כששמעון מזרחי הימם את חדר ההלבשה של מכבי תל אביב

ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ' | אודי ציטיאט

בראיון לאתר הרשמי, 15 שנה לאחר הזכייה השניה ברציפות ביורוליג, וויצ'יץ' נזכר: "שמעון אמר 'תחגגו, אבל יש לנו עוד כמה ימים משחק חשוב מאוד בישראל אז לא להגזים'. הייתה דממה. היינו בשוק"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

היום לפני 15 שנים מכבי תל אביב זכתה ביורוליג בפעם השניה ברציפות. בראיון שהעניק הבוקר (שישי) לאתר הרשמי של הצהובים, נזכר המנהל הספורטיבי ניקולה וויצ'יץ', שכיכב בשורות הקבוצה ההיא, ברגע ההיסטורי ומספר על ההלם מהרגע בו יושב הראש שמעון מזרחי נכנס לחדר ההלבשה.

אוהדי מכבי תל אביב שראו מקרוב את השושלת הגדולה של שנות ה-2000 מקבלים "עור ברווז" כשמדברים איתם על עונת 2004/5, שכאמור הסתיימה בזכייה שניה ברציפות ביורוליג. בעלי הקבוצה עשו מאמצים והשאירו כמעט את כל הסגל כדי לחזור לעונה נוספת ולזכות שוב בתואר הנחשק. אם העונה שלפני כן הייתה קסומה, מלאת הפתעות ופרפורי לב, אז עונת 2004/5 כבר הייתה שנה של דומיננטיות מרשימה.

בכל אותה עונה, מתוך 24 משחקים בזירה האירופית, מכבי הפסידה בארבעה בלבד. אחת ההצגות הגדולות באותה עונה הייתה ה-73:123 על סקאבוליני פזארו בהיכל. שבעה שחקנים קלעו באותו ערב נובמבר בדאבל פיגרס: באסטון, פארקר, קומאטוס, וויצ'יץ', הלפרין, שארפ וגרין. הניצחון הגדול הושג בעזרת שש דקות ושלוש נקודות בלבד של שאראס. "היה קשה לחזור אחרי השיא של הזכייה בתל אביב", נזכר וויצ'יץ', אז הסנטר הטוב ביבשת וכיום כאמור המנהל הספורטיבי של מכבי. "אבל היינו מחויבים לחזור ולעשות 'back2back'. הקבוצה החליטה להשאיר את כולם וזו הייתה המטרה: לזכות שוב, חד וחלק. שיחקנו כדורסל יפה. היה כיף לראות אימונים ולהשתתף, כיף לשחק".


שחקן מכבי תל אביב לאחר הזכייה השניה ברציפות ביורוליג (מכבי תל אביב) 

אחרי הזכיה בתל אביב, מכבי הייתה פייבוריטית להנפה נוספת?
"כן ולא. צסק"א בנתה קבוצה מדהימה באותה שנה ועד הפיינל פור הם הפסידו משחק אחד בלבד, נגד ברצלונה בטופ 16. הם היו מדהימים. ואז טאו ויטוריה הפתיעה את כולם כשהדיחה אותם בחצי הגמר".

"מי שזוכר, הפכנו את האולם במוסקבה לאולם ביתי שלנו", הדגיש וויצ'יץ'. "10,000 איש הגיעו לשם והיה מדהים לעלות על הפרקט ולראות את כולם בצהוב. אני זוכר שהיה צ'ארטר שהגיע מלוס אנג'לס עם ישראלים שרצו לראות את המשחק, אתה קולט?".

וויצ'יץ' נזכר גם במשחק הגמר, או ליתר דיוק באירוע ספציפי לאחר המשחק. "אחרי הגמר הזה קרה משהו שאני לא אשכח בחיים שלי ותמיד אני נזכר בו כשמדברים על הגמר הזה – השמחה בחדר ההלבשה הייתה משוגעת. הרגע הצלחנו לזכות באליפות היורוליג בפעם השניה ברציפות, עם כל הלחץ שהיה עלינו והציפיות. זו הייתה התפרקות מדהימה".

"ואז נכנס שמעון מזרחי לחדר ההלבשה", המשיך וויצ'יץ' בחיוך. "הוא אמר: 'תחגגו עכשיו, אבל יש לנו עוד כמה ימים משחק חשוב מאוד בישראל וצריך להתכונן אליו ולא להגזים'. באותו רגע הייתה דממה. היינו בשוק. הרגע זכינו בגביע יורוליג שני ברציפות. זה שמעון".


צבעו את אירופה בצהוב (מכבי תל אביב)

"ארווידאס מאצ'אוסקאס היה שחקן של 40.2% מהשלוש באותה עונה, בגמר עצרנו אותו", סיפר סנטר מכבי לשעבר. "הוא עשה 0 מ-3 מחוץ לקשת וקלע בסך הכל 13 נקודות. היו לו גם חמישה איבודים. זה היה מפתח חשוב מאוד שעמדנו בו. עוד מטרה ששמנו לעצמנו הייתה להיות כל הזמן באזורים של 8+, שזה ישים אותנו במקום בטוח לניצחון. ככה היה".

"אם נוגעים בפרמטרים המקצועיים, כשהולכים לסטטיסטיקה רואים משהו מדהים", ניתח וויצ'יץ'. "בקטגוריית מדד היעילות, שהיא החשובה ביותר, ארבעה שחקנים מתוך העשירייה הראשונה של העונה הם ממכבי: פארקר, באסטון, שאראס ואני. זה נתון חריג מאוד".

ואכן, מבט ברשימת מדד היעילות של היורוליג באותה עונה מציג את השמות לפי הסדר הבא, מהמקום הראשון ועד העשירי: פארקר, באסטון, טאנוקה בירד, דייויד אנדרסון, לואיס סקולה, מרכוס בראון, ארווידאס מאצ'יאוסקאס, שאראס, יאקה לאקוביץ' וניקולה וויצ'יץ'.

"עוד אלמנט שאני זוכר, זה שהגמר היה המשחק הכי טוב באותה עונה של נסטוראס קומאטוס", הזכיר המנהל הספורטיבי. "לכו לתקציר, הוא נתן שם הצגה אדירה. 13 נקודות, 75% מהשלוש. הוא היה גדול. זאת ההזדמנות לאחל בשורות טובות לכל האוהדים שלנו. אנחנו ביחד ויהיו זמנים נהדרים נוספים למועדון הגדול שלנו, עם הרבה נחת", סיכם וויצ'יץ'.


ניקולה וויצ'יץ' בכובע המנהל הספורטיבי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי