ביותר בתולדותיו. שיא נוכחות במגרשים, שיא העניין, זה מראה שאנחנו בדרך הנכונה ועלינו רק להמשיך ולשפר ולתקן כמה אתגרים היסטוריים. המצב הזה לימד אותנו עד כמה חשוב להישאר קרובים עם המועדונים ובין המועדונים לאוהדים. אני גאה להיות חלק מהארגון הזה".

שחקני אנאדולו אפס. "עונת היורוליג הטובה איי פעם" (אתר היורוליג)

על קיצוץ השכר: "אנחנו מכבדים את מי שלא הסכם לקצת. יש קרוב ל-300 שחקנים שמתשתתפים ביורוליג ורובם הבינו את ההסכם. עם זאת, אני רוצה קודם כל להודות לכל השחקנים שהבינו את המצב הקשה שלא רק הכדורסל או היורוליג עוברים אלא החברה כולה, והם הבינו את הצורך במציאת פיתרון למשבר. הפחתת שכר לא תפתור את כל הבעיות אבל תעזור למועדונים, כולנו עושים מאמץ עצום וגם השחקנים". הוא הוסיף כי השחקנים מוכנים שהחוזים יוארכו עד 31 ביולי 2020 במטרה לסיים את העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי